• Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Anonym (Erfaren_man)

Kvinnor kan ju, utan att någon reagerar, ställa krav på en viss minimumlångd på män. 

Men oj vilket ramaskri det blir om män ställer motsvarande krav på maximumvikt på en kvinna. 😄

= kvinnor kommer undan med en hel del. 

• Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 15:46:22 följande:

Äkta kärlek tar ingen hänsyn till några siffror.  Jag har haft både kortare och mycket längre män än mig. Totalt ointressant alltså för min del . Är jag kär så är jag . 

Är det okända du träffat på appar eller är det folk du haft i din närhet och först lärt känna? Tänker mig att utseende bedöms mycket hårdare i en app är någon man har i vänkretsen, på jobbet eller på fritidsintresset.
  • Fjäril kär
    Anonym (Långa jag) skrev 2025-11-12 15:57:27 följande:
    Är det okända du träffat på appar eller är det folk du haft i din närhet och först lärt känna? Tänker mig att utseende bedöms mycket hårdare i en app är någon man har i vänkretsen, på jobbet eller på fritidsintresset.
    En majoritet via nätet/appar 
  • Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 16:01:25 följande:
    En majoritet via nätet/appar 
    Så bra för dig. Mycket större utbud och chans att hitta en guldklimp. 🙂 Önskar jag vore lika ok med det. 
  • Fjäril kär
    Anonym (Långa jag) skrev 2025-11-12 16:04:46 följande:
    Så bra för dig. Mycket större utbud och chans att hitta en guldklimp. 🙂 Önskar jag vore lika ok med det. 
    Jag är fullständigt nollställd vad gäller längd. Jag har ingen som helst aning om vad den jag dejtar nu har för längd. Vi har ändå setts 1,5 år och det är fortfarande lika ointressant.  
  • Anonym (Kvinna)

Vill helst att han är längre än mig. Tror inte att det främst har med attraktionen att göra utan mer hur jag känner mig i sällskapet. Tycker inte om att vara störst utan vill vara mindre än min man. 

• Anonym (Långa jag)
    Fjäril kär skrev 2025-11-12 16:11:21 följande:
    Jag är fullständigt nollställd vad gäller längd. Jag har ingen som helst aning om vad den jag dejtar nu har för längd. Vi har ändå setts 1,5 år och det är fortfarande lika ointressant.  
    Så du vet inte om han är löngre eller kortare än dig? För det låter nästan lite märkligt.
  • Anonym (Dos)
    Anonym (Patricia) skrev 2025-11-12 15:19:20 följande:

Något att fundera på är om vissa krav är sunda eller om man passerat en gräns där kraven blivit en bekväm ursäkt för att "leta fel" för att man egentligen är rädd att bli sårad ....

Bland det mest sanna som skrivits på FL.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Kvinna) skrev 2025-11-12 16:16:31 följande:

Vill helst att han är längre än mig. Tror inte att det främst har med attraktionen att göra utan mer hur jag känner mig i sällskapet. Tycker inte om att vara störst utan vill vara mindre än min man. 

Spelar bredden på mannen in nåt i denna ekvation dvs får en kraftigare man vara kortare än en spinkig man behöver vara? Eller spelar den biten ingen roll?
  • Anonym (Kvinna)
    Anonym (Långa jag) skrev 2025-11-12 16:20:05 följande:
    Spelar bredden på mannen in nåt i denna ekvation dvs får en kraftigare man vara kortare än en spinkig man behöver vara? Eller spelar den biten ingen roll?
    Inget jag har tänkt på men när du säger det, så ja. Med en kort spinkig man känner jag mig allra störst. 
Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?