• Anonym (Man)

Stryper?

Jag hörde på radion om en utredning om strykning. Tydligen är det över hälften av alla unga vuxna som har erfarenhet av strypsex. Själv kom jag i kontakt med det för 15år sedan när en tjej la min han på hennes hals och gjorde så att jag tryckte ganska hårt när jag slickade henne. Det hände även att hon la en kudde över ansiktet under sex. Efter en tid bad hon mig trycka kudden över hennes ansikte. (Jaja jag kanske inte är så mycket att se på :P)
    Jag har själv inget sug efter detta men hon uttryckte att ibland var det nödvändigt för att komma hela vägen, även när hon onanerar. Det får mig nu att undra är detta något tjejer gillar och går igång på? Jag lägger ingen värdering i det men samtidigt förstår jag inte grejen så förklara gärna vad som är grejen med det om du gillar det!

• Svar på tråden Stryper?
  • Anonym (Dominans)

Nä, det är nog mest en dominansgrej från mannens sida.

• Anonym (Man)
    Anonym (Dominans) skrev 2025-09-30 17:04:19 följande:

Nä, det är nog mest en dominansgrej från mannens sida.

Ja det var min fördom också.
  • Anonym (Nej)

Nej usch vi testade litegrann en gång, det var inte något som varken jag eller mannen gillade. Om
    man inte gör på rätt sätt kan det dessutom vara farligt. 

• Anonym (Dominans)
    Anonym (Man) skrev 2025-09-30 17:16:00 följande:
    Ja det var min fördom också.
    Du tror inte att det stämmer?
  • Anonym (Går igång)

Ja, enligt mina erfarenheter finns det många tjejer och kvinnor som kan gå igång på att få sin möjlighet att andas begränsad, åtminstone i någon mån och åtminstone när hon befinner sig i starkt sexuellt upphetsat tillstånd.

Men då talar jag om detta i ett ganska vitt perspektiv.
    Ur detta vida perspektiv är det min bedömning att det förekommer och troligen är relativt vanligt.
    Men som sagt, begränsningen kan vara allt från mera enbart symbolisk, t ex en hand på halsen men utan något tryck, över hela registret till strypsex som fullbordas tills det leder till svimning. Det senare tror jag dock är mycket ovanligt.

Frekvensen är självfallet också väldigt individuell bland de som gillar detta. 
    Vissa vill kanske uppleva begränsningen ofta, kanske t o m varje gång, såväl när man tillfredsställer sig själv som när man är med en partner.
    De flesta vill troligen uppleva det ibland, i vissa situationer, som en extra krydda, när det känns rätt, kanske i samband med extra hög grad av sexuell upphetsning.
    Medan andra kanske bara vill uppleva det vid några väldigt få tillfällen, kanske vid tillfällen som upplevs som något extraordinärt.

Jag har en hel del erfarenhet av att det förekommer och att det gillas, och jag vet från andra män att de har motsvarande erfarenheter.

Men jag tror dock inte på något sätt att tjejer/kvinnor generellt, typ "alla", går igång på det.

• Anonym (Fiction)

Dem kanske har får inspiration fårn 50 shades of Grey filmerna?
    Eller läst för många fictions om vargklaner? Dem brukar ju vara ganska rough. 

• Anonym (Går igång)

Min erfarenhet är att det mycket oftare är kvinnan som önskar det och går igång på det än att det mera skulle vara någon dominansgrej från mig som man.

Jag är snarare övertygad, det är min uppfattning, att det i jämförelse är mycket färre män som gång igång på att utföra det än vad det är kvinnor som går igång på att få uppleva det.

• Tow2Mater

En del går säkert igång på att bli slagna gula och blå också. Att nästan mörda någon, och vilja bli nästan mördad, genom strypning är bara sjukt.

• Anonym (Kvinna 40)

Han får gärna hålla ett tag med ena handen och trycka till lite en stund men jag vill inte att lufttillförseln försvinner helt, jag går igång på att bli fasthållen och ganska hårda tag, dock vill jag absolut inte att det ska göra ont

• Anonym (H)

Hörde nån expert pratade om det idag, tydligen så kommer det från porrfilmsvärlden och vanliga serier och filmer.

Svar på tråden Stryper?