• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-02 21:37:49 följande:
    Det är inget kriterie i sig. Och självklart har man normalt IQ om man inte ha if. 

Långt ifrån alla med NPF har IF. IF är en egen diagnos och är förövrigt förkortning på Intellektuell funktionsnedsättning. Att kalla det utvecklingsstörd är nedvärderande, så det bör du inte säga. 

Det är en skillnad mellan NPF och IF. Dock kan dessa gänga ihop, men de behöver inte göra det. 
    Jo för att man ska kunna få asperger eller autism grad 1 så ska man ha normalt iq bland annat, svårigheter med det sociala, specialintressen och man ska ha haft problem från man var liten. Nej jag vet att inte alla med npf har if jag orkar inte med alla olika namn som byter namn på diagnoser hela tiden. Nu har dom börjat prata audhd som är autism+adhd. Tidigare fanns diagnosen damp men den finns inte längre. Det finns även flera olika typer av autism det finns atypisk autism, man kan vara savant extremt smart som personen i filmen rainman , asperger m.m
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 22:13:00 följande:
    Jo för att man ska kunna få asperger eller autism grad 1 så ska man ha normalt iq bland annat, svårigheter med det sociala, specialintressen och man ska ha haft problem från man var liten. Nej jag vet att inte alla med npf har if jag orkar inte med alla olika namn som byter namn på diagnoser hela tiden. Nu har dom börjat prata audhd som är autism+adhd. Tidigare fanns diagnosen damp men den finns inte längre. Det finns även flera olika typer av autism det finns atypisk autism, man kan vara savant extremt smart som personen i filmen rainman , asperger m.m
    IG handlar egentligen bara om man inte tillägg har IF. Finns inget diagnoskriterie som är normal eller högt IQ. 

Audhd är en informell beteckning för en med både adhd och autism, det är dock inget diagnosnamn. 

DAMP-diagnosen (deficits in attention, motor control and perception), var både koncentrationssvårigheter och nedsatt motorik. Före DAMP var diagnosen MBD. Många diagnoser ändras med tiden som de utvecklas. 

Ja, det finns en hel del olika "inriktningar" och nivåer inom autismspektrat. 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-02 22:33:00 följande:
    IG handlar egentligen bara om man inte tillägg har IF. Finns inget diagnoskriterie som är normal eller högt IQ. 

Audhd är en informell beteckning för en med både adhd och autism, det är dock inget diagnosnamn. 

DAMP-diagnosen (deficits in attention, motor control and perception), var både koncentrationssvårigheter och nedsatt motorik. Före DAMP var diagnosen MBD. Många diagnoser ändras med tiden som de utvecklas. 

Ja, det finns en hel del olika "inriktningar" och nivåer inom autismspektrat. 
    Ja jag vet det men handlade inte mitt inlägg om diagnoser mitt inlägg handlade om att jag är ledsen för att killen jag pratade med har krossat mitt hjärta och gjort mig ledsen han har inte ens försökt få det att funka han tog bara den enkla bekväma vägen för att han säger att vi inte kan träffas så länge han bor där nere. Jag väl förstå honom också att han väljer att träffa henne som bor en halvtimme ifrån honom men på ett sätt förstår jag inte honom jag tycker han borde kunna ta ledigt några dagar i månaden för att träffa mig och vi kan åka halva vägen var och sova på t.ex hotell och göra nån aktivitet ihop men men nu är det som det är det är dom sagt att hans förlust 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 23:09:25 följande:
    Ja jag vet det men handlade inte mitt inlägg om diagnoser mitt inlägg handlade om att jag är ledsen för att killen jag pratade med har krossat mitt hjärta och gjort mig ledsen han har inte ens försökt få det att funka han tog bara den enkla bekväma vägen för att han säger att vi inte kan träffas så länge han bor där nere. Jag väl förstå honom också att han väljer att träffa henne som bor en halvtimme ifrån honom men på ett sätt förstår jag inte honom jag tycker han borde kunna ta ledigt några dagar i månaden för att träffa mig och vi kan åka halva vägen var och sova på t.ex hotell och göra nån aktivitet ihop men men nu är det som det är det är dom sagt att hans förlust 
    Han vill inte bli tillsammans med dig, och har troligen aldrig haft det som mål. Han var aldrig intresserad av dig på det sättet. 

Hade han varit intresserad så hade både han och du gjort allt för att träffas. 

Hans förlust? Han ser inte det som någon förlust. Det är du som gör det, eftersom du igen blev förälskad med en gång. 

Om du inte söker hjälp så kommer det hända igen, och igen och det aom händer är att du blir sårad och förkrossad. Att du mår dåligt. 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-03 00:36:01 följande:
    Han vill inte bli tillsammans med dig, och har troligen aldrig haft det som mål. Han var aldrig intresserad av dig på det sättet. 

Hade han varit intresserad så hade både han och du gjort allt för att träffas. 

Hans förlust? Han ser inte det som någon förlust. Det är du som gör det, eftersom du igen blev förälskad med en gång. 

Om du inte söker hjälp så kommer det hända igen, och igen och det aom händer är att du blir sårad och förkrossad. Att du mår dåligt. 
    Då kunde han ha varit tydligen med det från början men det var han inte. Jag är redan van att bli sårad så det spelar väl ingen roll om jag blir det en gång till. Den som som lever får väl se vad som händer 
  • Anonym (Anonym)

Och nej jag är inte förälskad jag är bara väldigt attraherad av honom 

• EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 00:48:15 följande:
    Då kunde han ha varit tydligen med det från början men det var han inte. Jag är redan van att bli sårad så det spelar väl ingen roll om jag blir det en gång till. Den som som lever får väl se vad som händer 
    Han var rätt tydligt med att ni inte skulle ses. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-03 00:49:22 följande:

Och nej jag är inte förälskad jag är bara väldigt attraherad av honom 

Så varför blir du då helt förkrossad och menar att du aldrig kommer att komma över honom?

Sedan är det kanske lite märkligt att attraheras av någon man aldrig mött IRL, utan man bara skrivit med. 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-03 01:16:14 följande:
    Han var rätt tydligt med att ni inte skulle ses. 
    Nej det tycker inte jag att han var. Han sa flera gånger att han ville träffa mig. Han sa nästan på en gång när han hörde av sig igen till mig i augusti "jag vill träffa dig"
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-03 01:18:03 följande:
    Så varför blir du då helt förkrossad och menar att du aldrig kommer att komma över honom?

Sedan är det kanske lite märkligt att attraheras av någon man aldrig mött IRL, utan man bara skrivit med. 
    Man kan vara attraherad av någon utan att ha träffats. Man kan bli attraherad av deras röst, utseende,deras sätt att skriva m.m så jo man kan visst blir attraherad utan att ha träffats 
Svar på tråden 💔💔💔