• Anonym (40+ happy Man)

Vad tänder en kvinna?

Jag ör en man, 40+, gift.
    Jag tänder lätt på min fru, om hon står där ute, böjer sig fram i sin korta shorts för att dra upp ogräs från gårdsplan, då tänder ja till. Om hon sträcker på sig med arnarna rakt upp så vill jag bara in dit å krama om å slänga henne i sängen eller upp på bordet. Om hon står å sträcker efter en löprunda, då tänder jag på alla cylindrar (har nångång hunnit ta henne bakifrån där å då). Om hon flashar sin vackra kropp för mig eller gnider sin sexiga bak mot mig eller bara kommer fram å nafsar mig i örat.. så tänder ja till.

Men.. vad tänder kvinnor på? Ja frågade henne en gång, hon sa att hon inte vet.

• Svar på tråden Vad tänder en kvinna?
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 18:56:32 följande:
    Hur vet jag det? För att jag har tagit till mig av den fakta som finns och jo, även olika färger är fakta och inget du kan bestämma själv av ren "upplevelse". Vad är det ens för tramsresonemang? Lägg av.
    Fakta är beroende av upplevelser. Att vi inte kan bestämma över olika strukturer i medvetandet är en annan sak. Det finns arter som har helt andra färgupplevelser. Du kan tycka att det är tramsigt eller vad som helst, men att det skulle vara oberoende av upplevelser är inget som kan beläggas. Det är ett antagande som kan kännas intuitivt däremot. Du kan få köpa en gammal kursbok jag hade när jag studerade om du vill, ABC i symbolisk logik, kanske kan hjälpa dig på traven. Glad
    Din upplevelse med alkoholen stämmer inte överens med verkligheten som sagt. Därför inget jag ger mycket för. Betydelselöst.
    Jag mådde inte bra när jag mådde bra alltså. Då kan jag hävda att du mår bra av att dricka alkohol och att du inte mår bra när du mår bra. 
  • Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 19:09:31 följande:
    Fakta är beroende av upplevelser. Att vi inte kan bestämma över olika strukturer i medvetandet är en annan sak. Det finns arter som har helt andra färgupplevelser. Du kan tycka att det är tramsigt eller vad som helst, men att det skulle vara oberoende av upplevelser är inget som kan beläggas. Det är ett antagande som kan kännas intuitivt däremot. Du kan få köpa en gammal kursbok jag hade när jag studerade om du vill, ABC i symbolisk logik, kanske kan hjälpa dig på traven. Glad
    Din upplevelse med alkoholen stämmer inte överens med verkligheten som sagt. Därför inget jag ger mycket för. Betydelselöst.
    Jag mådde inte bra när jag mådde bra alltså. Då kan jag hävda att du mår bra av att dricka alkohol och att du inte mår bra när du mår bra. 
    Nej, din kropp mår inte bra av alkohol, oavsett vad din manipulerade hjärna tror i ett berusat tillstånd.

Nej, inte alltid. Men vad gäller färger så finns det redan etablerad fakta om vad olika färger heter och det är meningslöst att tjafsa emot detta.

Inte intresserad av dina tramsböcker heller. Vet redan vad jag behöver veta.
  • idealistmakaroner
    Mayjel skrev 2025-10-09 19:16:29 följande:
    Nej, din kropp mår inte bra av alkohol, oavsett vad din manipulerade hjärna tror i ett berusat tillstånd.
    Då gör du en indirekt skillnad på kroppen och begreppet jag, det är intressant. Kroppen är upplevelseberoende. Mm, manipulation ja. Hur skulle en omanipulerad hjärna se ut, utan intryck? Hjärnan är ett fysiskt korrelat för medvetandet, har man ofta uttryckt. Upplevelserna är apriori, det är då rimligt att anta att dess fysiska korrelat skapar omvärlden, inte tvärtom.
    Nej, inte alltid. Men vad gäller färger så finns det redan etablerad fakta om vad olika färger heter och det är meningslöst att tjafsa emot detta.
    Vad de heter är inte intressant, vi kan kalla de för färg x, y och z om vi vill. Språket kan vi ändra på som vi vill. Det är upplevelserna av dem som är poängen här.
    Inte intresserad av dina tramsböcker heller. Vet redan vad jag behöver veta.

Ah okej, tänkte om du ville lära dig mer om logik och bevisföring. Glad En rätt trevlig utgåva av Dag Prawitz, ett litet misstag i början av boken, och lite anteckningar i den. Men okej, tycker du att logik är trams behöver vi ju inte fortsätta på det spåret.Glad Njae, du hävdar att du vet vad du behöver veta, och klarar du av din vardag så räcker ju kunskaperna för just det.
  • Anonym (Hmmm)

Jag tänder på tanken på honom. På honom när han jobbar med något i garaget eller trädgården i arbetsbyxor och tröja. Jag tänder på att han är händig. Att han inte blir sur för att jag inte kan eller förstår hans förklaring. Jag tänder på hur han rör mig i förbifarten. Att vi kan laga mat ihop. Att jag får vara fånig och barnslig utan att han suckar och tycker att jag ska sluta. Att vi kan diskutera och se på saker olika utan att han prompt ska ha rätt. Att jag känner mig trygg med honom. Att jag tycker att han ser sjukt bra ut.

• Mayjel
    idealistmakaroner skrev 2025-10-09 19:25:41 följande:
    Då gör du en indirekt skillnad på kroppen och begreppet jag, det är intressant. Kroppen är upplevelseberoende. Mm, manipulation ja. Hur skulle en omanipulerad hjärna se ut, utan intryck? Hjärnan är ett fysiskt korrelat för medvetandet, har man ofta uttryckt. Upplevelserna är apriori, det är då rimligt att anta att dess fysiska korrelat skapar omvärlden, inte tvärtom.
    Vad de heter är inte intressant, vi kan kalla de för färg x, y och z om vi vill. Språket kan vi ändra på som vi vill. Det är upplevelserna av dem som är poängen här.
    Ah okej, tänkte om du ville lära dig mer om logik och bevisföring. Glad En rätt trevlig utgåva av Dag Prawitz, ett litet misstag i början av boken, och lite anteckningar i den. Men okej, tycker du att logik är trams behöver vi ju inte fortsätta på det spåret.Glad Njae, du hävdar att du vet vad du behöver veta, och klarar du av din vardag så räcker ju kunskaperna för just det.
    Nej, jag utgår ifrån fakta och inte dina hittepåteorier och detta räcker mer än väl.

Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man som inte lever i verkligheten eller kan ta till sig vedertagen fakta som att varken alkohol eller fetmagar är något hälsosamt, oavsett vad "upplevelsen" (läs tramshjärnan) säger. Punkt.
  • Hornper
    Mayjel skrev 2025-10-09 20:25:14 följande:
    Nej, jag utgår ifrån fakta och inte dina hittepåteorier och detta räcker mer än väl.

Jag vet redan vad logik är och jag är inte intresserad av dig eller någon annan man som inte lever i verkligheten eller kan ta till sig vedertagen fakta som att varken alkohol eller fetmagar är något hälsosamt, oavsett vad "upplevelsen" (läs tramshjärnan) säger. Punkt.
    Nu blev det väldigt mycket filosofiska utvisningar långt utanför trådens ämne. Det vore mer intressant att få reda på vad Mayjel går igång på förutom god hälsa.
  • Meddelande borttaget
  • idealistmakaroner
    Fakta kräver upplevelser, du kan inte bedöma eller skapa fakta utan upplevelser.
    Du är bara tillräckligt intresserad för att läsa och svara.Glad Verkligheten är det enda man kan leva i. Men okej, jag tycker mig ana en underton där du endast är intresserad av att försvara din självbild istället för att ifrågasätta den och därmed få möjlighet att utveckla både kunskap och skaffa nya infallsvinklar. Men det är helt okej. Det är dina upplevelser du baserar din världsuppfattning på.
  • Mayjel

..Och män som håller min stressnivå nere, alltså inte utsätter sin partner för en massa stress eftersom sådant tar kål på allt vad sexlust innebär.

Svar på tråden Vad tänder en kvinna?