• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-07 09:13:48 följande:

Jag frågade min fru en gång vad som gör att hon har det skönt i sängen, och väntade mig handgrepp, metoder mm. Men hon svarade "Rätt karl". 

Vi är 65 plus och har sex varje vecka, ibland lite glesare, ibland mer ofta. Jag har tio-femton kilos övervikt, hon är normalviktig. Jag rör mig tillräckligt, gör morgongymnastik och går långa promenader flera gånger i veckan, är full frisk.

Magen har jag fått i arv från pappa, farfar och morfar. Jag håller igen lite grann, men älskar god mat och dryck och tänker inte bli en självstraffande munk. Livet är till för att levas.

Gym har jag aldrig besökt, och nyligen kom ny forskning som tydligt visar att hårdträning inte är effektivt mot övervikt, bara att äta mindre.

Det där att man inte får ha någon övervikt är helt och hållet en social konstruktion, ett mode om man så vill. Kroppsidealen har förändrats genom historien. Jag tycker att vi ska sluta vara så fixerade vid ytan. "Rätt karl" och "Rätt kvinna" är så mycket viktigare.

Min fru får gärna gå upp tio kilo, blir bara mer mjukt hull att njuta av.

Mitt mått är att inte bara gå upp i vikt hela tiden, utan känna mig rörlig och kunna resa mig ur soffan utan att pusta.

Det mesta av mäns försvar kring sådant som övervikt och att "man måste få njuta av livets goda" kan oftast kokas ner till ett ord: lathet.

Det ska va gött å leva, vilket också för många män innebär att man inte gärna "förtar" sig i onödan och njuter av vila, nöjen och god mat och dryck närhelst tillfälle ges.

Det värsta är att "det ska va gött att leva"-mentaliteten som vi har i vårat överdådiga välfärdssamhälle har gjort att många män vill bli förtidsgubbar och vill pensionera sig i tidig ålder, för att bara kunna gå hemma, njuta och leva och vara allmänt gubbiga och förfalla utseendemässigt. Mycket kan väl skyllas på tidigare Göran Perssons regering, då väldigt många fick sjukersättning och förtidspension, något som Reinfeldts regering med all rätt reagerade mycket starkt på och införde arbetslinjen.

Detta att bli förtidsgubbe har blivit vanligt bland främst 60-70-talister, som ofta odlat stora skägg och låtit magen växa redan efter 40. Män i generationer före dem har istället varit måna om att arbeta och göra rätt för sig så länge man ska arbeta, uppträda med anständighet i alla livets situationer och en initiutiv känsla för vad kvinnor vill ha, och vetskapen om att man måste anstränga sig för att ett förhållande ska hålla, och att båda måste göra sin del.

Något för dig och andra män som latmasken kryper i på forumet att tänka på.
  • OlleSQ

Nån som inte har koll på det där hur gentik fungerar men inte så konstigt med tanke på hur du resonerar i dina inlägg.

Mayjel skrev 2025-10-04 23:03:11 följande:
    Skyll på genetik för bekvämlighets skull du. Jag har ärvt min yngsta fasters bastanta fysik men är ändå inte mullig i kroppen som hon. Skälet stavas s-j-ä-l-v-d-i-s-c-i-p-l-i-n. 
  • Anonym (Roine)
    Mayjel skrev 2025-10-08 00:07:06 följande:

En annan sak som kan vara tändande är en ordningsam och organiserad man. Slarvpottor är inte önskvärda då de bara ger upphov till ännu mer stress hos kvinnor och stress är en lustdödare.

Och fetmagar är fortfarande inte attraktivt då det visar på ohälsa och människan är programmerad att dras till kroppar som är hälsosamma. Det är biologiskt korrekt. 

Det finns så mycket moralism när det gäller kroppsvikt. Den som är överviktig är lat, hävdas här och där i tråden. Lättja är en av de sju dödssynderna, alltså en moralisk fråga.

Men - än en gång - att män får mer mage är också genetiskt och inte så mycket att göra något åt. Dessutom behöver riktigt gamla människor mer hull för att klara hälsan. Det larmas ibland om undervikt och felnärdhet i äldreomsorgen.

Och - än en gång - om både han och hon gillar att äta och dricka och mår bra av det, och har ett aktivt sexliv, då finns det ju inget problem (förutom det där moraliska då).

Kvinnor får rynkor, dubbelhakor, celluliter, hängbröst, tjocka lår och även bukfetma. Båda könen påverkas av åldrande. Det är naturligt och bör inte föraktas.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mandel skrev 2025-10-08 07:48:24 följande:

Jag tänder på normalviktiga män med hjärna. Sedan kan det räcka med att de är nära, att jag ser en speciell rörelse hos dem, att de säger något smart osv så kan jag gå igång.
    Ibland bara att titta på dem kan tända mig.
    Tar de på mig är det oftast helt kört...

Nu är jag i och för sig väldigt "sexuell" av mig.

Vad menar du när du säger att du är "väldigt sexuell" av dig? Nyfiken fråga bara. :)
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-08 10:31:18 följande:
    Det finns så mycket moralism när det gäller kroppsvikt. Den som är överviktig är lat, hävdas här och där i tråden. Lättja är en av de sju dödssynderna, alltså en moralisk fråga.

Men - än en gång - att män får mer mage är också genetiskt och inte så mycket att göra något åt. Dessutom behöver riktigt gamla människor mer hull för att klara hälsan. Det larmas ibland om undervikt och felnärdhet i äldreomsorgen.

Och - än en gång - om både han och hon gillar att äta och dricka och mår bra av det, och har ett aktivt sexliv, då finns det ju inget problem (förutom det där moraliska då).

Kvinnor får rynkor, dubbelhakor, celluliter, hängbröst, tjocka lår och även bukfetma. Båda könen påverkas av åldrande. Det är naturligt och bör inte föraktas.
    Kvinnor gör iallafall generellt mer för att vårda sina utseenden än män, även om klara undantag finns där också. Idag bestämmer sig många män för att bli gubbar redan efter 40, vilket för mig och många andra kvinnor är rätt oattraktivt. Vi kvinnor har vissa krav på oss att försöka se ungdomliga ut även efter den åldern, för att bli valda av de män vi vill ha. Tack gode Gud så är vi kvinnor skapta med hårväxt hela livet (de flesta iallafall) vilket gör ett ungt utseende mera möjligt för oss.

Män skulle nog också kunna bevara en del av sin hårväxt om inte gubb-mentaliteten tog över helt.
  • Anonym (Roine)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-08 11:11:20 följande:
    Kvinnor gör iallafall generellt mer för att vårda sina utseenden än män, även om klara undantag finns där också. Idag bestämmer sig många män för att bli gubbar redan efter 40, vilket för mig och många andra kvinnor är rätt oattraktivt. Vi kvinnor har vissa krav på oss att försöka se ungdomliga ut även efter den åldern, för att bli valda av de män vi vill ha. Tack gode Gud så är vi kvinnor skapta med hårväxt hela livet (de flesta iallafall) vilket gör ett ungt utseende mera möjligt för oss.

Män skulle nog också kunna bevara en del av sin hårväxt om inte gubb-mentaliteten tog över helt.
    Oj, mycket idéer du har om kvinnor och män. Du får det att låta som om det vore sant, när det egentligen bara är dina åsikter.

Och det där sista, att mäns håravfall skulle påverkas av "gubb-mentalitet" är helt obegripligt. Att bli flintis är genetiskt, och jag har haft ett flertal kvinnor och långa förhållanden utan att min flint varit något hinder. 

Du behöver se över dina fördomar.
  • Anonym (Ghjkl)
    Mandel skrev 2025-10-08 07:48:24 följande:

Jag tänder på normalviktiga män med hjärna. Sedan kan det räcka med att de är nära, att jag ser en speciell rörelse hos dem, att de säger något smart osv så kan jag gå igång.
    Ibland bara att titta på dem kan tända mig.
    Tar de på mig är det oftast helt kört...

Nu är jag i och för sig väldigt "sexuell" av mig.

Jag är likadan som du är, också kvinna. 
  • Mandel
    Anonym (StreetWise) skrev 2025-10-08 08:32:56 följande:
    Hur gammal är du?
    50+
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-08 11:09:00 följande:
    Om du är 40+ och inte vet vad kvinnor tänder på tvivlar jag på att du har en fru.
    Tänkte samma sak. Tvivlade på att en eventuell fru skulle gå igång på om hon fick höra hur han observerar henne.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?