Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 13:53:26 följande:
Såhär långt alltså.
När kvinnor har längdkrav, inkomstkrav, utseendekrav + 1000 andra krav då ses det som helt legitimt och rimligt. Det är också helt okej att förlöjliga män som inte uppfyller krav (inte bara Rob, se t.ex inlägg 61).
När män har krav på kvinnor , t.ex vikt, utseende, bröst etc då utpekas den manliga kravställaren som störd, en sjuk person, att han har komplex. Det är noga att påpeka att sådana män ALDRIG kommer att hitta en kvinnlig partner. Gäller samtliga män, inte bara Rob.
Även om många män inte vågar vara så ärliga som Rob så det jättevanligt att män föredrar slanka, snygga och unga. Tjejer, inget ni skriver kan ändra detta faktum, ni vet det också innerst inne och det är bara att tugga i sig, surt eller ej.
När en man över 20 endast är intresserad av personer med tonårskroppar så ska detta påtalas. I synnerhet om mannen i fråga 1) är runt 40, 2) har noll förståelse för hur kvinnors kroppar förändras med tex graviditet och ålder samt 3) blivit dumpad av "den perfekta tjejen" för att han inte kunde svara på om han skulle älska henne om hennes kropp förändrades efter graviditet (punkt tre gäller Rob specifikt)
Att kalla normalviktiga för feta är inte ok. Att föredra mer eller mindre ätstörda kroppar är inte ok. Att anse att en kvinna ska ga en fettprocent som kan vara rent hälsofarlig samt påverka reproduktionen är inte ok.
Problemet med Robs ideal (och andras som har samma ideal) är att de är hälsofarliga.
Alla har rätt till sina listor och önskemål, men vettiga människor (gäller båda könen) kan bortse från sina listor när man träffar rätt.
När jag var ung skulle min framtida kille vara minst 185, inte otränad, inte överviktig, ha mörkt hår och helst blå ögon. Min första kärlek (som jag nu är tillsammans med igen) är så pass tunnhårig att han är rakad (och var även som 20-åring) och definitivt inte mörkhårig. Han är dessutom under 185 men över 180.
Den person som jag levde med i 22 år var mörkhårig, grönögd, 176 och överviktig.
En annan jag dejtade (som var extremt charmig och som det säkerligen hade kunnat bli något mer om inte jag var på helt fel plats i livet) var jämnlång med mina 172 och blond.
Ju fler krav man har och ju hårdare man håller fast vid dem, desto svårare blir det att hitta någon.