• Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Anonym (Dos)
    Anonym (182) skrev 2025-11-14 16:46:42 följande:
    Det är sannerligen inte många män man gillar på t.ex. Tinder. Jag undrar hur de tänker när de lägger ut profilbilder där de är skäggiga och ovårdade, psykopatisk blick som om de hade rymt från närmsta anstalt. Inget försök att få till ett utseende med personlighet ens en gång, och nej, varken Barbapappa eller Usama bin Laden är personer som tilltalar mig.
    ...och där tog kvinnohatet ett steg framåt till hos läsande män på FL.
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 14:52:04 följande:

Så genom att framställa män på ett negativt sätt så vill du liksom ändå få igenom din rätt till krav. Mitt svar är likförbannat: Jag hade valt en slank, snygg 20-åring.

Hon vill ha mig. Jag vill ha henne. Du måste bara acceptera faktumet. Tugga i dig det. Svälja sanningen. Underkasta dig verkligheten.

Hahahaha, spelar ingen roll vad du drömmer om... Dom absolut flesta 20-åringar vill inte ha gubbar. Har du lyckats så grattis, men i så fall är du undantaget och inte normen. 

Och det är väl inte att framställa män på ett negativt sätt att säga sanningen? En man som bryr sig ser till att klä sig hyggligt sjysst, skaffa en frisyr som passar honom, har den ansiktsbehåring som funkar bäst och rör på sig för att hålla formen. Gör han dom delarna lär det gå lättare för honom i dejtingsammanhang än för någon som inte gör det. Han kan därmed också ha högre krav på motsatta könet. Inga konstigheter alls.
  • Anonym (182)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 16:53:25 följande:
    ...och där tog kvinnohatet ett steg framåt till hos läsande män på FL.
    Om män hatar kvinnor för att kvinnor begär att män ska anstränga sig lika mycket som kvinnor för att snygga till sig, så betyder det endast att män är för lata för att anstränga sig, och vet med sig att de är det och blir arga därför. Att då börja hata kvinnor bara för det istället för att börja anstränga sig och kämpa, är att reagera på ett bortskämt barns nivå.
  • Anonym (Dos)
    Anonym (182) skrev 2025-11-14 17:45:18 följande:
    Om män hatar kvinnor för att kvinnor begär att män ska anstränga sig lika mycket som kvinnor för att snygga till sig, så betyder det endast att män är för lata för att anstränga sig, och vet med sig att de är det och blir arga därför. Att då börja hata kvinnor bara för det istället för att börja anstränga sig och kämpa, är att reagera på ett bortskämt barns nivå.
    Så du är beredd att banta för mig då alltså? 
  • Anonym (I tidernas begynnelse)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 13:53:26 följande:

Såhär långt alltså.

När kvinnor har längdkrav, inkomstkrav, utseendekrav + 1000 andra krav då ses det som helt legitimt och rimligt. Det är också helt okej att förlöjliga män som inte uppfyller krav (inte bara Rob, se t.ex inlägg 61).  

När män har krav på kvinnor , t.ex vikt, utseende, bröst etc då utpekas den manliga kravställaren som störd, en sjuk person, att han har komplex. Det är noga att påpeka att sådana män ALDRIG kommer att hitta en kvinnlig partner. Gäller samtliga män, inte bara Rob.

Även om många män inte vågar vara så ärliga som Rob så det jättevanligt att män föredrar slanka, snygga och unga. Tjejer, inget ni skriver kan ändra detta faktum, ni vet det också innerst inne och det är bara att tugga i sig, surt eller ej.

När en man över 20 endast är intresserad av personer med tonårskroppar så ska detta påtalas. I synnerhet om mannen i fråga 1) är runt 40, 2) har noll förståelse för hur kvinnors kroppar förändras med tex graviditet och ålder samt 3) blivit dumpad av "den perfekta tjejen" för att han inte kunde svara på om han skulle älska henne om hennes kropp förändrades efter graviditet (punkt tre gäller Rob specifikt)

Att kalla normalviktiga för feta är inte ok. Att föredra mer eller mindre ätstörda kroppar är inte ok. Att anse att en kvinna ska ga en fettprocent som kan vara rent hälsofarlig samt påverka reproduktionen är inte ok. 

Problemet med Robs ideal (och andras som har samma ideal) är att de är hälsofarliga. 

Alla har rätt till sina listor och önskemål, men vettiga människor (gäller båda könen) kan bortse från sina listor när man träffar rätt. 

När jag var ung skulle min framtida kille vara minst 185, inte otränad, inte överviktig, ha mörkt hår och helst blå ögon. Min första kärlek (som jag nu är tillsammans med igen) är så pass tunnhårig att han är rakad (och var även som 20-åring) och definitivt inte mörkhårig. Han är dessutom under 185 men över 180. 

Den person som jag levde med i 22 år var mörkhårig, grönögd, 176 och överviktig. 

En annan jag dejtade (som var extremt charmig och som det säkerligen hade kunnat bli något mer om inte jag var på helt fel plats i livet) var jämnlång med mina 172 och blond. 

Ju fler krav man har och ju hårdare man håller fast vid dem, desto svårare blir det att hitta någon. 
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 14:52:04 följande:

Så genom att framställa män på ett negativt sätt så vill du liksom ändå få igenom din rätt till krav. Mitt svar är likförbannat: Jag hade valt en slank, snygg 20-åring.

Hon vill ha mig. Jag vill ha henne. Du måste bara acceptera faktumet. Tugga i dig det. Svälja sanningen. Underkasta dig verkligheten.

Hur många 20-åringa kvinnor vill ha en 40-årig man? Betydligt färre än tvärtom.... om hon inte är ute efter en sugar daddy men då handlar det inte om kärlek... 
  • Anonym (Storleken spelar roll)
    Anonym (I tidernas begynnelse) skrev 2025-11-14 18:10:28 följande:
    Hur många 20-åringa kvinnor vill ha en 40-årig man? Betydligt färre än tvärtom.... om hon inte är ute efter en sugar daddy men då handlar det inte om kärlek... 
    Helt rätt. Väldigt få 20-åringar vill ha 40-åringar. Då får man verkligen lägga manken till om man ska ro hem en så ung. Men man kan väl få drömma?
    Anonym (Storleken spelar roll) skrev 2025-11-14 18:18:06 följande:
    Helt rätt. Väldigt få 20-åringar vill ha 40-åringar. Då får man verkligen lägga manken till om man ska ro hem en så ung. Men man kan väl få drömma?
    Drömma, absolut. Ha som krav, njae. 

Sedan ser ju jag personligen inte tjusningen i att vara tillsammans (långsiktig, seriös relation) med någon som åldersmässig skulle kunna vara ens förälder eller barn. Och det oavsett ålder. Kanske beror det på att min egen pappa bara var 21 när jag föddes, så en 20 år äldre/yngre man blir icky. Och det är icky för mig oavsett typ av relation mer än vänskap. 

Det betyder inte att jag dömer andra, utan det är hur jag ser det för egen del. 
  • Anonym (182)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 17:48:55 följande:
    Så du är beredd att banta för mig då alltså? 
    Skulle inte drömma om att träffa någon misogyn man från FL. Jag är smal och smärt så jag behöver knappast banta.
  • Anonym (Kia)
    Anonym (I tidernas begynnelse) skrev 2025-11-14 18:10:28 följande:
    Fler än vad du tror faktiskt. Konkurrensen om kvinnir i 20-årsåldern är mördande medan kvinnan på 40-50 inte har lika mycket att välja på. Män i den åldern söker oftas efter yngre.

Därför händer det alltmer ofta att Erik, 26 år knullar med tvåbarnsmamman Ann-Sofie, 53 år.
  • Anonym (Dos)

Själva definitionen av tant är ju att tycka 20 åriga tjejer aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som är över 30 år. Då vet man säkert att det är en bitter tant bakom tangentbordet.

Man slutar aldrig att förvånas sig över hur otroligt viktigt det är för tanterna att påpeka just detta, typ viktigare än syre och vatten tillsammans. Det genuint dåliga självförtroendet och ålderskomplexet är så övertydligt som det kan bli.

Anonym (Kia) skrev 2025-11-14 20:15:32 följande:
    Fler än vad du tror faktiskt. Konkurrensen om kvinnir i 20-årsåldern är mördande medan kvinnan på 40-50 inte har lika mycket att välja på. Män i den åldern söker oftas efter yngre.

Därför händer det alltmer ofta att Erik, 26 år knullar med tvåbarnsmamman Ann-Sofie, 53 år.
    Att många vill ha de 20-åriga tjejerna betyder inte att dessa vill ha de dubbelt så gamla männen. 

Tja, jag personligen skulle inte ligga med Erik 26 då han skulle kunna vara min son. Ser inte attraktionen i det ens för ett ons. 

Som tur är så har jag en Erik 46 (till mina 49), som inte heller ser poängen med att ligga med någon som skulle kunna vara gans dotter... och tro mig, vi har diskuterat bland annat sådant och han vet att jag inte ställer frågor som jag inte vill ga 100% ärliga svar på. 

Exet däremot skulle gladeligen ligga med Lisa 20 trots att han är 55, men han har inte en chans utan att betala. 
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 21:39:40 följande:

Själva definitionen av tant är ju att tycka 20 åriga tjejer aldrig skulle kunna vara tillsammans med någon som är över 30 år. Då vet man säkert att det är en bitter tant bakom tangentbordet.

Man slutar aldrig att förvånas sig över hur otroligt viktigt det är för tanterna att påpeka just detta, typ viktigare än syre och vatten tillsammans. Det genuint dåliga självförtroendet och ålderskomplexet är så övertydligt som det kan bli.

Och gubbsjuka är att tro att man som 40+ man är något annat än en bankomat för en 20-årig kvinna... 

Eller så är det som då att vi äldre kvinnor varit 20 en gång i tiden och äcklades av de 40+ gubbarna som trodde de hade en chans.... 

Varför skulle jag vara avundsjuk på en osäker 20-åring som tror att allt handlar om yta?
  • Anonym (Långa jag)
    Anonym (Dos) skrev 2025-11-14 21:39:40 följande:

Du inser att varje "tant" talar utifrån erfarenhet för vi har alla någon gång varit 20 årig tjej. Vi minns fjäskande gubbar. Och då snackar vi inte ens 40-åringar för dom skulle man aldrig ens pratat med. När jag var 19 och började på universitet tyckte jag dom äldsta i min klass som var strax under 30 var riktiga gubbar. Min dotter är 21 och hon tycker precis likadant idag. Vissa saker ändras liksom inte. Hon har så klart skaffat sig en pojkvän som är 1 år äldre än henne och 195 cm lång. 
Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?