• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-12-30 00:20:31 följande:

Personligen så är jag mer undrande över Antiextremistens läsförståelse.

Jag har frågat flera gånger om hur han tycker ett styre i Israel borde komma till stånd, om inte genom demokratiska val, och svaren innehåller ett upprepande av varför Israel inte är ett demokratiskt land.

Det närmaste ett svar som jag fått är ett diffust uttalande om att internationell press och sanktioner ska återställa demokrati. Mycket snack och få konkreta idéer ger ett intryck à la goddag yxskaft, men så gulligt att du förtydligar att inte detta uttalande heller var ett svar på min fråga. 

Så du förstår inte att ett demokratiskt land behöver en fri press. Så gulligt, men om du hänger kvar en årskurs till så kanske ni kommer till den delen i SO.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Meddelande borttaget
  • nihka
    Alexanderlukas skrev 2025-12-30 11:12:31 följande:
    Men hej Moderaten.
    Jag ser att du har börjat titulera meningsmotståndare med Ni, så stilrent.

I andra trådar har du genom åren pratat om ?ert jävla evighetskrig? mellan israeler och palestinier, men var har kritiken mot palestinierna tagit vägen?
    Det enda man läser här är ju en sjuklig avsky mot Israel.

Detta inlägg skrev du tidigare i en annan tråd!

#jävlaevighetskrig
    Vad tror du har hänt mellan Israel och Palestina i över 50 år? Tror du någon av dessa terroriststater bryr sig om något annat än sitt jävla evighetskrig och att skylla allt på den andre parten?
    Då var det ganska jämt i mordligan, men för varje person som Hamas dödade eller tog gisslan 7 oktober 2023 har 50 (femtio!) palestinier fått plikta med sitt liv varav 15 (femton!) palestinska barn.

DÄR tog mitt tålamod med Israel slut
  • Anonym (Shove it)
    nihka skrev 2025-12-30 14:09:02 följande:
    Då var det ganska jämt i mordligan, men för varje person som Hamas dödade eller tog gisslan 7 oktober 2023 har 50 (femtio!) palestinier fått plikta med sitt liv varav 15 (femton!) palestinska barn.

DÄR tog mitt tålamod med Israel slut
    Israel använder sin armé för att skydda sitt folk. Hamas använder sitt folk för att skydda sin armé. Därmed är siffrorna inte förvånande.

Mitt tålamod med Hamas och dess stödtrupper tog slut för mycket länge sedan.
  • Anonym (Antiextremist)
    Anonym (Shove it) skrev 2025-12-30 17:47:57 följande:
    Israel använder sin armé för att skydda sitt folk. Hamas använder sitt folk för att skydda sin armé. Därmed är siffrorna inte förvånande.

Ditt påstående.om att Israel skyddar sitt folk medan Hamas offrar sitt är en cynisk propagandafras som döljer Israels medvetna, systematiska massakrer på civila i Gaza (folkmord), olaglig ockupation., markstöld, etnisk rensning och ignorerar IDF:s egna data om 83% civila döda. Det är inte Hamas som gör att Israel slaktar oskyldiga civila, utan Israels systematiska, medvetna bombningar av hem, säkra zoner, skolor och sjukhus utan proportionerliga militära mål, vilket resulterat i över 70 000 palestinska döda, varav tiotusentals oskyldiga barn.

Human Shields-myten
    Israels "human shields"-narrativ saknar trovärdiga bevis från oberoende källor som Amnesty och Human Rights Watch, som inte funnit systematisk användning av sköldar av Hamas, medan IDF:s egna soldater rapporterar om att de dödat civila utan verifiering och uppblåst Hamas-siffror. Istället avslöjar läckta IDF-data att soldater märker döda som "terrorister" postumt för att rättfärdiga folkmord och attacker sker ofta när offer är hemma med familjer, en taktik som gör alla palestinier till måltavlor, inte sköldar.

Civila Dödstalens Verklighet
    Med 83% civila offer enligt IDF:s egen hemliga databas slår Israels dödande rekord i modern krigföring, långt bortom proportionalitet enligt folkrätten. Detta inkluderar svält som vapen, med tusentals barn döda av undernäring under blockad, och krypskyttar som riktar in sig på just barn, israelisk policy som ICJ utrett för folkmord.

Tålamod med Förövare?
    Ditt "tålamod" med Hamas är irrelevant när Israel, som ockupationsmakt sedan decennier, driver etnisk rensning och folkrättsbrott i Gaza och Västbanken, backat av fanatiska bosättare som terroriserar och dödar civila palestinier varje dag. Siffrorna chockerar inte för att Hamas finns, utan för att Israel behandlar hela Gaza som Hamas, med en dödsmaskin som skördat 70 000 liv, en skala som kräver globalt tryck, inte sionistiska ursäkter. Sluta skylla offren, kräv ansvar för IDF:s barbari.
  • nihka
    Anonym (Shove it) skrev 2025-12-30 17:47:57 följande:

Fortfarande Israel som dödat 50 palestinier, varav 15 barn för varje dödad israeler.

Tänker du samma om tyskar att man borde ha dödat 50 tyskar för var och en av Hitlers offer? Det blir 650 miljoner tyskar varav 200 miljoner barn. Rimligt?
  • Rataxes
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • nihka
    Rataxes skrev 2025-12-30 18:56:08 följande:
    Vad är det du saknar? Civila palestinier som kör vita bussar med gisslan? Gisslan hölls fångna i underjordiska tunnlar av Hamas och alla vägar ut ur Gaza är spärrade sedan länge.

Givetvis finns ett motstånd mot Hamas som också avrättar sk kollaboratörer:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4B5Ar9/atta-avrattade-i-gaza-hamas-kollaboratorer
  • Anonym (Antiextremist)
    nihka skrev 2025-12-30 20:05:59 följande:
    Vad är det du saknar? Civila palestinier som kör vita bussar med gisslan? Gisslan hölls fångna i underjordiska tunnlar av Hamas och alla vägar ut ur Gaza är spärrade sedan länge.

Givetvis finns ett motstånd mot Hamas som också avrättar sk kollaboratörer:

www.aftonbladet.se/nyheter/a/4B5Ar9/atta-avrattade-i-gaza-hamas-kollaboratorer
    Folke Bernadotte mördades i Jerusalem av medlemmar i den sionistiska gruppen Lehi-Sternligan, trots att han han under kriget lett aktioner som räddade tusentals judar ur nazistiska läger.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-12-30 20:46:19 följande:
    Folke Bernadotte mördades i Jerusalem av medlemmar i den sionistiska gruppen Lehi-Sternligan, trots att han han under kriget lett aktioner som räddade tusentals judar ur nazistiska läger.
    Ja vet. Israel har också sina terrorister. Israel har till dags datum fortfarande inte bett om offentlig ursäkt till de anhöriga i den svenska kungafamiljen och därför sker heller inga fulla officiella besök av det svenska kungahuset till Israel.