• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • Anonym (Tjej hej)
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 18:30:32 följande:
    Varför är det viktigast? 
    Sjukhus är inte kul att vara på för att man har en allvarlig sjukdom?
  • Anonym (Osmakligt..)
    Anonym (Tjej hej) skrev 2025-10-10 16:43:31 följande:
    Skaffa en snygg kropp. Har du risk för diabetes så tror jag att du behöver förlora ett antal kilon. För att se snygg ut, platt mage och muskler. Det behöver inte vara jättemycket men den skönhet som kan finnas hos manskroppar bygger på muskulaturen.
    Ja. slät och fin hud, muskulös och utan mage eller häng på rumpa eller under armarna eller något, då kan man ha överseende med att det är en gubbe man har att göra med. :)
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mariasmorgon skrev 2025-10-10 20:01:10 följande:

Fräscht utseende. Följande saker går bort direkt:

- Gubbmage
    - Skallighet
    - Dåligt klädstil

Sedan får han gärna vara dominant och visa vem som bestämmer, gärna med smisk.

Precis. Han behöver inte just se ut som en 20-åring, men en kombination av ungt och samtidigt manligt utseende. Inte mesig men ändå snäll och generös, I sängen får han gärna bli ett vilddjur och smisk gör mig bara kåtare när jag redan är mycket kåt. :)
  • Anonym (pieksän K-iina)
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 23:25:01 följande:
    Du anklagar mig för att ha anklagat din person, det är inte riktigt schysst, alla som inte delar din syn kommer inte med angrepp vet du. I så fall får du lägga fram de bevisen. Annars är det bara ett löst påstående.Glad
    Mayjel skrev 2025-10-09 23:22:46 följande:
    Handlar inte om att göra någon till viljes utan om att följa reglerna om ontopic vilket jag redan påpekat. Tråden handlar om Vad kvinnor tänder på, inte om min person eller hur jag uppfattar fakta. 
    Menar du då att jag har sådan makt över dig att du svarar mig fast du inte vill? 
    Haha, det var en av de roligare ägningarna jag sett på ett forum, även om det inte såg mer utmanande ut än att stjäla godis från barn, men tack för skrattet! Gillade ditt resonemang om idealismen och startar du en tråd om det är jag gärna med. Jag vet att det här var en parentes här.
  • ubbe65

Vad är det för fel på folk? Om någon ställer en fråga här så kan man välja att inte svara alls om man inte har något bra svar att komma med. Att rycka ner, och gå till attack är en extremt avtändande egenskap. Människor tänder på lite olika, och det måste inte läggas värdering i om man som män ofta gör tända på det visuella.
    Har sett en del kontaktanonser på andra forum där det är jätte vanligt att kvinnor har som krav en minimumstorlek mellan benen, men det pratas det ju inte om här förståss, för så lågt sjunker vi ju inte här eller. 
    Bara "personlighet" är nog lite för oprecist, tror jag. Det är nog förbjudet att säga det här, men jag tror faktiskt att kvinnor tänder på manliga män, som är vältränade, helst skall de vara skitstövlar också, eller åt minstone lite "bad guy", fast de vill ändå pressa oss att bejaka vår kvinnliga, mjuka sida, och när vi väl gjort det, går de ändå till de där lite farliga "bad guysen", likväl.
    Vad just din kvinna tänder på och som du kan påverka och välja att göra, kan nog bara hon svara på, tyvärr.
    Du kan ju alltid fråga på ett annorlunda sätt, utan att det låter för desperat, eftersom en del har problem med det, t.ex. när du rakar dig frågar du om hon gillar när du är slätrakat, eller är det mer sexigt med skäggstubb, och på liknande sätt, lite indirekt luska.
    Om hon frågade dig samma sak, skulle du kunna svara? och hur specifik kan du vara?

• Mayjel
    Anonym (kvinna) skrev 2025-10-10 09:38:50 följande:
    Jag håller med om att stress är en lustdödare, men stress kan ha olika orsaker. För mig vore det stressande med förväntningar på att ha perfekt ordning överallt.

Som jag också skrivit spelar utseendet roll, men personligheten är viktigare. Jag vet ganska många män som lyckats hitta kvinnor trots övervikt, så det behöver inte vara kört bara för att man är överviktig, i alla fall om man i övrigt har flera egenskaper som kan anses attraktiva.
    Jag pratade aldrig om perfektion heller utan om att vara ordningsam och ta ansvar för sitt liv, vilket inbegriper även hemmet såklart.

Exakt, utseendet spelar roll och har en betydelse i helheten som inte går att bortse ifrån, hur fin en människas personlighet än må vara. Man har inte sex enbart med en personlighet utan också en kropp och den vill man helst ska vara hälsosam och sund. Iallafall om man själv tar hand om sig och är mån om hälsa och utseende. Feta får nöja sig med partners på samma nivå som de själva. 
  • ubbe65

Det är nog väldigt olika. i mitt fall tänder frugan inte på något över huvud taget, och har aldrig gjort. Skittråkigt, rent ut sagt.

• Anonym (kvinna)
    ubbe65 skrev 2025-11-02 19:37:09 följande:

Det är nog väldigt olika. i mitt fall tänder frugan inte på något över huvud taget, och har aldrig gjort. Skittråkigt, rent ut sagt.

Varför gifte du dig då med henne, om hon nu alltid varit så tråkig enligt dig?
  • Anonym (Roine)

Vad sägs om att återgå till trådens tema, "Vad tänder en kvinna"?

Min fru sa en gång: "Rätt karl."

• Anonym (Osmakligt..)
    ubbe65 skrev 2025-10-13 20:55:37 följande:

Vad är det för fel på folk? Om någon ställer en fråga här så kan man välja att inte svara alls om man inte har något bra svar att komma med. Att rycka ner, och gå till attack är en extremt avtändande egenskap. Människor tänder på lite olika, och det måste inte läggas värdering i om man som män ofta gör tända på det visuella.
    Har sett en del kontaktanonser på andra forum där det är jätte vanligt att kvinnor har som krav en minimumstorlek mellan benen, men det pratas det ju inte om här förståss, för så lågt sjunker vi ju inte här eller. 
    Bara "personlighet" är nog lite för oprecist, tror jag. Det är nog förbjudet att säga det här, men jag tror faktiskt att kvinnor tänder på manliga män, som är vältränade, helst skall de vara skitstövlar också, eller åt minstone lite "bad guy", fast de vill ändå pressa oss att bejaka vår kvinnliga, mjuka sida, och när vi väl gjort det, går de ändå till de där lite farliga "bad guysen", likväl.
    Vad just din kvinna tänder på och som du kan påverka och välja att göra, kan nog bara hon svara på, tyvärr.
    Du kan ju alltid fråga på ett annorlunda sätt, utan att det låter för desperat, eftersom en del har problem med det, t.ex. när du rakar dig frågar du om hon gillar när du är slätrakat, eller är det mer sexigt med skäggstubb, och på liknande sätt, lite indirekt luska.
    Om hon frågade dig samma sak, skulle du kunna svara? och hur specifik kan du vara?

Det finns idag två versioner av "skitstövlar" och "bad guys". De som verkligen är det och män som incels och andra kvinnoföraktande män kallar "skitstövlar" och "bad guys", dvs män som är manligare än dem och har mer attraktionskraft.

Män som ser sig själva som "snälla" och undrar varför inte kvinnor väljer dem istället för dem de kallar "skitstövlar" eller "bad boys", har ofta sådana mindervärdeskomplex för sin omanlighet att de i ren svart/ avundsjuka inte skulle tvivla att ge sig på en kvinna med våld om hon lämnade dem för en manligare och mer attraktiv man.
  • Puffe1983

Det är inte meningen att vara elak med detta svar men om din fru svarade "jag vet inte" på din fråga om vad kvinnor tänder på så tycker jag ganska synd om dig 😔

Svar på tråden Vad tänder en kvinna?