• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • Anonym (Anonym)

Förlåt om det är lite stavfel i texten och om jag glömde göra kommatecken.

• felicityporter

Ja, har ni bara snappat med varandra så dejtar ni ju inte och då har jag också lite svårt att du kan vara så kär i honom att du tar detta med att han träffat en tjej så hårt? Mitt tips är att sluta slösa tid på snappande med random män som inte vill/kan/orkar träffas, satsa på de män som faktiskt VILL. Då blir du lycklig!

• Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-09-29 23:59:19 följande:

Ja, har ni bara snappat med varandra så dejtar ni ju inte och då har jag också lite svårt att du kan vara så kär i honom att du tar detta med att han träffat en tjej så hårt? Mitt tips är att sluta slösa tid på snappande med random män som inte vill/kan/orkar träffas, satsa på de män som faktiskt VILL. Då blir du lycklig!

Ja ok vi har bara skrivit men vi har pratat om att träffas. Han är ingen random kille jag känner honom lite sen innan för att vi har gemensamma vänner och bekanta så det är inte bara vem som helst. Och nej jag är inte kär i honom men jag är attraherad av honom och känner nånting för honom.
  • felicityporter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-30 00:40:56 följande:
    Ja ok vi har bara skrivit men vi har pratat om att träffas. Han är ingen random kille jag känner honom lite sen innan för att vi har gemensamma vänner och bekanta så det är inte bara vem som helst. Och nej jag är inte kär i honom men jag är attraherad av honom och känner nånting för honom.
    Att prata lite löst om att eventuellt träffas någon gång är ju inte samma som att boka in ett datum och faktiskt göra det. Har det inte blivit en träff på så lång tid är han helt enkelt inte tillräckligt intresserad av dig, släpp då denna man och lägg din energi på män som faktiskt vill träffa dig, för det finns det.
  • Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-09-30 00:44:26 följande:
    Att prata lite löst om att eventuellt träffas någon gång är ju inte samma som att boka in ett datum och faktiskt göra det. Har det inte blivit en träff på så lång tid är han helt enkelt inte tillräckligt intresserad av dig, släpp då denna man och lägg din energi på män som faktiskt vill träffa dig, för det finns det.
    Det kanske det för men dom är inte jag intresserad av vill bara ha honom och ingen annan kille.
  • felicityporter
    Anonym (Anonym) skrev 2025-09-30 02:03:58 följande:
    Det kanske det för men dom är inte jag intresserad av vill bara ha honom och ingen annan kille.
    Dessvärre är du ju så illa tvungen att försöka hitta någon som vill ha dig än att jaga någon som aldrig kommer vilja ha dig. Om du inte vill leva ensam hela livet då, men det är ju ditt val. Jag tror att du kommer må mycket bättre om du lägger din energi på folk som vill ha dig snarare än de som inte vill.
  • Lynx123

Avsluta all kontakt med honom - onekligen är han inte personen för dig. Så småningom kommer det att kännas bättre. Det här var ändå aldrig något seriöst och du känner honom bara ytligt. Han kanske hade varit en mardröm om.ni väl börjat träffas.

• Anonym (Hmmm..,,)

Han var nog inte alls intresserad av något mer än en tillfällig "brevkompis". Någon att skriva lite med ibland när han är lite uttråkad  och inte har annat för sig.

Det finns ingen framtid för "er" och ni kommer aldrig träffas.

Önska honom lycka till med kärleken han träffat och glöm honom. Det har ändå aldrig varit något mellan er så lätt för er båda att gå vidare. 

• Anonym (H)

Du behöver släppa honom. Det låter kanske hårt, men du verkar leva i en drömvärld där det ska bli ni två. Har det inte hänt på flera år kommer det inte hända nu heller. Han kontaktar dig till och från för att ha lite trevliga konversationer. Ingen av er har tagit initiativet att resa 6h, vilket inte är något jätteavstånd.
    Problemet med att leva i en drömvärld är att det hindrar dig att hitta en annan relation, du riskerar fastna och tiden bara går.

• Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-09-30 08:22:56 följande:

Han var nog inte alls intresserad av något mer än en tillfällig "brevkompis". Någon att skriva lite med ibland när han är lite uttråkad  och inte har annat för sig.

Det finns ingen framtid för "er" och ni kommer aldrig träffas.

Önska honom lycka till med kärleken han träffat och glöm honom. Det har ändå aldrig varit något mellan er så lätt för er båda att gå vidare. 

Jo han har sagt att han är intresserad men just nu är det avståndet mellan oss som gör det svårt att träffas. Han har sagt flera gånger att han vill träffa mig. Ja det sista jag skrev till honom var Ok, hoppas du blir lycklig med henne då... 💔 Han svarade inget på det meddelandet iaf jag hoppas att han inser att han har gjort ett misstag som börjar träffa henne istället för mig för om han bara hade satsat på oss så hade jag aldrig släppt honom hade gett han hela mitt hjärta 
Svar på tråden 💔💔💔