• Rumpetrollet

BIM Oktober 2025

Hej! 

Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️

• Svar på tråden BIM Oktober 2025
  • Anonym (Lily96)

Hej allihopa! 
    Jag hoppar också in i oktobertråden. Har varit med i mååånga trådar men inte varit lika aktiv de senaste månaderna. Har varit en rejäl uppförsbacke och känts tufft när plus rullar in - även om jag gläds åt andra. Men det finns helt klart en tagg som sticks till. Avundsjukan. Längtan efter att själv få se pluset. 

Vi har inbokad fertilitetsutredning om några veckor och hoppas på att få snabb hjälp och kanske IVF (har PCO och endometrios) men det kommer säkert ta längre tid än man tänker sig. Känns bra att ta små steg i rätt riktning iallafall.

Ser fram emot att fortsätta följa era resor och hoppas att det blir många plus, helst ett för var och en av oss ☺️

BIM-lista 

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan

• Annasandra

Hoppar in från september tråden, BIM på måndag, men utan symtom och ett negativt ¨testa tidigt¨-test så sent som imorse så är det dags att sikta in sig på oktober! Vi planerar syskon här med utomkvedshavandeskap och missfall som led till att jag gav upp och orkade inte med stressen så förra året satte jag in en p-stav och pausade bebis-stressen. Men nu är jag redo för stressen igen haha! 

BIM-lista 

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan
    14/10 - Annasandra 

• Zozoi

Någon mer här inne som får eller känner någon som har fått ägglossningsstimulerande? I mitt fall är det letrozol.  Hade gärna velat höra era erfarenheter isåfall 🥰

• Valentines

Även jag hoppar in här i tråden. Blir min andra riktiga cykel efter min MA i juli men lyckades iallafall hitta tydlig ägglossning förra månaden så känns som kroppen är återställd nu. 

BIM-lista 

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan
    12/10 - Valentines
    14/10 - Annasandra 

• Anonym (Smulan)

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan
    12/10 - Valentines
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 Smulan

• Zyprexa

Jag hakar på här 😊

2/10 - Lily96
    4/10 - Grönbär
    7/10 - Rumpetrollet
    8/10 - Lalvi 
    8/10 - Skorpan

10/10 Zyprexa
    12/10 - Valentines
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 Smulan
  • Grönbär
    Rumpetrollet skrev 2025-09-11 07:30:38 följande:
    Ja det är ju omöjligt att inte ändå hoppas varje gång, och man vet ju aldrig, folk får ju barn trots sämre odds. Skönt att du ändå hittar ett litet lugn i att ni har ett barn. Jag förstår vad du menar, för mig hade det också varit ännu tuffare till barn nummer ett, så är såklart oändligt tacksam över det barn vi har. Men man kan ju ändå inte ta bort eller ignorera längtan efter ett syskon, det är okej att få längta och också bli besviken när det inte går även när andra är på en annan plats i sin resa. 
    Ja, precis, är ju en hel till person det handlar om ❤️

Använder förresten ägglossningstest för första gången den här månaden. Med första barnet så kände jag så tydligt när ägglossningen var pga ägglossningssmärta och vi brukar försöka köra på ungefär varannan dag ändå under hela tiden jag har fertilt sekret. Men efter förra graviditeten så känner jag inte ägglossningen lika tydligt, så tänkte att det kan vara intressant att se. Såg nån annan som skrev det i en tidigare tråd, och håller med om att det är lite psykiskt tillfredsställande att få positivt på nåt test iaf 😅 (stegring idag)
  • Hejasommaren
    Zozoi skrev 2025-09-16 16:24:56 följande:

Någon mer här inne som får eller känner någon som har fått ägglossningsstimulerande? I mitt fall är det letrozol.  Hade gärna velat höra era erfarenheter isåfall 🥰

Jag äter letrozol och finns några letrozol-trådar där vi är några som uppdaterar hur det går. Brukar dock hänga i BIM-trådarna också 🥰 undrar du något särskilt är det bara att fråga. 
  • Hejasommaren
    Hejasommaren skrev 2025-09-17 08:25:15 följande:
    Jag äter letrozol och finns några letrozol-trådar där vi är några som uppdaterar hur det går. Brukar dock hänga i BIM-trådarna också 🥰 undrar du något särskilt är det bara att fråga. 
    Okej jag kanske är fel person att svara inser jag 🥲 var precis på återbesök hos läkaren och jag svarade inte alls på trippeldos letrozol så nu blir det remiss till IVF. Men jag har ändå provat letrozol i sex cykler så undrar du något är det bara att hojta 🥰

jag skippar oktober-tråden och letar upp en IVF-tråd istället.. ❤️
  • AnnieBeez

Då var det även dags för mig att hoppa in här! 😊 Tredje försöket, andra barnet. 

2/10 - Lily96

4/10 - Grönbär

5/10 - AnnieBeez

7/10 - Rumpetrollet

8/10 - Lalvi 

8/10 - Skorpan

10/10 Zyprexa

12/10 - Valentines

14/10 - Annasandra 

14-17/10 Smulan

Svar på tråden BIM Oktober 2025