• Anonym (Antiextremist)

Gaza

Det som sker just nu i Gaza är outhärdligt. Oskyldiga barn, kvinnor och män dödas och tvingas svälta av Israel. Bilderna vi ser Gaza är fyllda av förtvivlan och sorg, och ändå tycks världens poliyiker stå passiva.  Människovärdet borde vara universellt, oavsett nationalitet eller religion. En människa är en människa trots israels ständiga försök att demonisera palestinier.

När bomber faller över bostadsområden, när hela familjer utplånas, när människor mördas medan de försöker skaffa mat, när barn skjuts systematiskt kan vi inte blunda. Varför accepteras det av högerpolitiker som tiger och låter brutaliteten fortsätta?

Det som behövs nu är inte fler tomma ord, utan handling. Internationella ledare måste sätta civila liv först. Tystnaden är också ett svek och varje dag av passivitet kostar oskyldiga människor livet.
  • Svar på tråden Gaza
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2025-09-20 15:51:12 följande:

Om du lyssnar på SD och regeringen så ser den ytterst allvarligt på antisocialt dominansbeteende och det gäller nog i synnerhet när det, som i detta fall,  är judar som är brottsoffer. Jag tycker att det är osmakligt att folk går till försvar mot folk som spottar på judiska demonstranter.

"judiska demonstranter"

Enda gången du tar judar i försvar är när de är kapos, som dessa vänsteranhängare. De har själva ställt sig utanför den judiska gemenskapen i Sverige för att istället bli nyttiga idioter åt vänstern.
    Am Israel Chai
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 16:03:54 följande:
    "judiska demonstranter"

Enda gången du tar judar i försvar är när de är kapos, som dessa vänsteranhängare. De har själva ställt sig utanför den judiska gemenskapen i Sverige för att istället bli nyttiga idioter åt vänstern.
    Tycker du att judiska demonstranter förtjänar att bli bespottade? Ja eller nej?
    Hellre Arga Andersson än Kassa Kristersson!
  • RebeckaZ70
    KillBill skrev 2025-09-20 16:06:01 följande:
    Tycker du att judiska demonstranter förtjänar att bli bespottade? Ja eller nej?
    Jag tycker att dessa demonstranter som stod utanför en judisk skola förtjänade att bli bespottade, av en judisk kvinna.

Ja!

Vad är det du inte fattar?

Jag bryr mig inte om de var judiska kapos eller kommunister eller båda delarna. 
    Am Israel Chai
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 13:26:26 följande:
    Hon spottade på marken framför dem inte PÅ dem.. sverige är inte Singapore. Det är inget brott. Jag hade gjort samma sak.
    (även mot dig)? Kapos finns i alla läger, även bland judar.
    Du läser alltså Flamman? Du som från dina höga hästar alltid framhäver dig som god, för att du inte tar del av det extremister skriver?
    Det fanns folk från Proletären bland aktivisterna, är det också en tidning du läser och höjer till skyarna? En ryssvänlig kommunistblaska! Men det är väl som vanligt, allt som tar parti mot Israel är goda. 
    Je sui Negar.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 16:12:41 följande:
    Jag tycker att dessa demonstranter som stod utanför en judisk skola förtjänade att bli bespottade, av en judisk kvinna.

Ja!

Vad är det du inte fattar?

Jag bryr mig inte om de var judiska kapos eller kommunister eller båda delarna. 
    Demonstrationen skedde på kvällstid. Enligt den judiska skolans rektor hade alla elever gått hem. Den judiska demonstrationen som riktade sig mot annan verksamhet i fastigheten hade tillstånd från polisen och enligt polisen gick demonstrationen mycket lugnt till.

Det är vidrigt att bespotta människor och de som gör detta och de som hejat på lider av antisocialt dominansbeteende. 
  • Meddelande borttaget
  • Rataxes
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 16:30:06 följande:
    Varför kan du inte sluta ljuga?
    Hos såssen ligger lögnen latent.
    The smallest minority on earth is the individual. Those who deny individual rights cannot claim to be defenders of minorities.
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 16:30:06 följande:
    Varför kan du inte sluta ljuga?
    Aron Verständig, a man in a suit, with a profile picture showing him in formal attire. The text overlay includes his name "Aron Verständig" and Twitter handle "@aronverstandig" next to an X logo.
    Demonstranterna och polisen har meddelat att demonstrationen började 17:30 och judiska skolans rektor har meddelat att alla elever hade slutat när demonstrationen genomfördes.

Menar du att judiska skolans rektor ljuger?
  • Meddelande borttaget
  • KillBill
    RebeckaZ70 skrev 2025-09-20 17:28:32 följande:
    Det spelar tydligen ingen roll hur måg avgånget du blir motbevisad. Du fortsätter med dina lögner från kommunistblaskorna.
    Som sagt. Skoleleverna hade lämnat skolan. Demonstrationen var tillståndsgiven av polisen och gick lugnt till. Demonstrationen riktades mot en israelisk soldat som skulle föreläsa i fastigheten.

Du applåderar folk med antisocialt dominansbeteende som bespottat fredliga demonstranter. Det är vidrigt.