• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • FuckGoggleAskMe
    Anonym (Antiextremist) skrev 2025-09-07 22:53:35 följande:
    Onda människor förstår inte varken saklighet eller poesi. Onda människor stödjer, försvarar och döljer folkmord.

Kanske, inte vet jag, jag är ingen ond människa. 

Men jag trodde att i denna tråd diskuteras Gaza med sakliga argument. Kanske hade jag fel. 

• Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2025-09-07 23:30:21 följande:
    Ja och jag sa inte vad du pastod jag sa. Sluta nu, det borjar verkligen bli trottsamt.

Och jag ar inte sionist. Sluta anvand ord du inte begriper dig pa.
    Jodå, jag vet väldugt mycket om sionism och sionister. Sionism är en extrem ideologi. Dess innebörd och uttryck har orsakat extremt mycket lidande för det palestinska folket.

Sedan staten Israels grundande 1948 har sionismen gått från att vara en utopisk vision till en extremt, våldsam och rasistisk politisk verklighet. Dagens sionism, som utövas av Israrl, står i stark konflikt med alla demokratiska liberala värderingar. Några forskare tycker att den går att jämföra med fascism.

Dagens sionism tex främjar och innebär olaglig ockupationen av palestinska områden. Detta förklaras med "Gud lovade oss det landet".

Sionism betonar en stark aggressiv nationalistisk hållning, vilket leder till våld mot och förtryck av palestinier. Sionism har kopplats till militanta och extrema grupper som använder våld och terrorism mot palestinier, vilket ses som ett brott mot mänskliga rättigheter. Det som sker i Gaza idsg är ett resultat av sionistisk politik.

Sionism prioriterar alltid judiska intressen på bekostnad av demokratiska principer och rättigheter för andra grupper vilket är så klart väldigt odemokratiskt. Det är apartheid. Sionism stödjer en kolonialistisk politik som leder till apartheidliknande förhållanden och fördrivning av palestinier.

Nuvarande Israels regering är  högerextremister/sionister. Ledande figurer inom sionism just nu inkluderar Itamar Ben-Gvir, Bezalel Smotrich och Netanyahu.

Benjamin Netanyahus regering är den mest högerextrema i Israels historia. Den består av hans parti Likud och allierade likasinnade,  inklusive Religiös sionism, Judisk styrka och Noam.

Nyckelministrar som Itamar Ben-Gvir och Bezalel Smotrich har öppet stöttat hat, folkmord, rasism, fanatiska bosättare, våld mot palestinier, etnisk rensning och förespråkat annektering av ockuperade palestinska områden.

Deras politik har lett till folkmord mot palestinier och en försvagning av rättsstaten. Deras politiska mål inkluderar  bla att förändra lagar för att minska rättsväsendets makt, vilket syftar till att stödja Netanyahus regering och hans korruptionsfall.

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2025-09-07 23:36:51 följande:

Kanske, inte vet jag, jag är ingen ond människa. 

Men jag trodde att i denna tråd diskuteras Gaza med sakliga argument. Kanske hade jag fel. 

Du kan läsa en massa sakliga kommenterar från mig med du gör inga. Inte lätt att vara sionist idag.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Tow2Mater

Everyone admits Hamas uses civilians as human shields. That?s not controversial, it?s documented. They hide weapons under hospitals, put rocket launchers in schools, and launch attacks from apartment blocks, knowing Israel will be blamed for the inevitable civilian deaths.

Why, then, does no one follow that logic to its next step? If Hamas is willing to kill its own civilians for propaganda, why wouldn?t they starve them too?

Israel has let in hundreds of thousands of tons of humanitarian aid - food, water, medicine, fuel. International agencies have funneled in endless shipments.

If famine is real, it's not because supplies aren't arriving.

It?s because Hamas seizes them at gunpoint.

Hamas hoards aid to feed its fighters.

Hamas sells flour at extortion prices to desperate families.

Hamas sits on warehouses of supplies, as civilians line up in hunger.

That isn't mismanagement.

It's terrorism by design.

Hamas understands the modern battlefield.

They know a malnourished child on the evening news is worth more than ten rocket attacks.

They know the image of a starving family is more valuable than a battalion of fighters.

They know famine, real or staged, is the ultimate propaganda goldmine. And they are exploiting it with surgical precision.

Western journalists, either too lazy or too eager to believe the narrative, don't question it. They parrot "Famine!" as though it's a proven fact instead of asking the only question that matters: "Who is causing it?"

Spoiler alert: It's not Israel. It's Hamas.

The United Nations, whose agencies have been riddled with Hamas sympathizers and employees, dutifully plays along.

Their reports provide the credibility the media craves.

They wring their hands about starvation, but never once confront the gangsters actually hoarding the food.

They'd rather accuse Israel because that fits the script.

The same UN that barely acknowledged Hamas? massacre of Oct. 7, 2023, is now an "unimpeachable" authority on food shortages? Spare me.

What's worse than Hamas? cruelty is the media?s willful blindness:

Where are the stories about Hamas gunmen stealing food aid?

Where is the outrage when Hamas beats civilians for trying to grab bread before it's confiscated?

Where are the front-page photos of Hamas warehouses stacked with supplies while children go hungry outside?

They exist, but you?ll never see them, because they puncture the narrative.

The press isn?t covering Gaza. It's laundering Hamas' lies. These reporters aren?t journalists anymore. They?re stenographers for terrorists.

Make no mistake: the famine narrative is not about food. It's about crushing Israel in the court of global opinion. Hamas is losing militarily; its tunnels destroyed, its commanders killed, its arsenal depleted.

So, it's doing what every losing regime does: switching to the propaganda war. They can't win with rockets, so they try to win with headlines.

Shamefully, it's working.

Here's the truth: if the world cared about Palestinians, it would stop blaming Israel and start confronting Hamas.

Demand transparency for aid deliveries.

Expose the theft, the hoarding, the extortion.

Punish the terrorists who use starvation as a weapon.

Stop letting Hamas trade Palestinian suffering for propaganda points.

But that won?t happen because the UN is corrupt, the media is cowardly, and the world is addicted to the easy narrative that Israel is always guilty. So, Hamas will keep winning the public relations war, and innocent Gazans will keep paying the price.

The famine in Gaza isn?t a tragedy of logistics.

It isn't a natural disaster. It isn't Israel "blocking" food.

It's Hamas deliberately starving its own people in the hope that the world will scream "genocide" at Israel.

And the media, the UN, and every so-called humanitarian who refuses to call Hamas the culprit are complicit in the suffering.

This isn't mere hypocrisy. It's blood on their hands.

By Robert Chernin Friday, 05 September 2025

• nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-07 23:25:03 följande:
    Precis. Poletten trillade ner till slut.

Jag vänder mig mot att ni forsoker säga andra sagt saker de inte sagt. 
    Har du ens någon pollett undrar jag. Du har medverkat i andra trådar där du har drivit linjen att det inte finns någon svält i Gaza trots att bevisen är överväldigande. Bara för att ditt minne är kort betyder inte att andras är det.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Tow2Mater skrev 2025-09-08 02:42:11 följande:

Why, then, does no one follow that logic to its next step?

If famine is real

By Robert Chernin Friday, 05 September 2025

Bra att veta var du hämtar din "information" från när du återger Robert Chemins åsikter och spekulerande. Han har naturligtvis inga problem med att få sina personliga åsikter publicerade. Han driver och är majoritetsägare i Newsmax beskriven som  konservativ, pro-Trump,  höger och extremhöger. Han brukar också publicera konspirationsteorier och tugga om valfusk när Trump förlorade.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!