• Anonym (Långa jag)

Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?

Jag undrar om ni har några hårda krav som ni aldrig frångår och vad är dom i såna fall?

För kvinnor, ska männen bara vara längre än er (1 cm räcker), 5 cm längre, 10 cm längre eller är ni totalt obrydda och kan tänka er en "short king"?

För er män, hur mycket kortare än er måste kvinnor vara?

Jag själv är kvinna och lång och jag kan liksom inte komma ifrån att män bör vara minst 5 cm längre och om endast så lite längre än mig dessutom inte spinkig. Sen stör mina egna krav mig själv ibland för jag kan läsa någons profil och tycka personen är så "rätt" och så ser jag att längden inte räcker till.

• Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Rob) skrev 2025-11-12 19:38:07 följande:

Det viktigaste är kvinnan är under bmi 19.  Tycker det är sjukt att man kan ange längden och inte vikten på Tinder. Då vikten säger så mycket mer...

Hur säger vikten så mycket mer?
    Bryr du dig om längden på kvinnan?
  • Anonym (Det sitter inte där)

1.68 och uppåt funkar säkert för mig.

• Anonym (Rob)
    Anonym (Donna) skrev 2025-11-12 19:42:48 följande:
    Hur säger vikten så mycket mer?
    Bryr du dig om längden på kvinnan?
    Hälsa och behålla en smal och attraktiv kropp kräver även målvetenhet.
    Att vara lång. Behöver man bara ha tur i genlotteriet.
  • Anonym (D)

Det viktigaste är kvinnan är under bmi 19.  Tycker det är sjukt att man kan ange längden och inte vikten på Tinder. Då vikten säger så mycket mer...

BMI är utdaterat, tar inte hänsyn till muskelbyggnad och fettfördelning. Räcker inte ett vanligt foto i helfigur, eller är du träningsfreak?
  • Anonym (Donna)
    Anonym (Rob) skrev 2025-11-12 19:58:54 följande:
    Hälsa och behålla en smal och attraktiv kropp kräver även målvetenhet.
    Att vara lång. Behöver man bara ha tur i genlotteriet.
    Jag vet hur du resonerar, har läst det du skrivit förr.
    BMI 19 är väldigt lågt så hittar du någon med det så får du ju räkna med att det inte varar för evigt.
    Vilket längden gör, iaf i stort sett.

Hur var det nu med dina önskemål på längd?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (D) skrev 2025-11-12 20:05:58 följande:
    BMI är utdaterat, tar inte hänsyn till muskelbyggnad och fettfördelning. Räcker inte ett vanligt foto i helfigur, eller är du träningsfreak?
    De flesta kvinnor saknar helkroppsbild av olika anledningar. De kanske inte vill lägga upp en helkroppsbild. Då skulle vikten underlätta.
  • Anonym (I tidernas begynnelse)

I tidernas begynnelse (dvs början av 2000-talet) när dejtingsiterna började komma var mitt "krav" att jag inte skulle vara längre om jag hade 6cm klack på skorna. Jag är ca 172. Gick på dejt med en kille (ca 180) men han var mer intresserad av min kompis, jag gillade bättre hans kompis som var jämnlång med mig utan skor med klack (gan tog för sig mer). Dock blev det inte mer än en fling. Skulle även ha en dejt med en kille som påstod att han var ca 180 men som var betydligt kortare än mig med klack på skorna. Jag hade inte brytt mig, han var snygg och vi hade haft enormt många, långa och trevliga samtal men han hade enorma problem med min längd (eller något annat, han tvärghostade mig iaf efter att han mötte upp mig vid tåget när jag kom hem till stan, vi skulle även ses dagen efter men det sket sig).

Seriöst blev det med den som var 4cm längre än mig och överviktig. Vi höll ihop i 22 år. 

Nu är jag tillbaka med den jag var tillsammans med innan internetdejtandet. Även om han är dryga dm längre än mig så är det inte längden hos honom som är det viktiga.

Ja, vi vet att du gillar tonårskroppar.
    Anonym (D) skrev 2025-11-12 20:05:58 följande:
    Rob vill ha übersmala tonårskroppar med så pass liten fettprocent att hennes reproduktionsförmåga påverkas (dvs fettprocent under 20). 
  • Anonym (Man2)

Vikten är viktigare än längden. Helt bör hon inte väga mer än 20 kilo mindre än mig. 

Svar på tråden Ni på dejtingappar, vilka längdkrav har ni?