• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • Anonym (Mogen K)
    Anonym (kvinna) skrev 2025-10-09 07:21:57 följande:
    Jag tycker att det är sexigt att min man observerar mig på liknande sätt som ts beskriver. Sen vill jag naturligtvis bli uppskattad även på andra sätt än som sexobjekt, men det ena behöver inte utesluta det andra.
    Håller med dig!
    gillar att reta honom också, i vardagen och inte bara när det vankas sex
  • Mayjel
    Anonym (Roine) skrev 2025-10-09 12:15:06 följande:
    Jag har kompisar som kan trycka i sig hur mycket som helst utan att gå upp i vikt. De tränar inte, de äter fett och kolhydrater och dricker vin. Ändå är de smala.

Själv behöver jag bara tänka på en hamburgare så går jag upp 200 gram.

Vi är olika, genetiskt. 

Det är klart att jag skulle kunna bli jättesmal, det är bara att sluta äta och bara dricka vatten. Men jag vill ha ett liv.

Du låter lite arg i dina inlägg, moralistisk.
    Fast du vet nog inte hur mycket de trycker i sig varje dag då du inte lever med dessa kompisar 24/7. Så egentligen inget du kan bedöma på korrekt.

Om du lätt går upp i vikt så är det bara ännu en anledning att ta ansvar för din hälsa om du vill må bra genom hela livet. Man kan faktiskt vänja magsäcken vid mindre mängder mat, såvida du inte spänt ut den till morbid fetma då. I det fallet så får man göra en magsäcksförminskning.

Du har ändå alltid ett val och ett sunt förnuft som du kan välja att följa, oavsett genetik. Och har man superlätt för att lagra på sig kilon så kan det vara en god idé att kolla upp sig med ett blodprov. Kan vara en underfunktionell sköldkörtel som orsakar övervikten och det finns medicin mot sånt, Levaxin. 

Vem har pratat om att bli jättesmal? Halmgubbe från dig igen. Sluta vara så enfaldigt svartvit i ditt tänk för det är bara tröttsamt. Jag har aldrig pratat om undervikt (vilket inte heller är hälsosamt btw) utan om en sund normalvikt med bra värden och en balanserad kost. Fetma runt magen är inte ett sundhetstecken utan snarare det tvärt motsatta. 

Ja, jag blir irriterad på slappa män som inte kan acceptera att många kvinnor ej attraheras av ohälsosam övervikt. Varför ens starta såna här trådar för att bara klaga så barnsligt på de ärliga svar ni får?

Och ja, jag har moral, so what? Inget fel i detta. Felet ligger snarare i att sakna moral, särskilt när det kommer till det viktigaste som finns här i livet - ens egen hälsa. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:27:33 följande:
    Och ja, jag har moral, so what? Inget fel i detta. Felet ligger snarare i att sakna moral, särskilt när det kommer till det viktigaste som finns här i livet - ens egen hälsa. 
    Varför är det viktigast? 
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 18:30:32 följande:
    Varför är det viktigast? 
    Jisses en så dum fråga. Kanske för att en god hälsa är en förutsättning för att må bra i sitt liv? Något som påverkar typ allt man gör i övrigt också. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:36:23 följande:
    Jisses en så dum fråga. Kanske för att en god hälsa är en förutsättning för att må bra i sitt liv? Något som påverkar typ allt man gör i övrigt också. 
    Det är ju din prioritering, du får tycka att frågan är dum eller bra eller vad som. Men du bör nog inte klistra på din prioritering och vad du tycker är dumt på andra. Att må bra är en upplevelse. En del mår bra av att dricka sprit, eller av att vara ute i naturen, eller av något annat. 
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 18:39:13 följande:
    Det är ju din prioritering, du får tycka att frågan är dum eller bra eller vad som. Men du bör nog inte klistra på din prioritering och vad du tycker är dumt på andra. Att må bra är en upplevelse. En del mår bra av att dricka sprit, eller av att vara ute i naturen, eller av något annat. 
    Knappast. De flesta människor förstår den universella sanningen om att en god hälsa är viktigt att ha, även om inte alla följer den. 

Nej, det finns verkligen ingen som mår bra av att missbruka alkohol. Det är ett gift som bryter ned kroppen på sikt. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:41:22 följande:
    Knappast. De flesta människor förstår den universella sanningen om att en god hälsa är viktigt att ha, även om inte alla följer den. 

Nej, det finns verkligen ingen som mår bra av att missbruka alkohol. Det är ett gift som bryter ned kroppen på sikt. 
    Det finns ingen universell sanning, den är upplevelseberoende. Jag skrev ingenting om missbruk. Hur vet du vad andra känner gällande missbruk? Du har ju ingen inifrånupplevelse hur andra upplever det. Upplever de att de mår bra finns det inget att sätta emot. 
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 18:45:08 följande:
    Det finns ingen universell sanning, den är upplevelseberoende. Jag skrev ingenting om missbruk. Hur vet du vad andra känner gällande missbruk? Du har ju ingen inifrånupplevelse hur andra upplever det. Upplever de att de mår bra finns det inget att sätta emot. 
    Eh, nej. Det finns sanningar som gäller för alla. Den om en god hälsa är en sådan. Att uppleva att man är frisk betyder inte alltid att man är frisk, vad är det för dumma påståenden du kommer med? Skärp dig.

Läs på lite om alkoholens effekter om du inte tror på mina ord. Eller prata med en vanlig läkare. 
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:47:03 följande:
    Eh, nej. Det finns sanningar som gäller för alla. Den om en god hälsa är en sådan. Att uppleva att man är frisk betyder inte alltid att man är frisk, vad är det för dumma påståenden du kommer med? Skärp dig.

Läs på lite om alkoholens effekter om du inte tror på mina ord. Eller prata med en vanlig läkare. 
    Hur vet du det? Om jag säger att min tröja är mörkblå och en annan anser den vara svart, vad är sant? Det är en upplevelse. Att vi upplever vissa strukturer som mer stabila än andra betyder inte att de är universellt sanna. Du kan aldrig bevisa någonting utan att uppleva någonting. Friskhet finns inte om ingen upplever det. Jag har druckit alkohol många gånger, jag mådde bra, det var min upplevelse, på grund av alkoholens effekter. En läkare kommer inte att påverka den upplevelsen.
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 18:51:40 följande:
    Hur vet du det? Om jag säger att min tröja är mörkblå och en annan anser den vara svart, vad är sant? Det är en upplevelse. Att vi upplever vissa strukturer som mer stabila än andra betyder inte att de är universellt sanna. Du kan aldrig bevisa någonting utan att uppleva någonting. Friskhet finns inte om ingen upplever det. Jag har druckit alkohol många gånger, jag mådde bra, det var min upplevelse, på grund av alkoholens effekter. En läkare kommer inte att påverka den upplevelsen.
    Hur vet jag det? För att jag har tagit till mig av den fakta som finns och jo, även olika färger är fakta och inget du kan bestämma själv av ren "upplevelse". Vad är det ens för tramsresonemang? Lägg av.

Din upplevelse med alkoholen stämmer inte överens med verkligheten som sagt. Därför inget jag ger mycket för. Betydelselöst.
Svar på tråden Vad tänder en kvinna?