• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    Anonym (Hjärntvättad av Hamas) skrev 2025-09-08 01:56:37 följande:
    Så är det. Barn med medfödda sjukdomar som inte har något med undernäring att göra.

Häpnadsväckander att S-ministrar utnyttjar dessa barn för att då politisk makt.

Lika häpnadsväckande att media inte bryr sig om att avslöja lögnerna.
    Hur svårt kan det vara att förstå? Barn med medfödda sjukdomar är bland de första som dukar under när de inte får tillräckligt med mat och näring. För friska barn tar det lite längre tid. Man kan helt bortse från Hamas och vad de påstår är vad  - hur är man funtad som ens lyssnar på en terroristorganisation? Det finns överväldigande bevis från hjälporganisationer från världens hörn alla på plats i Gaza. Hamas kontrollerar inte hela världen exempelvis inte svenska läkare som kommer hem till Sverige och berättar om missförhållandena i Gaza.

www.tv4.se/artikel/2URSY9a4XnVcnIXg7xIqoB/laekaren-om-gaza-kalla-det-vad-ni-vill-men-helvetet-maste-ta-slut

nyheter.ki.se/kalender/expert-aktivist-eller-bada-ett-samtal-om-erfarenheter-fran-gaza-mellan-marit-halmin-och-johan-von-schreeb
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Rataxes
    För tre dagar sedan släppte ham-ass en video där de torterade palestinier.
    För två dagar sedan filmade de sig själva när de sköt palestinier i benen.
    Igår tillkännagav de fyra avrättningar.
    Idag tillkännagav de ytterligare sex.
    Media papegojar alla ham-ass påståenden men ignorerar deras brott.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 22:29:00 följande:
    Sionisternas ihärdiga lögner och försök att dölja det uppenbara lidandet i Gaza gör folk förnannade. Bilder på barn med genetiska sjukdomar har delvis använts, men det är inte det enda som visas. Fall av friska svältande barn och människor är väldokumenterade. IPC har kommit fram till att det är svält.

[....]
    Många ord som vanligt, men du bemöter inte min fråga: Varför använder man över huvud taget bilder på barn med sjukdomar och påstår att deras tillstånd beror på svält om det nu finns gott om barn som svälter på riktigt? Det är ju förödande för trovärdigheten.
  • Mentat
    nihka skrev 2025-09-08 08:06:42 följande:
    Karolinska Institutet: föreläsning i samtalsform online 10 september kl. 12-13 med Märit Halmin, intensivvårdsläkare som arbetat under sommaren på ett fältsjukhus i södra Gaza.
    Du avfärdar ett inlägg pga att det skulle vara en text av någon du kallar extremhöger men citerar glatt en som varit ordförande för Svensk-kubanska föreningen, vilket för mig är synonymt med extremvänster. Konsekvensen lyser med sin frånvaro.

Jag kommer nog aldrig att begripa hur vänstern kan stödja en rörelse som behandlar kvinnor som boskap, kastar homosexuella från hustak och mördar den som inte längre vill konsumera dess opium för folket. Den rörelsen borde ju, logiskt sett, vara vänsterns dödsfiende. Tydligen inte. Märkligt.
  • Rataxes
    Mentat skrev 2025-09-08 09:35:23 följande:
    Du avfärdar ett inlägg pga att det skulle vara en text av någon du kallar extremhöger men citerar glatt en som varit ordförande för Svensk-kubanska föreningen, vilket för mig är synonymt med extremvänster. Konsekvensen lyser med sin frånvaro.

Jag kommer nog aldrig att begripa hur vänstern kan stödja en rörelse som behandlar kvinnor som boskap, kastar homosexuella från hustak och mördar den som inte längre vill konsumera dess opium för folket. Den rörelsen borde ju, logiskt sett, vara vänsterns dödsfiende. Tydligen inte. Märkligt.
    Så länge de har gemensamma fiender, dvs väst och kapitalism bryr de sig inte, de går arm i arm med dem ända tills de får smaka samma medicin som vänstern gjorde i Iran 1979.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-08 09:21:44 följande:
    Många ord som vanligt, men du bemöter inte min fråga: Varför använder man över huvud taget bilder på barn med sjukdomar och påstår att deras tillstånd beror på svält om det nu finns gott om barn som svälter på riktigt? Det är ju förödande för trovärdigheten.
    Min kommentar var kanske för tungt gör dig. Fråga om hjälp för att tolka den så får du se att du fick ett väldigt pedagogiskt svar.
  • Anonym (Antiextremist)
    Mentat skrev 2025-09-08 09:35:23 följande:

Jag har inte sett en enda kommentar här som stödjer Hamas. Så, vad svamlar du om? Är det att vara proHamas när man är emot folkmord och etnisk rensning.

Israelvänner däremot helt öppet stödjer alla krigsbrott som begås av Israel inklusive slakt av oskyldiga barn. Kommer  ihåg att dessa i andra trådar hävdade att dessa barn kommer att vara terrorister när de blir vuxna och därför var de legitima mål. Sjukt. 28 barn dödas dagligen.

www.euronews.com/2025/07/17/an-average-of-28-children-die-daily-in-gaza-unicef-tells-security-council

• Anonym (Antiextremist)
    Över hundra humanitära organisationer är överens...Israel blockerar nödhjälp och måste sluta med det.

"Trots Israels påståenden att nödhjälp tillåts i Gaza, nekas stora hjälporganisationer att föra in livsavgörande förnödenheter till den hungrande befolkningen. Diakonia kräver nu tillsammans med över hundra internationella organisationer att omvärlden ställer krav på Israel att släppa in den hjälp som står redo vid landets gränser.??"

www.diakonia.se/aktuellt/over-hundra-organisationer-kraver-att-israel-slapper-in-mat-och-vatten-i-gaza/

• Mentat
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-08 10:01:46 följande:
    Min kommentar var kanske för tungt gör dig. Fråga om hjälp för att tolka den så får du se att du fick ett väldigt pedagogiskt svar.
    Inget svar alltså utan fortsatt duckande. Apropå trovärdighet...