• Anonym (Anonym)

💔💔💔

Hej! Skrivit med en kille lite fram och tillbaka i några år vi är från samma stad och flera gemensamma bekanta. Han valde att flytta från vår stad pga av jobb. Vi bor 6 h från varandra. Han hade förhållande från december 2023- mars 2025, i maj 2025 skriver han till mig på snapchat och vi flörtar ett tag sen försvinner han ett tag och sen hör han av sig till mig igen i augusti vi har pratat lite några gånger i veckan men inte varje dag. Han skrev nästan direkt när vi började skriva igen att han ville träffa mig och det var flörtig stämning mellan oss i augusti och september. Nu idag skrev han att han har börjat träffa en tjej där han bor men dom är inte tillsammans men dom hade tydligen inte träffats så länge. Jag blev väldigt ledsen för jag trodde han var intresserad av mig och ville träffas men nu vet jag inte hur det blir han har inte sagt att han inte vill träffas men det blir svårt med hans jobb för han jobbar nästan varje dag som chef på restaurang och sen blir det svårt med avståndet mellan oss . Han säger förlåt för att han sårade mig och attdet inte är något fel på mig jag hoppas egentligen att han kommer ändra sig och inse att han vill ha mig istället för henne men jag förstår honom också att det är jobbigt med distansförhållande hon bodde närmare honom men det gör ont just nu. Jag förstår inte varför han valde att ta kontakt med mig två gånger fast han visste att jag bodde långt bort det är HAN som har valt att ta kontakt med mig båda gångerna dessvärre så verkar det inte som att han kommer flytta tillbaka på flera år men han har familj i samma stad som jag bor i jag hoppas att han väljer att flytta tillbaka nån gång och att vi kommer träffas då just nu verkar det som att det är avståndet mellan oss som gör det svårt att dejta och ha ett förhållande. Kommer vara ledsen ett tag nu hade hoppats på att träffas i höst eller vinter men så blir det bara skit 💔 Är det helt kört eller ? Kommer aldrig komma över honom är helt förstörd just nu 💔 

• Svar på tråden 💔💔💔
  • Anonym (Anonym)
    felicityporter skrev 2025-10-02 19:49:16 följande:
    Men du måste förstå att killar som kontaktar dig på Snap inte gör detta i syfte att skaffa ett förhållande med dig. Det är bara ett tidsfördriv för de allra flesta, den senaste killen försökte ju avvisa dig så snällt som bara möjligt och trots det blev du helt förkrossad och messade honom en lång utläggning om hur sårad du är och hur du önskar att han ska välja dig. Det skrämmer ju honom, förstår du inte det?
    Jaha men det var sagt fortfarande han som valde att kontakta mig . Ja jag vill att han skulle förstå att han har sårat mig och att om han eventuellt nån gång väljer att komma tillbaka så går jag inte med på att bli behandlad hur som helst.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Hmmm..,,) skrev 2025-10-02 20:09:16 följande:
    Jag tror att avståndet är den största anledningen att han skriver med dig. Han vill inte träffas utan bara skriva ibland och utbyta lite (naken?) bilder som tidsfördriv. Han vet att det aldrig kan bli nåt "på riktigt" mellan er så det är ett säkert kort att småflirta lite på kul.
    Men att träffas nån gång är ju inte omöjligt om ni båda skulle vilja. Ingen jobbar dygnet runt 7 dagar i veckan. Han verkar i alla fall vara snäll nog att på ett försiktigt sätt ha massa (dåliga) ursäkter att inte ses. Jobbar mkt, bor långt ifrån,  dejtar en tjej.
    Han har inte sårat dig medvetet, han lever i verkligheten och har ingen anledning att inte dejta tjejer när det faktiskt inte är någonting alls mellan er mer än messande.

Ditt meddelande var från hjärtat och jag förstår att du ville få ut dina känslor och sårade hjärtesorg. Detta är dock på riktigt inte normalt att bli såååå upprörd för som du verkar blivit, måste ha med dina diagnoser att göra.

Tyvärr är det helt osannolikt att det skulle få honom att tänka om gällande "er", snarare tvärtom att han blir mer säker på att du inte är nåt för honom.

Men alla är ju olika så vem vet?
    Ja inte vet jag varför han valde att skriva till mig flera gånger han skrev till mig när han fortfarande bodde i samma stad som mig också  flera år innan han flyttade ner. Han jobbar VARJE dag 16-22 , 12-22 och 12-21 måndag till söndag. Ja han får väl tänka vad fan han vill orkar inte bry mig längre känner ingenting känner mig mig både arg,ledsen sårad, förvirrad och helt jävla tom och förstörd för tillfället vill bara stänga av hjärtat och hjärnan men det går inte.
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 20:56:56 följande:
    För det första vet du ens nånting om diagnosen Asperger ? För att kunna få diagnosen Asperger så ska man ha normalt eller högt iq och jag har normalt iq enligt min psykolog på habiliteringen och mina diagnosutredningar säger samma sak att jag har normalt iq . Jag gick i grundsärskolan för att man tidigare när jag var 13 år ansåg att jag hade en lindrig utvecklingsstörning och atypisk autism men jag uppfyllde inte kriterierna för dom diagnoserna när jag var 26 när jag ville göra ny utredning. Och för det andra vill inte jag dejta normalstörda heller dom är så förbannat jävla tråkiga vem fan vill vara normal och tråkig som alla andra?! inte jag iaf 
    Iq är inte ett kriterie för aspberger. Det är/var rätt många kriterier man ska uppfylla för att få diagnos. 

Idag är diagnosen autismspektrum, och unmefattar bla svårigheter med socialt samspel, specialintressen,  känslighet för sinnesintryck, ha svårt för förändringar och även repetera beteenden. Högt eller normalt IQ är inte ett kriterie.
  • EpicF
    För det första vet du ens nånting om diagnosen Asperger ? För att kunna få diagnosen Asperger så ska man ha normalt eller högt iq och jag har normalt iq enligt min psykolog på habiliteringen och mina diagnosutredningar säger samma sak att jag har normalt iq . Jag gick i grundsärskolan för att man tidigare när jag var 13 år ansåg att jag hade en lindrig utvecklingsstörning och atypisk autism men jag uppfyllde inte kriterierna för dom diagnoserna när jag var 26 när jag ville göra ny utredning. Och för det andra vill inte jag dejta normalstörda heller dom är så förbannat jävla tråkiga vem fan vill vara normal och tråkig som alla andra?! inte jag iaf 
    Iq är inte ett kriterie för aspberger. Det är/var rätt många kriterier man ska uppfylla för att få diagnos. 

Idag är diagnosen autismspektrum, och unmefattar bla svårigheter med socialt samspel, specialintressen,  känslighet för sinnesintryck, ha svårt för förändringar och även repetera beteenden. Högt eller normalt IQ är inte ett kriterie.
  • EpicF
    De allra flesta människor uppfyller något eller flera kriterier för olika npf-diagnoser, men alla får inte diagnos eftersom de inte har stora svårigheter.

Så normal och tråkig, är det egenlig väldigt få som är. 
  • EpicF
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 20:59:16 följande:
    Jaha men det var sagt fortfarande han som valde att kontakta mig . Ja jag vill att han skulle förstå att han har sårat mig och att om han eventuellt nån gång väljer att komma tillbaka så går jag inte med på att bli behandlad hur som helst.
    Ja, han kontaktade dig för att ha någon att skriva med. Tidsfördriv. Lite flörtade. 

Om han nu kontaktar dig igen så kommer du troligen bli så glad att du godtar vad som helst, tills du igen sitter där med krossat hjärta. 

Återigen, ta hjälp av personalen, psykolog eller Anna behandlingspersonal. Det är inte normalt att ha det som dig och ja, det är pga dina diagnoser. Och du behöver hjälp med detta för att kunna må bra och inte hamna i svårigheter igen. 

Repetera beteenden är ett av kriterierna och det är något du har. 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-02 20:24:53 följande:
    Han skrev till dig med intention att enbart skriva. Vara sk skriv-kompisar. 

Av någon anledning så tyckte han om att skriva med dig. 

Men förmodligen så hör du inget från honom efter ditt "tyck-synd-om-mig" meddelande. 

Varför har du för vana att skicka sådana meddelanden? Varför kan du inte vara acceptera att se inte vill träffas, inte tycker om dig på ett romantiskt sätt och inte vill bli tillsammans med dig? 

Förövrigt så tvilar på att alla de killar du skrivit med har gått i grundsärskola. De flesta verkar vara normala och ha normala jobb etc.
    Nähe då får det väl vara så då då är det bara hans förlust isåfall 🤷 . Därför att han bara några dagar tidigare hade skrivit hjärtan och puss och bby och varit allmänt gullig i telefon och för att han var väldigt flörtig och då tycker jag att det är märkligt att bara några dagar senare skicka ett sånt meddelande dom han skrev. Jaha då får du väl tvivla på det då. Kille nr 1 har gått i grundsärskolan han har lönebidrags anställning på ett företag, kille nr har gått i grundsärskolan och är även han lönebidragsanställd på ett företag, kille nr 3 gick i "vanliga" skolan och har vanligt jobb men han har diagnoser vet inte när han fick diagnoserna dock och killen som jag pratade med senast gick iaf i grundsärskolan från mellanstadiet tills hans slutade gymnasiet och han har både autism,adhd och dyslexi 
  • Anonym (Anonym)
    EpicF skrev 2025-10-02 21:06:16 följande:
    De allra flesta människor uppfyller något eller flera kriterier för olika npf-diagnoser, men alla får inte diagnos eftersom de inte har stora svårigheter.

Så normal och tråkig, är det egenlig väldigt få som är. 
    Nähe men jag tycker att ni så kallade normala är tråkiga för nu är som alla andra ni är inte unika bara jävligt stela och tråkiga 😂
  • Anonym (hej neurotypisk)
    Anonym (Anonym) skrev 2025-10-02 21:21:24 följande:
    Nähe men jag tycker att ni så kallade normala är tråkiga för nu är som alla andra ni är inte unika bara jävligt stela och tråkiga 😂
    Klart du tycker. Vem som helst kan skapa vad som helst och "vara" utsatt.
Svar på tråden 💔💔💔