Varför hatar ni?
"Högerextrema krafter med med inflytande över världspolitiken övertygade allt fler missnöjda om att klimatkrisen inte alls var något att oroa sig för ? istället riktades ilskan mot krafterna som ville se förändring.
Detta är ju bara ett exempel på hur människor behandlas i det offentliga rummet. När nya sjukvårdsministern svimmade blev hon hånad, när Julia Dufvenius och hennes make berättade om otrohet, samma sak. Ministrar som blir förföljda på öppengata och i sina hem. Jag kunde sitta hela dagen och räkna uppliknande exempel.
Så vad ger det er hatare? Är det kul med personangrepp? Varför är det så svårt att hålla sig till saken?
Jag tänker som Tecum.
Men en del människor är oförnuftiga och tyvärr finns det numera många möjlugheter att skada den fria journalistiken. För dem som vill det.
Det är inte bara den fria journalistiken som är hotad utan hela demokratin. Om människor inte vågar säga sin åsikt utan att bli hotade till livet är vi på väg mot Putinland utan att han behöver invadera...
Synd att hatarna är så fega att de inte vågar stå upp för det de gör! Precis som mobbarna i skolan, det är samma skit.
Så vad ger det er hatare? Är det kul med personangrepp? Varför är det så svårt att hålla sig till saken?
Man kan inte kalla folk för "bruna råttor" och sedan inte förvänta sig att samtalsklimatet försämras.
Anne Ramberg och Cecilia Hagen
Spelar förstås makt och möjligheter roll.
Människor som känner sig maktlösa kan tendera att bli våldsammare i sina åsikter och uttryck.
Jag känner som Tecum, sen är vårt öppna samhälle lite för öppet dessvärre. Det är för lätt idag att skicka hatmail alternativt sitta och spy galla och hota digitalt.
När man kan komma undan med att säga vadsomhelst, då visar sig folk precis så otrevliga som de är. Före internet och sociala medier kunde man bara okväda och hota öga mot öga (eller i brev), och fanns risk för att man fick stå till svars för det. Anonymiteten på nätet gör att man slipper ta ansvar.
Mordet på Charlie Kirk i USA visar hur mycket hat denna polarisering mellan två läger kan bygga upp.
Mordet på Charlie Kirk i USA visar hur mycket hat denna polarisering mellan två läger kan bygga upp.