• Rumpetrollet

BIM Oktober 2025

Hej! 

Startar en ny tråd för alla oss som försöker bli gravid och har BIM i oktober. Skriv er på listan med beräknat datum för BIM. Hoppas på många plus ❤️

• Svar på tråden BIM Oktober 2025
  • 2SomVillBli3

Åh tack! Känns inte riktigt verkligt än😅💖
    Men det kommer nog så småningom🥹💕

Zozoi skrev 2025-09-29 22:26:16 följande:
    Stort grattis 🥹 Vilken lycka ❣️
  • Zozoi
    2SomVillBli3 skrev 2025-09-29 23:16:32 följande:

Åh tack! Känns inte riktigt verkligt än😅💖
    Men det kommer nog så småningom🥹💕

Det förstår jag! Längtar tills jag också ser plusset på stickan 🥺❤️

Tänkte på att din BIM inte är riktigt än utan om några dagar och du sa att det var två jätte tydliga streck, tänk om det kanske är tvillingar 🙈
    Hade du några symtom nu innan BIM? 
  • Tjej90sve

Har ni andra lyckats bli gravid tidigare när er sambo ätit antidepressiva? Har läst att det finns visst inslag av att det kan påverkar spermiernas simning. Tänker om det är fysiskt möjligt att bli gravid. Jag har 2 barn sedan tidigare och vi har försökt bli gravida i 6 månader.

• Anonym (R)
    Anonym (Regnbåge) skrev 2025-09-29 09:39:47 följande:
    Då hoppar även jag in här... Följde september tråden på avstånd, blev inget plus så tänkte vara mer delaktig nu. Lite kort om mig.

I Mars i år föddes vår lilla ängel och dotter i vecka 20... Vi har försökt månad efter måndan sedan dess utan resultat, vi vill bara få vår lilla regnbågsbebis! Vår dotter var inte planerad och blev till 2 månader efter jag sluttat med p piller och börjat använda NC så jag hoppades att de skulle gå fort även denna gången, men icke!

Denna månaden har jag gjort lite förändringar i kost, livsstil och lag till vitaminer i ett försöka att förlänga min lutealfas då den är något kort. 

Håller tummarna för alla här inne Hjärta    
    Beklagar sorgen efter er ängel! Så jobbigt att det sedan tagit tid att bli gravid igen. Kan tänka mig att ni verkligen behöver något hoppfullt att se framemot. Hoppas att det blir er månad den här gången.
  • Anonym (R)
    2SomVillBli3 skrev 2025-09-29 19:21:28 följande:

Det är några dagar kvar till BIM! Men idag kom två starka linjer på testerna💕😭

Så nu håller vi tummar och tår för att allt går som förhoppats😇💖

1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    26/10 - hoppas på bebis ett
    30/10 - Sarasi

Grattis! Så kul att första uppdateringen i listan blir ett plus. Det får vi hoppas bådar gott även för oss andra.
  • Anonym (V)

Stort stort grattis 😍🥰

2SomVillBli3 skrev 2025-09-29 19:21:28 följande:

Det är några dagar kvar till BIM! Men idag kom två starka linjer på testerna💕😭

Så nu håller vi tummar och tår för att allt går som förhoppats😇💖

1/1 - Sensommar123
    2/10 - Lily96
    2/10 - R
    3/10 - 2SomVillBli3 ➕
    4/10 - Grönbär
    4/10 - GuldKvinnan
    7/10 - Rumpetrollet
    7/10 - Lillrömpa
    8/10 - Skorpan
    8/10 - Jullan00
    9/10 - tjej90sve
    9/10 - lalvi 
    10/10 - Zyprexa
    12/10 - Valentines
    12/10 - Zozoi
    14/10 - Annasandra 
    14-17/10 - Smulan
    17/10 - Elly
    18/10 - Elisand
    18/10 - En som längtar
    20/10 - isa94
    21/10 - Babysheep
    22/10 - Virrpannan
    24/10 - Mioi
    25/10 - Regnbåge
    26/10 - hoppas på bebis ett
    30/10 - Sarasi

• Anonym (R)
    Grönbär skrev 2025-09-28 21:08:10 följande:
    Jag fick också negativt idag på dpo10. Men håller också kvar lite hopp!
    Hur har det gått för dig? Har du fortsatt testa? Jag har testat varje morgon, men väldigt negativt även idag på dpo 12 så nu är ju hoppet typ sinat tyvärr.
  • Grönbär
    Anonym (R) skrev 2025-09-30 13:31:20 följande:
    Hur har det gått för dig? Har du fortsatt testa? Jag har testat varje morgon, men väldigt negativt även idag på dpo 12 så nu är ju hoppet typ sinat tyvärr.
    Samma tyvärr, både vad gäller test och hopp. Och angående det som skrivits ovan så tar min man också antidepp och adhd-medicin som förmodligen påverkar spermierna rätt mycket. Kanske är dags att börja fundera på uppehåll. 
  • Anonym (43)

Älskar att läsa såna här trådar även om jag själv inte planerar barn.. Det är sån otroligt fin stöttning bland främlingar. ❤️
    Jag har två barn sedan innan, äldsta blev till på ett enda ligg (om man får uttrycka sig så 😅) och yngsta blev till på ett försök.

Nu har jag en ny partner och vi har inte direkt pratat om ett gemensamt barn, "det får man ta då isf" säger. Jag vet inte alls vad jag vill... Jag är 43 år och känner att det här kan vara sista chansen för mig. Vi har inte skyddat oss alls på snart 1 år, och jag blev gravid i våras som slutade i missfall några veckor senare. Jag har tidigare fått höra att mina östrogenvärden är låga, vilket kan vara tecken på klimakteriet.

När jag var gravid nu i år hade jag samma känsla som tidigare: att det är så mysigt, tänk att det är ett litet pepparkorn därinne som växer, äntligen kanske min dotter får sin lillasyster... En himla massa tankar snurrade runt. Samtidigt som jag kände att det var nog inte meningen, när jag fick missfallet. Nu för någon månad sedan fick vi reda på att min bror ska få sitt första barn. Plötsligt kände jag sorg... Det skulle skilja 2-3 veckor på barnen, och herregud vad kul man hade kunnat ha det ihop!

Jag känner mig för gammal för att börja om, pojkvännen vill inte heller det. Han och jag har inte heller det bästa förhållandet, det går väldigt upp och ner. Ibland har vi båda tänkt om vi bara ska vara isär och fundera på vad vi vill. När det är bra så är det så himla bra, när det är dåligt känns det som att man ska sprängas av ilska! Vi går och pratar om detta med en terapeut.

Ber om ursäkt för att det blev långt. 😁 Men anledningen att jag skriver är att jag läste att någon här inne har haft sina vanliga tecken på ägglossning som hon brukar ha, för det är samma för mig...
    För en vecka sedan hade jag, som jag alltid har, en början till ägglossning.. Jag får mer och mer sekret under 10 dagars tid, det är allt från lös äggvita i början till lite tjockare, som sedan blir mer vitt och tjockare som håller i sig till 2-3 dagar efter ägglossningen. Det kan ibland hålla i sig med lite segare flytningar fram till mensen.

Denna månad var det lite blött i början som började bli lite slemmigare. Sedan plötsligt försvann det.. jag har inget sånt alls utan det blir bara blött på pappret efter jag kissat och thats it! Fattar ingenting.. äl skulle vara 26/9 och BIM är 10-12 oktober. Min kropp har alltid varit som en klocka, men nu är jag mest förvirrad! 😂
    Funderar på om jag kan ha haft tidig ägglossning, alldeles då i början - då vi även hade mys, och att det kan ha tagit sig, och kroppen håller på att ställa om sig för en graviditet. 🤔 Därför har jag inga äl-flytningar fast jag borde. Ja ja, det återstår väl att se nästa helg om tant röd kommer eller inte.

• Zozoi

Får ni också mer lotionliknande flytningar efter ägglossning?

Svar på tråden BIM Oktober 2025