• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 20:05:56 följande:
    Nej jag diskuterar inte filmen, det ar du som gor det.
    Jo, du diskuterar en film som postats med som du inte vill titta på. Bilden med vad du trodde var två olika barn är en ruta från filmen.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 20:05:20 följande:
    Isåfall, undrar om den som postade filmen ens har set den. Han skulle ju kunnat sagt det, och samtidigt kunna saga vad han tycker om bilden.

Jag tycker bilden till hoger ser AI genererad ut.
    Ska han titta på filmen åt dig och sedan tala om vad som händer i den? Hur jävla lat får man vara? Men ändå inte så lat att man inte kommenterar en film man inte har sett.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-09-08 20:13:48 följande:
    Ska han titta på filmen åt dig och sedan tala om vad som händer i den? Hur jävla lat får man vara? Men ändå inte så lat att man inte kommenterar en film man inte har sett.
    Varfor forsvarar du skribenten? Varfor later du inte honom prata for sig sjalv? Tycker du inte han borde sett filmen da han postar den? Isafall borde han ju enkelt kunnat svara pa min lilla fraga. Hmmm... 

Igen, jag pratar inte om filmen. Jag kommenterar inte filmen. Jag staldle en enkel fraga till skribenten som postade den om den bild som visades. Det var inte ens en fraga stalld till dig.
  • Anonym (Antiextremist)

Israel, en  apartheidregim som avsiktligt svälter barn och bebisar genom att inte tillåta mjölkersättning.

• nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 19:58:21 följande:
    Jag pratade om henne till hoger. Inte barnet till vänster.
    Nominerat till veckans inlägg.

Fullständigt priceless!

Två bilder på samma barn.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 20:18:48 följande:
    Varfor forsvarar du skribenten? Varfor later du inte honom prata for sig sjalv? Tycker du inte han borde sett filmen da han postar den? Isafall borde han ju enkelt kunnat svara pa min lilla fraga. Hmmm... 

Igen, jag pratar inte om filmen. Jag kommenterar inte filmen. Jag staldle en enkel fraga till skribenten som postade den om den bild som visades. Det var inte ens en fraga stalld till dig.
    Varför fortsätter du att måla in dig i ett hörn? Tycker du inte att du har visat din okunnighet tillräckligt?

Jag har inte hindrat någon från att svara dig. Var inbillar du dig att den funktionen finns?

Varför utgår du från att andra inte har sett filmen bara för att du inte har gjort det?

JO, du pratar om en film som är postad här ikväll som du inte har sett men ändå vill diskutera och som du tycker andra ska se åt dig och sedan informera dig om innehållet.

Om du vill ha en privat diskussion om filmer du inte har sett föreslår jag att du använder inboxfunktionen.
  • Tow2Mater
    nihka skrev 2025-09-08 20:34:53 följande:
    Varför fortsätter du att måla in dig i ett hörn? Tycker du inte att du har visat din okunnighet tillräckligt?

Jag har inte hindrat någon från att svara dig. Var inbillar du dig att den funktionen finns?

Varför utgår du från att andra inte har sett filmen bara för att du inte har gjort det?

JO, du pratar om en film som är postad här ikväll som du inte har sett men ändå vill diskutera och som du tycker andra ska se åt dig och sedan informera dig om innehållet.

Om du vill ha en privat diskussion om filmer du inte har sett föreslår jag att du använder inboxfunktionen.
    Nej, jag frågade om en bild, till en annan skribent- som just poppade in i tråden.
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 20:37:53 följande:
    Nej, jag frågade om en bild, till en annan skribent- som just poppade in i tråden.
    Här har du samma flicka igen filmad av ett australienskt team. Tycker du hon ser AI-genererad ut där också? Hon har ett namn. Huda Abu Al Naja och hon är inte 62 utan 12 år gammal. Hon är särskilt utsatt eftersom hon är glutenintolerant.

www.abc.net.au/news/2025-08-23/children-gaza-suffering-malnutrition-unable-to-get-help/105679244
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 20:37:53 följande:
    Svälten i Gaza är på riktigt. Att dehumanisera palestinska barn är israelvänners sätt att dölja folkmord. Det går inte så bra eftersom nu är nästan hela världen emot Israel.

Är det här också AI?