• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • Mandel
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-08 11:06:49 följande:
    Vad menar du när du säger att du är "väldigt sexuell" av dig? Nyfiken fråga bara. :)
    Jag har inga problem att ligga med folk jag inte är kär i, har gärna sex ofta, mer än vaniljsex osv.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-08 10:31:18 följande:
    Det finns så mycket moralism när det gäller kroppsvikt. Den som är överviktig är lat, hävdas här och där i tråden. Lättja är en av de sju dödssynderna, alltså en moralisk fråga.

Men - än en gång - att män får mer mage är också genetiskt och inte så mycket att göra något åt. Dessutom behöver riktigt gamla människor mer hull för att klara hälsan. Det larmas ibland om undervikt och felnärdhet i äldreomsorgen.

Och - än en gång - om både han och hon gillar att äta och dricka och mår bra av det, och har ett aktivt sexliv, då finns det ju inget problem (förutom det där moraliska då).

Kvinnor får rynkor, dubbelhakor, celluliter, hängbröst, tjocka lår och även bukfetma. Båda könen påverkas av åldrande. Det är naturligt och bör inte föraktas.
    Det stämmer ju oftast, att feta ölmagar är lata, eftersom de inte orkar anstränga sig för att göra sig fina. Men då blir det ingen tändning heller, vilket inte är mer än rätt.

Dumheter. Man kan visst göra nåt åt sin feta gubbmage eftersom fettet beror på ett överintag av kaloriintag. Män är vuxna människor som kan bestämma över vad de stoppar i sig och vilka hälsoprioriteringar de är kloka nog att göra.

Man mår inte bra av att vräka i sig för mycket mat och få farligt bukfett kring magen. Man kan äta gott utan att låta det gå till överdrift. Det kallas måttlighet och balans. Att vara en sund person är vad vi människor mår allra bäst av i längden.

Celluliter kan man motverka, även om de inte försvinner helt. Bukfetma kan man äta bort som sagt. Likaså feta lår och dubbelhaka. Har inget med åldern att göra så jämför inte så dumt med rynkor. 

Nej, det är inte naturligt att överäta utan snarare ett tecken på att ens liv är ur balans och att något inte stämmer med ens hälsa, psykiskt såväl som kroppsligt.
  • Mayjel
    OlleSQ skrev 2025-10-08 09:26:23 följande:

Nån som inte har koll på det där hur gentik fungerar men inte så konstigt med tanke på hur du resonerar i dina inlägg.

Ännu mer dumheter, denna gång från ditt håll enbart. Nej, jag resonerar logiskt och inget annat. Genetik bestämmer inte hur mycket mat du ska skyffla i dig, detta är upp till var och en som sagt. Hade jag ätit som min faster så hade jag haft hennes överviktiga kroppsform idag. Nu gjorde jag ett klokare val i att prioritera min hälsa och äta i måttlig mängd och inte mer än vad ens kropp behöver. 
  • Mayjel
    Anonym (kvinna) skrev 2025-10-08 08:41:53 följande:
    Det är naturligtvis bra om han är ordningsam och organiserad till en viss grad, men jag skulle inte klara av att leva med en pedant eftersom jag själv kan vara ganska slarvig ibland.

Utseendet spelar viss roll men personlighet och beteende är det absolut viktigaste. Att intressera sig för det som jag är intresserad av och visa omtanke är mycket attraktivt.
    Jag pratar generellt här. Kvinnor är oftast mer ordningsamma än män. Sen så är stress fortfarande en lustdödare för kvinnor, oavsett vad som triggar igång stressen.

Självklart spelar utseendet roll. De som säger annat ljuger. Ytterst få kvinnor man ser med vanställda eller abnormalt korta/feta män vilket också bevisar detta mer än väl. 

Med detta sagt så behöver inte män se ut som fotomodeller för att ses som snygga. Men något måste finnas där. Man kan inte enbart attraheras av en personlighet. Utseendet säger mycket om människors person och hälsa framförallt. De båda hör ihop. 
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mandel skrev 2025-10-08 12:15:45 följande:
    Jag har inga problem att ligga med folk jag inte är kär i, har gärna sex ofta, mer än vaniljsex osv.
    Jag hade en sån period i mitt liv, där jag låg med olika män för att få sen sexuella bekräftelsen, det var därför jag frågade,

Med tiden blev jag väldigt ledsen över att inte känna mig älskad som person, utan mest bara utnyttjad för min kropp.Känner inte du samma ibland?
  • Anonym (kvinna)
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-08 12:13:39 följande:
    Tänkte samma sak. Tvivlade på att en eventuell fru skulle gå igång på om hon fick höra hur han observerar henne.
    Jag tycker att det är sexigt att min man observerar mig på liknande sätt som ts beskriver. Sen vill jag naturligtvis bli uppskattad även på andra sätt än som sexobjekt, men det ena behöver inte utesluta det andra.
  • Mandel
    Anonym (Osmakligt..) skrev 2025-10-09 00:52:18 följande:
    Jag hade en sån period i mitt liv, där jag låg med olika män för att få sen sexuella bekräftelsen, det var därför jag frågade,

Med tiden blev jag väldigt ledsen över att inte känna mig älskad som person, utan mest bara utnyttjad för min kropp.Känner inte du samma ibland?

Fast det är olika saker eller anledningar.
    Jag väljer själv vilka jag ev vill ligga med och jag är väldigt petig så även om jag inte är "kär", så måste det ändå finnas något som gör att jag vill.
    Har nobbade en hel del för att det inte känns rätt och då har det ändå varit helt vanliga män.
    Inte så att jag ger mig själv till män som bara ser mig som ett hål och sedan blir dumpad.

Det hade säkerligen känts annorlunda om jag varit kär/förälskad och bara fått sexuell bekräftelse av den/de jag var det i.
    Är jag kär och får bekräftelse av den personen på ett kärleksmässigt plan så har jag inget behov av att ligga med andra, men tills Mr Right dyker upp så kör jag vidare på inslagen bana och gör det jag känner för.

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Roine)
    Mayjel skrev 2025-10-08 23:26:21 följande:
    Det stämmer ju oftast, att feta ölmagar är lata, eftersom de inte orkar anstränga sig för att göra sig fina. Men då blir det ingen tändning heller, vilket inte är mer än rätt.

Dumheter. Man kan visst göra nåt åt sin feta gubbmage eftersom fettet beror på ett överintag av kaloriintag. Män är vuxna människor som kan bestämma över vad de stoppar i sig och vilka hälsoprioriteringar de är kloka nog att göra.

Man mår inte bra av att vräka i sig för mycket mat och få farligt bukfett kring magen. Man kan äta gott utan att låta det gå till överdrift. Det kallas måttlighet och balans. Att vara en sund person är vad vi människor mår allra bäst av i längden.

Celluliter kan man motverka, även om de inte försvinner helt. Bukfetma kan man äta bort som sagt. Likaså feta lår och dubbelhaka. Har inget med åldern att göra så jämför inte så dumt med rynkor. 

Nej, det är inte naturligt att överäta utan snarare ett tecken på att ens liv är ur balans och att något inte stämmer med ens hälsa, psykiskt såväl som kroppsligt.
    Jag har kompisar som kan trycka i sig hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. De tränar inte, de äter fett och kolhydrater och dricker vin. Ändå är de smala.

Själv behöver jag bara tänka på en hamburgare så går jag upp 200 gram.

Vi är olika, genetiskt. 

Det är klart att jag skulle kunna bli jättesmal, det är bara att sluta äta och bara dricka vatten. Men jag vill ha ett liv.

Du låter lite arg i dina inlägg, moralistisk.
  • Anonym (Osmakligt..)
    Mayjel skrev 2025-10-08 23:26:21 följande:

Många mäns enda problem ligger egentligen i att de är lata, sedan om de får någon lindrigare sjukdom eller skada som normala, företagsamma män inte skulle sett som någon big deal, så använder de ofta det både som en ursäkt att sjukskriva sig och slippa göra saker i hemmet. Om någon minns programmet "Rent hus" som gick för längre sen på TV4, där några stackars städerskor fick rensa upp och städa i lyor som såg ut bokstavligen som soptippar, så kan man förmoda att de fall som togs upp i programmet bara var/är toppen på ett isberg, precis som med Lyxfällan.

Sen det där patetiska att män vill ha beröm och sex så fort de städat rent huset/ lägenheten en enda gång för att "hjälpas åt". Kvinnor gör sådant hela tiden utan att få beröm.
  • Anonym (Mogen K)

Jag tänder av att min man tänder på mig och visar att han blir kåt av mig.
    smyger upp bakom och viskar i mitt öra och att jag är sexig, att han blir kåt av att se mig och säga att han vill ha mig?

Svar på tråden Vad tänder en kvinna?