• Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Fjäril kär
    Anonym (Långa jag) skrev 2025-11-12 16:18:32 följande:
    Så du vet inte om han är löngre eller kortare än dig? För det låter nästan lite märkligt.
    Han är något längre men det är allt jag noterat.  Antalet cm har ingen som helst betydelse i hur han är som person eller hur vi passar ihop 
  • Anonym (Storleken spelar roll)

190cm/19cm

• Anonym (f)

Vilken kvinna skulle använda ett begrepp som "short king" mitt i allt? Flört

• exandthecity
    Jag är väsentligt över medellängd för män och om jag tänker historiskt vad som funkat bäst avseende den fysiska attraktionen så har det varit tjejer/kvinnor ca 25-30cm kortare. 
    Detta är såklart inte allt och skulle det vara så att man råkar träffa nån som är 175 eller 180 eller whatever och allt klaffar så skulle längden vara en ickefråga givetvis. 
    Men nu verkar det vara så att algoritmen gillar mej så jag har därmed råd att vara selektiv och då blir man ju liiiite mer benägen att svepa höger på de som är korta.
  • Anonym (162)

Längden är typ det sista jag bryr mig om på män.

• Anonym (182)

Minst 1.82 ska han iallafall vara. Vill inte sällskapa med någon Lilla Fridolf, det skulle ju se heltöntigt ut när man går på stan.

• Anonym (182)
    Anonym (ECCBECV) skrev 2025-11-12 15:35:25 följande:

Han behöver vara minst 184 cm, helst över 190, men 184 är min smärtgräns. Har märkt att det är där jag börjar känna att han känns hyfsat ?lång nog? och kan bli attraherad. Jag hade gärna inte haft sånt krav, för det minskar ju antal potentiella partners/dejter, men jag blir inte attraherad och utvecklar inga känslor annars.

Längden är superviktig för att jag ska känna mig attraherad. Minst 1.82, där har jag satt ribban. Avskyr korta män, de är också ofta desperata och aggressiva. Långa män är oftast lugna och romantiskt lagda.
  • Anonym (D)
    Anonym (Erfaren_man) skrev 2025-11-12 15:56:28 följande:

Kvinnor kan ju, utan att någon reagerar, ställa krav på en viss minimumlångd på män. 

Men oj vilket ramaskri det blir om män ställer motsvarande krav på maximumvikt på en kvinna. 😄

= kvinnor kommer undan med en hel del. 

Men det kan stå i dejtingappar att killen vill träffa en normalviktig kvinna. 
  • Anonym (Donna)

Han måste vara minst 5 cm längre.
    Jag är 174, min särbo 184. Vi matchar perfekt, och inte bara pga längden men det är en stor bonus.

• Anonym (Rob)

Det viktigaste är kvinnan är under bmi 19.  Tycker det är sjukt att man kan ange längden och inte vikten på Tinder. Då vikten säger så mycket mer...

Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?