• Anonym (Man)

Stryper?

Jag hörde på radion om en utredning om strykning. Tydligen är det över hälften av alla unga vuxna som har erfarenhet av strypsex. Själv kom jag i kontakt med det för 15år sedan när en tjej la min han på hennes hals och gjorde så att jag tryckte ganska hårt när jag slickade henne. Det hände även att hon la en kudde över ansiktet under sex. Efter en tid bad hon mig trycka kudden över hennes ansikte. (Jaja jag kanske inte är så mycket att se på :P)
    Jag har själv inget sug efter detta men hon uttryckte att ibland var det nödvändigt för att komma hela vägen, även när hon onanerar. Det får mig nu att undra är detta något tjejer gillar och går igång på? Jag lägger ingen värdering i det men samtidigt förstår jag inte grejen så förklara gärna vad som är grejen med det om du gillar det!

• Svar på tråden Stryper?
  • Meddelande borttaget
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:25:21 följande:
    Nej, usch! Bara tanken på att någon skulle ta strypgrepp på mig är väldigt obehaglig.

Att bli dragen i håret och få smisk på rumpan är hett, men inte mer våld än så. Det blir bara obehagligt.
    Känner man ett obehag av det så är det naturligtvis inget att testa.

Och det är kanske inget man testar på första dejten, utan mer med någon man känner tat man kan lita på. 

Sen vill jag också poängtera att det INTE går att på att skada någon. Flört
  • Meddelande borttaget
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:30:29 följande:
    Vad går det ut på då?
    Nu kan jag bara svara för mig själv, men jag antar i princip samma sak som med smisk på rumpan och att dra tjejen i håret? 

Dominans, undergivelse...

Jag antar att din partner inte smiskar, eller drar dig i håret i syfte att fysiskt skada dig? Tyst
  • Meddelande borttaget
  • Dirtyminded
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:50:49 följande:
    Jaha, OK. Men då känns ju dragning i håret och smisk på rumpan betydligt trevligare än att försöka strypa någon. Usch!

Vad är "partner"? Pojkvän heter det. Och nej, jag har ingen.

Sedan blir man inte fysiskt skadad av att få smisk på rumpan eller bli dragen i håret.
    Specifikt vem som drar dig i håret lägger jag ingen värdering i (den kan vara en pojkvän, flickvän, äkta make, KK...). Flört

Att få en hand om halsen skader ingen fysiskt det heller, men jag fattar, du gillar inte, det är helt okej! Flört
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Går igång)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:30:29 följande:
    Vad går det ut på då?
    Jag har själv en hel del erfarenheter från detta och liknande, tillsammans med flera olika kvinnor som verkligen har gillat och älskat de upplevelser vi har haft och på det sätt vi tillsammans har förstärkt upplevelsen.

Det kan t ex gå ut på att: Förstärka och höja upplevelsen, njuta mera tillsammans och skapa starkare njutning, få omväxling, få starkare och höge grad av sexuell upphetsning, förstärka känslorna, få uppleva starkare orgasm, att få utmana sina egna begränsningar, visa och känna tillit och uppnå en större och starkare närhet, etc, etc...

• Anonym (Går igång)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 12:24:33 följande:
    Du påstår alltså att strypgrepp inte skadar någon?
    I så fall påstår du alltså att oavsett hur hårt man smiskar på rumpan och oavsett hur hårt man drar i håret så kan detta INTE skada någon?

Vi är flera som har använt beskrivningen "att lägga en hand på halsen...", du påstår alltså att detta i alla lägen skadar någon?

Du gillar lite lagom smisk på rumpan och att bli dragen i håret.
    Det verkar vi alla vara överens om att det är helt ok, och du som person och det du gillar är ok.

Jag har träffat flera tjejer och kvinnor som har gillat att jag lägger en hand på deras hals.
    Men dessa tjejer och kvinnor är inte ok enligt dig? Att de gillar detta är inte ok?
  • Blacknails86

Jag hör till de tjejer som går igång på en hand runt halsen. Jag vill absolut inte bli strypt eller skadad. Varför jag blir kåtare är ett frågetecken för mig också, som jag bara kan spekulera i. Har aldrig någonsin blivit fysiskt misshandlad av någon, så det handlar inte om något sånt.
    Det är en känsla av spänning och tabu och att man tar fram den inre grottmänniskan.
    Att ge sig totalt hän och lägga "sitt liv" i den andres händer. Symboliskt alltså.

Svar på tråden Stryper?