• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:10:58 följande:
    Nähe då får det väl vara så då då är det bara hans förlust isåfall 🤷 . Därför att han bara några dagar tidigare hade skrivit hjärtan och puss och bby och varit allmänt gullig i telefon och för att han var väldigt flörtig och då tycker jag att det är märkligt att bara några dagar senare skicka ett sånt meddelande dom han skrev. Jaha då får du väl tvivla på det då. Kille nr 1 har gått i grundsärskolan han har lönebidrags anställning på ett företag, kille nr har gått i grundsärskolan och är även han lönebidragsanställd på ett företag, kille nr 3 gick i "vanliga" skolan och har vanligt jobb men han har diagnoser vet inte när han fick diagnoserna dock och killen som jag pratade med senast gick iaf i grundsärskolan från mellanstadiet tills hans slutade gymnasiet och han har både autism,adhd och dyslexi 
    Tvivla på vad? 
    Det är uppenbart att han småflörtar med dig. Skrivs hjärtan, puss etc är att småflörta.

Man kan gå i vanlig grundskola även med digsnoser. Och det är absolut inget fel att ha diagnoser och man är inte dum på något sätt. Men man kan ha svårigheter med bla sociala samspelet, känslokontroll och även tolkning. Vilket verkar vara en del av det du har svårigheter med. 

Men eftersom du bor på ett LSS-boende kan du ta hjälp av personalen. Varför du inte det, istället för att alltid hamna i konstiga obekväma situationer som slutar med att du blir helt förkrossad?!
  • Anonym (Anonym)

Har man autism grad 1 så har man inte if, alltså utvecklingsstörning och har man inte en utvecklingsstörning så har man normalt iq 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:21:24 följande:
    Nähe men jag tycker att ni så kallade normala är tråkiga för nu är som alla andra ni är inte unika bara jävligt stela och tråkiga 😂
    Vem har sagt att vi är sk normala personer? 

Själv har jag dyslexi och uppfyller säkert endel andra kriterier inom npf. 

Ingen har heller sagt att vi är unika. Förövrigt så är varje enskild individ unika. 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-02 21:29:51 följande:
    Tvivla på vad? 
    Det är uppenbart att han småflörtar med dig. Skrivs hjärtan, puss etc är att småflörta.

Man kan gå i vanlig grundskola även med digsnoser. Och det är absolut inget fel att ha diagnoser och man är inte dum på något sätt. Men man kan ha svårigheter med bla sociala samspelet, känslokontroll och även tolkning. Vilket verkar vara en del av det du har svårigheter med. 

Men eftersom du bor på ett LSS-boende kan du ta hjälp av personalen. Varför du inte det, istället för att alltid hamna i konstiga obekväma situationer som slutar med att du blir helt förkrossad?!
    Jaha sak samma. Men nu har dom inte gått i vanlig grundskola utan dom har gått i grundsärskola och det vet jag helt säkert att dom har gjort.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (hej neurotypisk) skrev 2025-10-02 21:25:23 följande:
    Klart du tycker. Vem som helst kan skapa vad som helst och "vara" utsatt.
    Jaha men nu har jag inte hittat på mina diagnoser. Nu hittar jag inte mina diagnospapper just nu annars hade jag kunnat skicka en bild som bevis eftersom du tydligen tror att jag hittar på det men jag har haft diagnos från 4 års ålder.
  • Lynx123
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:21:24 följande:
    Nähe men jag tycker att ni så kallade normala är tråkiga för nu är som alla andra ni är inte unika bara jävligt stela och tråkiga 😂
    Det där var inte särskilt snällt sagt. 😪
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:30:06 följande:
    Har man autism grad 1 så har man inte if, alltså utvecklingsstörning och har man inte en utvecklingsstörning så har man normalt iq 
    Det är inget kriterie i sig. Och självklart har man normalt IQ om man inte ha if. 

Långt ifrån alla med NPF har IF. IF är en egen diagnos och är förövrigt förkortning på Intellektuell funktionsnedsättning. Att kalla det utvecklingsstörd är nedvärderande, så det bör du inte säga. 

Det är en skillnad mellan NPF och IF. Dock kan dessa gänga ihop, men de behöver inte göra det. 
  • Anonym (Anonym)
    Lynx123 skrev 2025-10-02 21:36:33 följande:
    Det där var inte särskilt snällt sagt. 😪
    Nähe men jag tycker inte ni så kallade normala är så snälla mot oss personer som har npf diagnoser heller så.. , det är väldigt många "normala" som har massa förutfattade meningar och åsikter om personer med funktionsnedsättning och det gillar inte jag
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 22:04:15 följande:
    Nähe men jag tycker inte ni så kallade normala är så snälla mot oss personer som har npf diagnoser heller så.. , det är väldigt många "normala" som har massa förutfattade meningar och åsikter om personer med funktionsnedsättning och det gillar inte jag
    Även du har det... 

Kalla IF för utvecklingsstörning, är nedvärderande. 

Du kallar oss normala, men faktum är att du inte vet ett skit om oss eller våra evt diagnoser/svårigheter 
Svar på tråden 💔💔💔