• Anonym (Man)

Stryper?

Jag hörde på radion om en utredning om strykning. Tydligen är det över hälften av alla unga vuxna som har erfarenhet av strypsex. Själv kom jag i kontakt med det för 15år sedan när en tjej la min han på hennes hals och gjorde så att jag tryckte ganska hårt när jag slickade henne. Det hände även att hon la en kudde över ansiktet under sex. Efter en tid bad hon mig trycka kudden över hennes ansikte. (Jaja jag kanske inte är så mycket att se på :P)
    Jag har själv inget sug efter detta men hon uttryckte att ibland var det nödvändigt för att komma hela vägen, även när hon onanerar. Det får mig nu att undra är detta något tjejer gillar och går igång på? Jag lägger ingen värdering i det men samtidigt förstår jag inte grejen så förklara gärna vad som är grejen med det om du gillar det!

• Svar på tråden Stryper?
  • Anonym (Kvinna 46)

Absolut inget för mej. Den som försöker något sånt mot mig riskerar att få väldigt ont och efter det är relationen garanterat slut. Det är absolut inget man testar utan att prata om det före. 

• Anonym (g)

Rätt gjort med att begränsa andningen lite är det inte konstigt att det påverkar på ett sätt som vissa gillar, det ska inte tas till överdrift. Som att andas på ett annat sätt.

• Anonym (Sinus)

Så du vill lägga över ansvaret på kvinnorna? Check.

• Anonym (Går igång)
    Anonym (H) skrev 2025-09-30 20:28:47 följande:

Hörde nån expert pratade om det idag, tydligen så kommer det från porrfilmsvärlden och vanliga serier och filmer.

Jasså, du "hörde" en "expert"...
    Bra, då vet vi sanningen. Eller inte?
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (Sinus) skrev 2025-09-30 21:00:36 följande:

Så du vill lägga över ansvaret på kvinnorna? Check.

Jag kanske är trög, men vilket ansvar syftar du på?
  • Anonym (Hmmm)

Går jag igång på en fast hand (rep/bälte) runt halsen? Absolut  

Går jag igång på att lufttillflödet hindras? Absolut inte. 

Men det beror också väldigt mycket på vem det är som gör det och hur naturligt det faller sig för honom. 

• Anonym (A)
    Anonym (Går igång) skrev 2025-10-01 10:14:43 följande:
    Jasså, du "hörde" en "expert"...
    Bra, då vet vi sanningen. Eller inte?
    Menar du att de som arbetar med detta inte vet mer än vad gemene man gör?
  • Anonym (A)
    Anonym (Kvinna 40) skrev 2025-10-01 11:04:18 följande:
    Jag kanske är trög, men vilket ansvar syftar du på?
    Läs trådstarten. TS gjorde det för att kvinnan ville. 

Varför är en man överhuvudtaget villig att ta stryptag på någon under sex? Att säga att kvinnan vill det själv är inte att ta bort ansvaret för ens egen handling. 
  • Anonym (Kvinna 40)
    Anonym (A) skrev 2025-10-01 12:46:35 följande:
    Läs trådstarten. TS gjorde det för att kvinnan ville. 

Varför är en man överhuvudtaget villig att ta stryptag på någon under sex? Att säga att kvinnan vill det själv är inte att ta bort ansvaret för ens egen handling. 
    Men herregud, om kvinnan VILL OCH BER OM DET, hur kan man vända det till att mannen är störd och "lägger ansvaret på kvinnan"? Den meningen får det ju att låta negativt och det var ju något som funkade i deras sexliv, bara för att du personligen inte gillar det behöver inte det betyda att ingen annan vill, de är väl rätt vanligt att testa lite nya saker ibland
Svar på tråden Stryper?