• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • Anonym (Antiextremist)
    Tow2Mater skrev 2026-04-05 23:38:01 följande:
    Det var 2 fragor - till dig, du svarade aldrig.
    Den palestinska byn Tantura atackerades av isrseliska sionister.  Efter att byn kapitulerade genomfördes massakrer där män i olika åldrar, kallblodigt avrättades och kvinnor brutalt våldtogs av sionister. Många av offren sköts i bakhuvudet och deras kroppar dumpades i massgravar, varav en finns under en parkeringsplats vid Tel Dor-stranden idag.

Israeliska soldater som deltog har vittnat om dessa handlingar, och överlevandes berättelser beskriver hur kvinnor våldtogs medan män avrättades eller sattes i fångläger. 

INGEN av israelvänner här har fördömt dessa hemska övergrepp. INGEN.

Här kan du höra de israeliska veteranerna berätta om fler av sina "hjältedåd".

• nihka
    Tow2Mater skrev 2026-04-05 23:39:05 följande:
    Ja sa Bill. Absolut sa Bull.
    Min fråga löd: 

"Skulle du vilja att någon kommer hem till dig och gräver ut din hunds ögon för att de vill sätta skräck i dig och din familj så de kan ta över ditt hus?"

Och du svarar "ja" och "ja".

OK.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Antiextremist)

När sanningen om sionism kommer ut i USA...

"Det amerikanska folket som helhet känner för första gången större sympati för palestinier än för israeler, skriver AFP.

41 procent av amerikanerna sympatiserar i högre grad med palestinier och 36 i högre grad med israeler."

• nattuw

Aron Flam om sin skriftväxling på X (Twitter) med en Miljöpartist som inte tycker om "Israel" men som inte har några problem med Hamas och deras gärningar. Det är en intressant genomgång av ett välbekant modus operandi där logiken får stå tillbaka för "Israelkritiken".

Som vanligt varnas känsliga personer från vänster eftersom innehållet inte ryms i den vänstra åsiktskorridoren.

Aron Flame: "Polisanmäld av Miljöpartiets gruppledare. Är jag oskyldig?"

• Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-04-06 19:56:35 följande:

Aron Flam om sin skriftväxling på X (Twitter) med en Miljöpartist som inte tycker om "Israel" men som inte har några problem med Hamas och deras gärningar. Det är en intressant genomgång av ett välbekant modus operandi där logiken får stå tillbaka för "Israelkritiken".

Som vanligt varnas känsliga personer från vänster eftersom innehållet inte ryms i den vänstra åsiktskorridoren.

Aron Flame: "Polisanmäld av Miljöpartiets gruppledare. Är jag oskyldig?"

Ja, verkligen orättvist mot stackars Aron Flam som bara gjorde som andra sionister brukar göra: förolämpa med fula hatiska ord, komma med falska anklagelser om antisemitism och hota till tystnad. Åkesdotter. Miljöpartiets gruppledare  skrev om höga dödssiffror i Gaza och anklagade Flam för att försvara massmord. Flam svarade med grova förolämpningar som "nazistfitta",  "Hamasgroupie" och "judehatare", uppmanade henne att skära upp handlederna, dricka klorin eller kaustiksoda, samt skrev "Nu har jag din hemadress" vilket åklagaren ser som hot.
  • nattuw
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-06 20:24:09 följande:
    Ja, verkligen orättvist mot stackars Aron Flam som bara gjorde som andra sionister brukar göra: förolämpa med fula hatiska ord, komma med falska anklagelser om antisemitism och hota till tystnad. Åkesdotter. Miljöpartiets gruppledare  skrev om höga dödssiffror i Gaza och anklagade Flam för att försvara massmord. Flam svarade med grova förolämpningar som "nazistfitta",  "Hamasgroupie" och "judehatare", uppmanade henne att skära upp handlederna, dricka klorin eller kaustiksoda, samt skrev "Nu har jag din hemadress" vilket åklagaren ser som hot.
    Jag varnade ju för att innehållet inte rymdes inom den vänstra åsiktskorridoren.
  • nihka
    Anonym (Antiextremist) skrev 2026-04-06 20:24:09 följande:
    Fin kille.
    nattuw skrev 2026-04-06 22:52:21 följande:
    Jag varnade ju för att innehållet inte rymdes inom den vänstra åsiktskorridoren.
    Det här ryms inte i någon korridor mer än fängelsekorridoren.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Antiextremist)
    nattuw skrev 2026-04-06 22:52:21 följande:
    Ja, det som Aron Flam håller på med är olagligt, fult och avskyvärt och ryms bara inom den sionistiska koridoren.