• Anonym (Man)

Stryper?

Jag hörde på radion om en utredning om strykning. Tydligen är det över hälften av alla unga vuxna som har erfarenhet av strypsex. Själv kom jag i kontakt med det för 15år sedan när en tjej la min han på hennes hals och gjorde så att jag tryckte ganska hårt när jag slickade henne. Det hände även att hon la en kudde över ansiktet under sex. Efter en tid bad hon mig trycka kudden över hennes ansikte. (Jaja jag kanske inte är så mycket att se på :P)
    Jag har själv inget sug efter detta men hon uttryckte att ibland var det nödvändigt för att komma hela vägen, även när hon onanerar. Det får mig nu att undra är detta något tjejer gillar och går igång på? Jag lägger ingen värdering i det men samtidigt förstår jag inte grejen så förklara gärna vad som är grejen med det om du gillar det!

• Svar på tråden Stryper?
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 16:00:47 följande:
    "...Partner är en del av försöket att könsneutralisera allting."
    Lite off topic, men det kan också vara ett sätt att generalisera då det faktiskt handlar om en person som man har sex med.

Vilken typ av relation du har till den du ligger med är ju lite beside the point i just det här fallet. Flört 
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 16:12:23 följande:
    Och strypsex kan inte ersättas av något annat? Varför måste man just koppla grepp om halsen?
    För oss brukar det vara en del av det... lite smisk, lite fingrande, lite knull, lite drag i håret, en hel del slick, mer smisk, lite vridande av bröstvårtor, en hand runt halsen, fingrar i munnen/halsen... Och absolut inte i den ordningen. 

Så absolut, det finns en uppsjö av alternativ. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (g)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 17:32:04 följande:
    Då skriver man pojkvän eller flickvän. Inte svårare än så.
    Sexpartner betyder inte ett stadigvarande förhållande
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmmm)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 16:00:47 följande:
    Pojkvän heter det. Eller kille om man så vill. Partner är en del av försöket att könsneutralisera allting. Usch!

Tycker fortfarande strypsex verkar skumt, varför just hålla runt halsen liksom. Vad får man ut av det som inte kan tillgodoses av något annat? Tacka vet jag att få smisk på rumpan istället, det behövs då och då.
    Det kan lika gärna vara flickvän. Sluta vara så fånig. Alla har inte pojkvänner. Det behöver inte ens vara någon man har en etablerad relation till.  

Jag själv behöver någon som "tar" kontrollen ifrån mig, där en stadig hand på halsen är en sådan sak. Eller "rör du mig så slutar jag", eller faktisk fysisk begränsning i form av bondage. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (g)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 17:41:49 följande:
    KK? ONS?
    Ja vad är problem att sexpartner är ett neutralt ord som innehåller alla kategorier? att diskutera generellt om en fråga gör att ingen behöver veta vilket kön en sexpartner har
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Hmmm)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 17:32:04 följande:
    Då skriver man pojkvän eller flickvän. Inte svårare än så.
    Så då ska man enligt dig skriva pojkvän/flickvän/kk/ons/eller dyligt? 

Istället för att använda ett ord som täcker in allt det där?

Jag och min partner har ingen uttalad relation sedan 1,5 år tillbaka. Vi är exklusiva, men har inte sagt att "vi är tillsammans". Det känns dessutom sjukt fånigt att benämna en 46-årig man som "pojkvän". Särbos är vi inte eftersom vi inte sagt att vi har en relation på så vis. Partner är ett ypperligt ord för att definiera honom.
Svar på tråden Stryper?