• Rumpetrollet

BIM Oktober 2025

Hej! 

Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️

• Svar på tråden BIM Oktober 2025
  • Anonym (43)
    Zozoi skrev 2025-09-30 17:19:29 följande:

Får ni också mer lotionliknande flytningar efter ägglossning?

Jag brukar få det i vanliga fall, men denna gång är inget som det ska.. 😅
  • Anonym 8296
    Tjej90sve skrev 2025-09-30 11:51:11 följande:

Har ni andra lyckats bli gravid tidigare när er sambo ätit antidepressiva? Har läst att det finns visst inslag av att det kan påverkar spermiernas simning. Tänker om det är fysiskt möjligt att bli gravid. Jag har 2 barn sedan tidigare och vi har försökt bli gravida i 6 månader.

Bra fråga, undrar jag med..jag och min partner blev gravida men slutade i missfall tidigt, det tog sig oplanerat den gången. Men nu har vi försökt i över 1år och inget har hänt. Men till saken hör också att antidepp gjort det svårt för honom att komma, har ni samma problem? Min partner har därför gjort ett längre uppehåll med medicinen, men vi går mot mörkare tider och även denna resa är oerhört påfrestande, så är bara en fråga innan han kommer börja igen
  • Anonym (R)
    Grönbär skrev 2025-09-30 14:12:44 följande:
    Samma tyvärr, både vad gäller test och hopp. Och angående det som skrivits ovan så tar min man också antidepp och adhd-medicin som förmodligen påverkar spermierna rätt mycket. Kanske är dags att börja fundera på uppehåll. 
    Så tråkigt! Ingen erfarenhet av det. Svår balans kan jag tänka mig för man äter förstås sådan medicin för att man behöver, men vill man ha barn så kanske man måste klara sig utan ett tag.
  • En som längtar
    Zozoi skrev 2025-09-29 18:24:36 följande:

Det är verkligen inte lätt att alltid hålla sig flytande. Man blir ju tyvärr så uppslukad av tanken och längtan efter att bli gravid. Det som inte gjort det lättare för oss heller är att vi inte delat våran kamp om att bli gravida och längtan efter syskon med någon förrän några månader sen. Och då har vi försökt i två år.
    Jag har äntligen öppnat upp mig kring detta med en nära vän och min mamma, känns skönt att ha det stödet och att man kan ventilera. Ångrar lite att jag inte gjorde det tidigare.

Så härligt att allt såg fint ut! CD 10 är ju rätt tidigt för VUL så oroa dig inte för mycket kring slemhinnan, den kommer ju mest troligt att byggas på. Håller alla tummar jag kan.

Jag var på VUL cykeldag 13 och hade ännu några dagar kvar till ägglossning enligt bedömning av min gynläkare. Men jag hade en ledande blåsa som såg ut att växa fint. Hade en treskiktad slemhinna vilket var ett gott tecken. Jag är nästan HUNDRA på att jag ägglossade igår, kändes så tydligt. Haft fertilt sekret senaste 4 dagarna också och eftersom jag mest troligt inte haft ägglossning eller iallafall väldigt få senaste året så kände jag av ägglossningen så tydligt. Hade dock inga stickor kvar hemma och valde faktiskt att inte köpa fler, orkar inte stressa med det. Vi har bara sett till att täcka det fertila mönstret och faktiskt lite extra. Så jag känner mig trygg med att vi iallafall gjort vad vi kan denna månad.
    Vi blev rekommenderade att mysa CD 14, 16, 18, 20 och 22. 

Vad spännande med nytt VUL på onsdag, uppdatera gärna hur det har gått ❤️

All min text jag skrivit nyss försvann Gråter 

Jag tror det är viktigt att våga anförtro sig åt någon. Jag känner igen mig att man håller det privat. Man vill inte dela förrän man faktiskt är gravid. Men något jag märkt under åren är att när man vågar berätta för folk så förstår många och många har egna erfarenheter att dela med sig av. Man är inte så ensam som man först tror. 
    Jag kan däremot säga att även om det var oerhört tufft att gå igenom ett MA så är jag glad att jag hade berättat att jag var gravid för några personer. Det gav stor stöttning när man var i de mörkaste.

Ja, CD 10 är tidigt. Tjejen som bokade mitt VUL tyckte de var bättre att komma CD 10 först och sen boka ett till än att missa ägglossningen, och de håller jag verkligen med om! Glad
    Jag ska på VUL igen imorgon, hoppas de har hänt massor! Jag ska uppdatera. Hjärta

Jag förstår dig att skippa stickorna. I måndags frågande dom mig på VUL om jag använder ägglossningsstickor, jag sa att jag har skippat det denna gång då jag förra gången ändå inte fick något utslag. Då jag blev gravid så hade jag ju tydligen ägglossning även fast jag aldrig fick något positivt via stickorna.

Okej, när jag var på VUL i våras så var jag också på CD 13 och då sa dom till mig att jag förmodligen kommer ägglossa snart. Då hade jag en ledande blåsa på 22mm. De sa att jag skulle mysa CD 13, 15, 17, 19, 21, 23 och 25. Varannan dag i två veckor. Jag tyckte först de kändes mycket men de funkade. Då hade jag redan börjat myst CD 9 och 11 också. 

Åh vad jag hoppas att den blåsa som var 12mm i måndags har växt på sig ordentligt. Har förstått att äggblåsor inte är lika stora varje gång och att de kan gå ändå. Läste på nätet att de ska vara mellan 20-30 mm innan ägget släpps iväg.

Uppdatera gärna mig också hur det går för dig! Hjärta
  • Anonym 8296

Denna cykel började jag testa rosenrot och har tagit det från cykeldag 1 och är idag på dag 20. Tänkte ta det fram till ÄL.
    Men nu har jag haft blinkande smiley på Clearblue sedan dag 10 men ägglossningen lyser fortfarande med sin frånvaro. Har haft fertila flytningar i 10 dagar. Finns det hopp för äl fortfarande?! har kämpat i över ett år och inte haft DETTA problem tidigare. Det är så utmanande, vi har nu myst varannan dag för att verkligen maxa chanserna jämfört med tidigare, men nej då kommer inte ägglossningen 😴 Däremot brukar min ÄL komma dag 19+-3. Så kanske finns hopp.
    Förra månaden kom den dag 15 från ingenstans, fick fast smiley direkt. Så därför ville vi verkligen vara förberedda denna månad, men nej då händer ingenting i stället. Vet inte vad jag vill med detta? Men någon kanske varit med om likande och ändå fått äl trots att man haft blinkande test så länge eller någon som har erfarenhet av rosenrot? 

• Zozoi
    En som längtar skrev 2025-09-30 18:54:36 följande:
    All min text jag skrivit nyss försvann Gråter 

Jag tror det är viktigt att våga anförtro sig åt någon. Jag känner igen mig att man håller det privat. Man vill inte dela förrän man faktiskt är gravid. Men något jag märkt under åren är att när man vågar berätta för folk så förstår många och många har egna erfarenheter att dela med sig av. Man är inte så ensam som man först tror. 
    Jag kan däremot säga att även om det var oerhört tufft att gå igenom ett MA så är jag glad att jag hade berättat att jag var gravid för några personer. Det gav stor stöttning när man var i de mörkaste.

Ja, CD 10 är tidigt. Tjejen som bokade mitt VUL tyckte de var bättre att komma CD 10 först och sen boka ett till än att missa ägglossningen, och de håller jag verkligen med om! Glad
    Jag ska på VUL igen imorgon, hoppas de har hänt massor! Jag ska uppdatera. Hjärta

Jag förstår dig att skippa stickorna. I måndags frågande dom mig på VUL om jag använder ägglossningsstickor, jag sa att jag har skippat det denna gång då jag förra gången ändå inte fick något utslag. Då jag blev gravid så hade jag ju tydligen ägglossning även fast jag aldrig fick något positivt via stickorna.

Okej, när jag var på VUL i våras så var jag också på CD 13 och då sa dom till mig att jag förmodligen kommer ägglossa snart. Då hade jag en ledande blåsa på 22mm. De sa att jag skulle mysa CD 13, 15, 17, 19, 21, 23 och 25. Varannan dag i två veckor. Jag tyckte först de kändes mycket men de funkade. Då hade jag redan börjat myst CD 9 och 11 också. 

Åh vad jag hoppas att den blåsa som var 12mm i måndags har växt på sig ordentligt. Har förstått att äggblåsor inte är lika stora varje gång och att de kan gå ändå. Läste på nätet att de ska vara mellan 20-30 mm innan ägget släpps iväg.

Uppdatera gärna mig också hur det går för dig! Hjärta
    Jag håller med om att det känns viktigt att kunna dela sin resa och att anförtro sig åt någon. Det gjorde att en stor sten från mina axlar släppte faktiskt. Har gått så länge och känt mig extremt ensam i mina egna känslor och tankar och det var bara så skönt att få dela med sig utav det. Jag är tyvärr en person som haft och fortfarande har svårt att visa mig svag. Har nu när jag blivit äldre insett att det är inte speciellt hälsosamt och har försökt jobba på detta det senaste. Har också svårt att visa mig sårbar tyvärr.

Så spännande att se vad ditt VUL visar imorgon, hoppas verkligen att det har utvecklats fint och att du får ett positivt besked imorgon ❣️

Vi har myst CD 9, 12, 14, 15, 17, 18, 19 och vi ska även försöka få till lite mys idag cykeldag 21 🙏 Hoppas vi gjort tillräckligt nu. Haft fertilt sekret veckan som varit och först idag fick jag lotionliknande flytningar, har du koll på om det brukar indikera på att ägglossning har ägt rum eller?

Ska tänka på dig imorgon ❤️

• Anonym4042

Hej! Fint att läsa den här tråden och allt stöd. Hoppar in här lite sent! Är 37 år, har två barn sedan innan och detta är första försöket för tredje barnet. 

Håller tummarna för er alla!💕

1/1 - Sensommar123

2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    12/10 Anonym4042
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    26/10 - hoppas på bebis ett
    30/10 - Sarasi

• Tjej90sve

Kul med någon som är ?lite äldre?. Har också 2 barn sen tidigare och är 35 år. Varit utan p-piller sen slutet av april, men inget som hänt ännu i vår bebisverkstad förutom konstaterad PCOS. Fördelen enligt gynekologen var att man är fertil högre upp i åldern då man inte släpper lika mkt ägg över tid.

Anonym4042 skrev 2025-09-30 20:32:34 följande:

Hej! Fint att läsa den här tråden och allt stöd. Hoppar in här lite sent! Är 37 år, har två barn sedan innan och detta är första försöket för tredje barnet. 

Håller tummarna för er alla!💕

1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    12/10 Anonym4042
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    30/10 - Sarasi

• Sensommar123

Tyvärr inget för mig denna månaden, förtvivlad och ledsen just nu bara.. Lycka till ni andra 🤞🏻💕

1/1 - Sensommar123 ➖ 
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    12/10 Anonym4042
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    30/10 - Sarasi

• Zozoi
    Sensommar123 skrev 2025-10-01 14:19:07 följande:

Tyvärr inget för mig denna månaden, förtvivlad och ledsen just nu bara.. Lycka till ni andra 🤞🏻💕

1/1 - Sensommar123 ➖ 
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    12/10 Anonym4042
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    30/10 - Sarasi

Så tråkigt att höra, förstår att du är ledsen!

Massa kramar och lycka till nästa cykel ????
Svar på tråden BIM Oktober 2025