Hjälp mig förstå min partners tystnad
Hjälp mig förstå, är det jag som tänker fel?
Hade en diskussion med min partner. Eller kanske mer att jag berättade att jag blir jättestressad när han ?springer före? i vår relation. Innan vi landat i en fas så är han flera år framme i tiden och planerar samboskap osv. När vi umgås med andra pratar han som att det här är nåt vi bestämt tillsammans.
han pratar för mig ibland också, ?nej hon vill inte göra det för hon ska flytta ihop med mig? tex
När jag tar upp det med honom säger han att det inte är fel att drömma och att jag istället får lyssna med ena örat bara och inte tänka så mycket och överanalysera allt.
efter vårt samtal häromdagen där han gick i försvar först som vanligt men sen konstaterade Att han inte visste vad han skulle säga eller göra. Han är som han är.
sen dess har han inte nämnt vårt samtal med ett enda ord. Är kort och pratar väder och jobb när han ringer och går inte in på något annat.
det här gör mig sjuk av ångest och jag vet inte hur jag ska hantera det. Ligger bollen hos mig nu alltså? Och vad förväntas av mig?