• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-29 19:15:00 följande:

Ja det var ju unikt, att ett land har ett lagförslag som bara handlar om det egna landet. 

Enligt Google AI:

The region commonly known as the 

does not have a single, globally unified official name, as its designation depends on the governing authority or international body. 

The Israeli government officially administers the territory (excluding East Jerusalem) under the name Judea and Samaria Area

Ja, det var ju unikt att ett land har ett lagförslag som exkluderar delar av den egna befolkningen. Israeler som mördar palestinier exkluderas från den nya dödsstaffslagen. 

Ja, jag vet att Israel försöker döpa om palestinskt område efter bibliska namn, men området heter VÄSTBANKEN.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • FuckGoggleAskMe
    nihka skrev 2026-03-29 22:12:28 följande:
    Ja, det var ju unikt att ett land har ett lagförslag som exkluderar delar av den egna befolkningen. Israeler som mördar palestinier exkluderas från den nya dödsstaffslagen. 

Ja, jag vet att Israel försöker döpa om palestinskt område efter bibliska namn, men området heter VÄSTBANKEN.

Nej, lagförslaget säger ingenting om brottslingens etniska bakgrund. 

Enligt Google AI finns inget officiellt namn på området, jag har inte verifierat det någonstans. 

• nihka
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-29 22:44:21 följande:

Enligt Google AI finns inget officiellt namn på området, jag har inte verifierat det någonstans. 

"Whoever intentionally causes the death of a person with the intention of harming a citizen or resident of Israel, with the aim of denying the existence of the State of Israel, shall be sentenced to death or life imprisonment, and one of these punishments only."

Exakt VAR ser du att denna textning skulle kunna döma en israeler till döden som dödar en palestinier för att komma åt dennes hus och mark som ett led i att förhindra en palestinsk stat?

Jo, VÄSTBANKEN är det officiella och internationellt vedertagna namnet på området. FN, EU och de flesta av världens länder inklusive Sverige använder VÄSTBANKEN som är det officiella namnet som används i diplomatiska dokument och kartor.

Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-29 21:21:16 följande:

Det skulle underlätta om du läser vad jag skriver.
    Lagtextförslaget (citerat) handlar om det egna landet, Israel. 

Sen protesterade Nihka emot att det inte står Västbanken i lagtextförslaget, varpå jag påpekade att enligt Google AI står det att det inte finns något officiellt namn på området och att Israel administrerar området under namnet Judea och Samaria. 

Lagförslaget handlar alltså om brott mot individer i Israel och den Israeliska staten, och skulle tillämpas även i Judea och Samaria, som Israel administrerar. Den senare biten handlar alltså bara om var den israeliska lagen skulle tillämpas, det säger inget om nationalitet av området och innebär ingen förändring av nuvarande praxis. 

Du skrev "Lagtextförslaget (citerat) handlar om det egna landet, Israel." Egna landet? Ok.

Sedan skrev du "Lagförslaget handlar alltså om brott mot individer i Israel och den Israeliska staten, och skulle tillämpas även i Judea och Samaria, som Israel administrerar. " Jaha, så det gäller inte bara egna landet Israel? Västbanken är väl inte Israel? Israel OLAGLIGT ockuperar Västbanken, dagligen terroriserar palestinier, dödar och fördriver dem. Om palestinier gör motstånd mot ockupstionsmakten (IDF eller bosättare), kommer de att dömmas till döden eftersom det kommer att tolkas som "...intention of harming a citizen or resident of Israel, with the aim of denying the existence of the State of Israel". Men judiska bosättare som dagligen terroriserar och dödar palestinier kommer inte att dömas till döden eftersom palestinier i Västbanken inte räknas som israeler. DET ÄR FASCISM.

Du borde läsa dina egna kommentarer inte du postar dem.

• Anonym (Antiextremist)
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-29 22:44:21 följande:

Alla utom sionister kallar området västbanken. 
  • RebeckaZ70
    FuckGoggleAskMe skrev 2026-03-29 19:15:00 följande:

Ja det var ju unikt, att ett land har ett lagförslag som bara handlar om det egna landet. 

Enligt Google AI:

The region commonly known as the 

does not have a single, globally unified official name, as its designation depends on the governing authority or international body. 

The Israeli government officially administers the territory (excluding East Jerusalem) under the name Judea and Samaria Area

Det heter Judeen och Samarien. Punkt. Vad antisemiter och antisionister i Useless Nations kallar det är ointressant
    och innan någon anklagar mig för något jag inte skrivit:
    jag tycker förslaget om dödsstraff är förkastligt.
    så, nu vet alla det.
    Am Israel Chai
  • Anonym (Antiextremist)
    RebeckaZ70 skrev 2026-03-30 17:26:00 följande:
    Det heter Judeen och Samarien. Punkt. Vad antisemiter och antisionister i Useless Nations kallar det är ointressant
    så, nu vet alla det.
    Ditt  "Det heter Judeen och Samarien.Punkt." är bara simpel sionistisk provokation som förvandlar religion till vapen och normaliserar, folkmord, markstöld och olaglig kolonisation. Det är en fras ur den extrema sionistiska manualen för verklighetsförfalskning: byt namn, radera Palestina, fördriv eller döda ursprunsbefolkning palestinier och förvandla fördrivningen till en religös rätt. Den sortens språkbruk hör hemma i en epok då imperier skrev om kartor med slakt och blod, inte i ett civiliserat århundrade som borde bygga på mänskliga rättigheter.

Den som kallar FN antisemitiska "Useless Nations" visar tydligt vilken sorts politik det handlar om, en som inte tål lag, inte tål ansvar, och inte tål invändningar mot sionistisk politik som orsakar fruktansvärda brott mot mänskliga rättigheter.

Internationell rätt, Genèvekonventionen, säkerhetsrådets resolutioner allt detta avfärdas för att rättfärdiga fortsatt etnisk dominans över det palestinska ockuperade folket. Det är inte självförsvar. Det är kolonialism, rofferi, folkmord, expansionism, stöpt i ectrem religiös retorik och moralisk arrogans.

Att tala om "Judeen och Samarien" är att skriva över en levande verklighet med mytologiska bibliska ord. På marken finns palestinska hem, olivlundar och människor som varje dag dödas, terroriseras och tvingas leva under militärlag och checkpoints. Ingen mängd bibliska namn tvättar bort det. Den sionistiska språkbruk avslöjar dess verkliga anspråk: total kontroll och etnisk renhet, inte fred, inte samexistens, utan dominans.

Ja, det är fruktansvärt med dödstraff och bevisar att Israel är apartheid.
  • Anonym (Antiextremist)

Värsta skurkstaten har godkänt lagen. Apartheid har aldrig varit mer uppenbar.

• RebeckaZ70
    RebeckaZ70 skrev 2026-03-30 17:26:00 följande:
    så, nu vet alla det.
    Det hette Judeen och Samarien fram till att Jordanien ockuperade områdena 1948 och annekterade dem 1950.
    Om det var så viktigt med en palestinsk stat, varför utropades ingen stat under 19år? Inte förrän en egyptier i samråd med KGB kokat ihop en saga om ett palestinskt folk 1964 började man prata om palestina
    Egypten ockuperade Gaza under samma tid, varför utropade man ingen stat då?
    .
    Am Israel Chai
  • Mentat
    RebeckaZ70 skrev 2026-03-31 07:16:45 följande:
    Det hette Judeen och Samarien fram till att Jordanien ockuperade områdena 1948 och annekterade dem 1950.
    Om det var så viktigt med en palestinsk stat, varför utropades ingen stat under 19år? Inte förrän en egyptier i samråd med KGB kokat ihop en saga om ett palestinskt folk 1964 började man prata om palestina
    Egypten ockuperade Gaza under samma tid, varför utropade man ingen stat då?
    .
    Samma skäl då som nu: Målet är inte en palestinsk stat utan utplånandet av Israel. Det är mullornas i Iran uttalade mål, ett mål som delas av många världen över.