• Anonym (Man)

Stryper?

Jag hörde på radion om en utredning om strykning. Tydligen är det över hälften av alla unga vuxna som har erfarenhet av strypsex. Själv kom jag i kontakt med det för 15år sedan när en tjej la min han på hennes hals och gjorde så att jag tryckte ganska hårt när jag slickade henne. Det hände även att hon la en kudde över ansiktet under sex. Efter en tid bad hon mig trycka kudden över hennes ansikte. (Jaja jag kanske inte är så mycket att se på :P)
    Jag har själv inget sug efter detta men hon uttryckte att ibland var det nödvändigt för att komma hela vägen, även när hon onanerar. Det får mig nu att undra är detta något tjejer gillar och går igång på? Jag lägger ingen värdering i det men samtidigt förstår jag inte grejen så förklara gärna vad som är grejen med det om du gillar det!

• Svar på tråden Stryper?
  • Anonym (H)
    Anonym (Går igång) skrev 2025-10-01 10:14:43 följande:
    Jasså, du "hörde" en "expert"...
    Bra, då vet vi sanningen. Eller inte?
    Kunniga människor vet mer än amatörer.
  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-10-01 13:38:28 följande:
    Men herregud, om kvinnan VILL OCH BER OM DET, hur kan man vända det till att mannen är störd och "lägger ansvaret på kvinnan"? Den meningen får det ju att låta negativt och det var ju något som funkade i deras sexliv, bara för att du personligen inte gillar det behöver inte det betyda att ingen annan vill, de är väl rätt vanligt att testa lite nya saker ibland
    Så om kvinnan vill gå ännu längre och svimma, ska mannen göra det också? 

Bara för att en person vill göra skadliga saker så är man inte utan ansvar när man medverkar i det. 

TS skrev att han inte gillar det men gör det ändå för att hon vill. Dvs han försvarar sig. Han kunde ju också nekat. 
  • Anonym (Går igång)
    Anonym (A) skrev 2025-10-01 12:43:07 följande:
    Menar du att de som arbetar med detta inte vet mer än vad gemene man gör?
    Länk tack
  • Anonym (A)
    Anonym (Går igång) skrev 2025-10-01 17:24:08 följande:
    Länk tack
    På vad? Att jag tror att de som arbetar med detta vet mer än gemene man? Nej, det har jag faktiskt ingen länk på.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sinus) skrev 2025-09-30 21:00:36 följande:

Så du vill lägga över ansvaret på kvinnorna? Check.

Nej absolut inte! Den som utför det är definitivt den som bär ansvaret. Men! Det var hon som tog initiativet OCH som njöt av det. Jag hade inget emot att utföra det när jag kände att jag hade kontroll på situationen så att jag inte skadade henne. 
    Jag TROR att strypsex till största del utförs av porrskadade män på kvinnor som inte njuter av det. Det tycker jag är ett övergrepp. Bara så att vi har det avklarat en gång för alla.
  • Tyra myra

I mångt och mycket verkar detta med strypning under sex vara ett symtom på jakten efter den perfekta orgasmen. Detta är ett hopplöst företag för den finns inte.

Det är inte tekniken eller vad man tror eller anser sig gå igång på som avgör hur stor njutningen blir. Eftersom en stor del av njutningen och orgasmen sitter i huvudet eller i tanken.  Det finns personer som kan tänkas sig till en orgasm och de påstår att dessa är större och kraftigare än vad den upplevs i sexakten.

Dessa personer är nog få men  jag tycker ändå att det visar att mycket av vad som föregår en orgasm är mentalt.

Ju mera intimitet, samspel och trygghet man har i relationen desto större njutning att njutningen skulle bli större genom att beröva hjärnan syre genom strypning är rent nonsens

• Anonym (Går igång)
    Tyra myra skrev 2025-10-03 01:26:51 följande:

I mångt och mycket verkar detta med strypning under sex vara ett symtom på jakten efter den perfekta orgasmen. Detta är ett hopplöst företag för den finns inte.

Det är inte tekniken eller vad man tror eller anser sig gå igång på som avgör hur stor njutningen blir. Eftersom en stor del av njutningen och orgasmen sitter i huvudet eller i tanken.  Det finns personer som kan tänkas sig till en orgasm och de påstår att dessa är större och kraftigare än vad den upplevs i sexakten.

Dessa personer är nog få men  jag tycker ändå att det visar att mycket av vad som föregår en orgasm är mentalt.

Ju mera intimitet, samspel och trygghet man har i relationen desto större njutning att njutningen skulle bli större genom att beröva hjärnan syre genom strypning är rent nonsens

Du hävdar att:
    "att njutningen skulle bli större genom att beröva hjärnan syre genom strypning är rent nonsens"
    Har du någon saklig grund, t ex forskning eller något annat, som stödjer ditt tvärsäkra uttalande att detta är rent nonsens?
    Har du i så fall grund för att detta gäller generellt och för alla individer?

Jag tror dessutom att du gällande de allra flesta fall har dragit helt fel slutsats. Jag tror att i de flesta fall, för de allra flesta, så handlar det inte alls om att i praktiken beröva hjärnan på syre.
    Att i samband med sexuella aktiviteter, och i samband med sexuell upphetsning, t ex lägga en hand på partnerns hals (utan tryck, eller med tryck i olika mån) behöver ju absolut inte handla om att beröva hjärnan på syre, så som du har förutsatt.
    Troligen handlar det i de allra flesta fall mycket mer om symboliken och de känslor det skapar, att det mer handlar om känslor och mer om sådant som du själv sätter ord på, t ex att det sitter i huvudet och i tanken, att det är mycket mer mentalt än att faktiskt hindra syretillförseln. En hand på halsen kan mycket väl frambringa känslor av intimitet och samspel, som kan innehålla alla känslor av trygghet i relationen.

Jag har själv en hel del erfarenheter från detta och liknande, tillsammans med flera olika kvinnor som verkligen har gillat och älskat de upplevelser vi har haft och på det sätt vi tillsammans har förstärkt upplevelsen.
    Jag står för och jag kan intyga det jag skrev tidigare, t ex:
    "enligt mina erfarenheter finns det många tjejer och kvinnor som kan gå igång på att få sin möjlighet att andas begränsad, åtminstone i någon mån och åtminstone när hon befinner sig i starkt sexuellt upphetsat tillstånd.
    Men då talar jag om detta i ett ganska vitt perspektiv.
    Ur detta vida perspektiv är det min bedömning att det förekommer och troligen är relativt vanligt.
    Men som sagt, begränsningen kan vara allt från mera enbart symbolisk, t ex en hand på halsen 

I ditt inlägg, liksom i flera andra av dina inlägg, så får jag intrycket av att du kanske inte har så mycket erfarenhet av olika typer av sexuella upplevelser, att du troligen inte har haft möjlighet uppleva den största och högsta njutningen i samband med sex? Vilket jag beklagar och det gör mig lite ledsen.
    Jag hoppas, önskar och jag unnar dig verkligen att du snart eller i framtiden får uppleva mer omväxling och variation i ditt sexliv, fler härliga upplevelser och nya olika sätt att ha sex, med massor av sexuell njutning på den allra högsta nivån. Att få möjlighet uppleva sådant ger både ökad livskvalitet och mycket glädje i livet.
    Jag önskar bara att alla fick chansen uppleva det.
  • Dirtyminded

Sambon älskar att få en hand om halsen, ganska hårt, både när man slickar, pullar och knullar henne... 

Det var förvisso jag som introducerade det från början, men hon har älskat det från första gången!  

• Meddelande borttaget
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:18:29 följande:

Jag tycker det är sjukt med strypsex. Varför ska man skada varandra, liksom?

Har du provat? Flört
Svar på tråden Stryper?