• Anonym (Sofie87)

Lämnad och dumpad

För ungefär 3 veckor sedan började jag märka att min pojkvän blev kall och drog sig undan mig, det var som att allt blev jobbigt och plötsligt gick ut över mig, var en laddare sönder var det mitt fel, fanns det ingen mat klar var det mitt fel, Var vi tillsammans vid tv:n var jag i vägen. Helt plötsligt bara dog allt ut och han skyllde på att jag var total förändrad, att jag inte är nog tillräcklig för honom. Igår hade vi ett snack, vi skulle försöka igen. Idag kom han hem från jobbet, det första han gör är att möta mig med en kall blick och en enkel hälsning. Jag frågar vad vi ska äta tillsammans ikväll, han svarar ?nu är det bra, du får Packa dina saker, jag är så trött på dig? jag får panik och börjar panik gråta, han säger att jag ska rycka upp mig och att mitt liv kommer bli bättre. Han tar nyckeln från mig, ser ut att fundera väldigt mycket och mina föräldrar kommer och hämtar mig. Han bara står och kollar på mig för att sedan ge mig en kram? Jag går, lämnar hans lägenhet, han drar ner alla gardiner och bara går och sover, skiter alltså totalt i mig, helt känslokallt. 

jag kan inte sluta gråta, han har alltid varit min nummer 1, det kändes inte som att han ville detta egentligen. jag mår jätte dåligt. jag fick inte ens en ärlig chans, jag fick ingen rimlig anledning, jag fick bara gå, och där står han. 

• Svar på tråden Lämnad och dumpad
  • Anonym (C)

Ja men då är det jy något som inte är bra när du inte vill göra några sociala saker alls.
    Inte ens träffa vänner.

Gissar att du kan vara deprimerad och behöhöver gå i samtal med någon.

• Anonym (Sofie87)
    Anonym (J83) skrev 2026-02-15 01:16:24 följande:

Hej

Tråkigt med ditt ex men han verkade inte vara något att hänga i granen så det var lika bra att det hände nu. Bättre det än att du hade skaffat barn med han och haft den problematiken också. 

Att komma över någon kan vara extremt svårt och jobbigt. Det kan ta lång tid. Träffa någon ny tycker jag inte du ska göra förrän du är klar med dig själv. Blir inte bra att träffa någon ny om man inte själv är riktigt redo för det. 

Kommer inte lösa något för dig och att sätta en kille i en sådan sits är inte schysst mot honom även om han säger att det inte är något problem. Sen är vi alltid lite skadade från gamla relationer men det verkar inte som du släppt din gamla kille ännu. 

Sen känns det mer som du är kär i kärleken med ditt ex. Du kommer märka om några år att du undrade hur du ens kunde titta åt honom. Hur han kunde behandla en fin tjej som dig så som han gjorde. 

Var glad att han stötte bort dig i stället. För någon så skadad som honom som har behandlat dig så illa kan jag inte förstår för mitt liv hur du har kunnat vilja ha. 

Eller när jag tänker efter så kan jag det. Har själv gått på någon mina eller två i mitt liv som jag var kär i/hade enorma känslor för men som hade behandlat mig illa. Men ju mer tiden går ju mer förstår man hur dålig den personen var för en.

Nu för tiden så tar jag enormt avstånd från folk som inte är vuxna och beter sig illa. Det är så avtändande så det finns inte. Ser jag minsta tecken på det så är det tack och hejdå till den personen. 

Du verkar vara en bra, fin och resonlig tjej. Inse det och står upp för dig själv och acceptera inte att ta skit från killar. Du förtjänar någon som tar hand om dig och som behandlar dig med respekt. Det är det minsta man kan kräva av en kille.

Vill bara meddela att jag gick på dejt med en kille, han var hur gullig som helst, öppnade dörren, betalade allt, lugn, inte för mycket men rena motsatsen mot mitt ex som tryckte ner mig. Han gjorde mig väldigt lugn. nu ska vi då ses igen för en andra dejt. han säger Själv att han vill bevisa att han är en bra kille för mig :( <3 

men jag vet ändå vad jag varit med om och tar med mig det, som en försiktighet 
  • Anonym (C)
    Anonym (Sofie87) skrev 2026-02-26 13:13:59 följande:
    Vill bara meddela att jag gick på dejt med en kille, han var hur gullig som helst, öppnade dörren, betalade allt, lugn, inte för mycket men rena motsatsen mot mitt ex som tryckte ner mig. Han gjorde mig väldigt lugn. nu ska vi då ses igen för en andra dejt. han säger Själv att han vill bevisa att han är en bra kille för mig :( <3 

Låter ju jättefint! Bra också att du tar med dig erfarenheten, det gör dig mindre sårbar!

Men betala för dig själv ibland också. Annars blir du liksom "skyldig" honom. 
  • Anonym (m)
    Anonym (C) skrev 2026-02-28 13:20:28 följande:
    Låter ju jättefint! Bra också att du tar med dig erfarenheten, det gör dig mindre sårbar!

Nej, det blir man egentligen inte. Men det kan kännas så såklart.
  • Anonym (C)
    Anonym (m) skrev 2026-02-28 16:18:03 följande:
    Nej, det blir man egentligen inte. Men det kan kännas så såklart.
    Killen kan tänka det.

De som är ihop och där en har mindre pengar kan göra annorlunda. Men annars så tycker jag att det hör till god ton att själv vara med och betala. Inte bara låta sig bjudas precis hela tiden.
  • Anonym (m)
    Anonym (C) skrev 2026-02-28 19:00:27 följande:
    Killen kan tänka det.

De som är ihop och där en har mindre pengar kan göra annorlunda. Men annars så tycker jag att det hör till god ton att själv vara med och betala. Inte bara låta sig bjudas precis hela tiden.
    Om han tänker det så har han ju faktiskt inte bjudit, utan betalat med någon slags baktanke. Spelat spel.
  • Anonym (J83)
    Anonym (Sofie87) skrev 2026-02-26 13:13:59 följande:

Låter bra det:)! Se bara till att du håller en liten gard uppe så du inte sväljer allt med hull och hår som med den förra. Samtidigt måste man ju våga släppa allt för att bli kär och det ska bli bra med någon ny. Men roligt du har träffat en kille som verkar vara bra för dig! Att man känner sig bekväm med den andre är ett väldigt gott tecken i alla fall.
  • Anonym (Sofie87)
    Anonym (J83) skrev 2026-03-03 20:52:31 följande:
    Låter bra det:)! Se bara till att du håller en liten gard uppe så du inte sväljer allt med hull och hår som med den förra. Samtidigt måste man ju våga släppa allt för att bli kär och det ska bli bra med någon ny. Men roligt du har träffat en kille som verkar vara bra för dig! Att man känner sig bekväm med den andre är ett väldigt gott tecken i alla fall.
    Anonym (C) skrev 2026-02-28 13:20:28 följande:

Ja alltså det här gick inte alls bra, jag har varit så himla ledsen. Han var ju hos mig, det var ju så bråttom med att ses och han åkte ju ändå flera timmar, vi gick ut och åt, han höll min hand och jag föll verkligen för honom, och inte bara för den han var, utan att han verkligen brydde sig, vi hade daglig kontakt och han ringde nästan varje kväll utan stopp, han kunde även bli lite halvsur om jag gillade andras killars bilder? Det var han väldigt tydlig med. 

jag kom sedan till honom, jag hade köpt en fin present till honom, han tog emot mig och han sa något i stil med ?egentligen visste jag inte om jag hade orkat träffa dig efter min jobb vecka, men jag ville ju såklart träffa dig? 

ingenting var riktigt planerat, men jag gillade stunden med honom, jag förklarade lite min situation, att jag kände mig lite osäker på honom och så, han sa att jag absolut inte behövde vara det. Han började planera sommar planer med mig, talade om att jag skulle med på någon stor midsommar fest med hans släktingar osv. 

jag kramade på honom mycket, visade hur mycket jag gillade honom, men chill liksom. Sen kommer dagen jag ska åka hem, han planterar blommor för att sedan ta med mig på en random biltur runt och runt i 3 timmar. 

sedan ska jag alltså då hem, han säger att vi absolut ska ses igen, att det kommer bli tomt utan mig, att jag fyller upp hans liv och att jag gör honom glad. 

kontakten fortsätter som vanligt, han följer upp hur jag mår, om jag saknar honom och så. 

SEN kommer dagen efter, då får jag ett kort SMS där det står att han har tänkt efter, och att vi inte klickar på alla plan, han vill avsluta Pågrund av ?dålig kommunikation? 

jag ringer upp honom, då han alltid varit så noga med att prata telefon annars. han blir nästan lite arg men också chockad över att jag ringer upp, han säger att han inte vet vad han vill ha men att vår kommunikation inte riktigt klickade och att jag var för tystlåten. Jag frågade om vi kunde utveckla detta, eftersom att vi bara hade setts två gånger. jag sa även min del och han sa bara att han ser en helhet och att det är såhär ett dejtingliv ser ut. Sedan tog han bort mig på alla kanaler. 

Jag ser även att han följer nya tjejer hela tiden efter det vi hade och jag har varit förkrossad, jag har bestämt mig att jag kommer aldrig mer ge mig in i dejtinglivet. 

just i den här situationen var det sååå mycket också som han lovade och målade upp, alltså han pratat Såå gott om mig hela tiden, höll min hand hela tiden, pratade om vad trygg han var med mig, sen bara vänder han totalt. 

jag förstår inte vad jag gör för fel <3 och det här är också svårt och släppa då han verkade klok, visade en bra sida och var äldre. 

• Anonym (!!!)

En kille som gör upp framtidsplaner på andra dejten ska man inte ta på allvar.

Låt inte den där tönten skrämma dig. Gå ut och ha kul. Träffa kompisar. Landa i att vara självständig innan du dejtar någon seriöst.

Man behöver en tid själv efter ett kraschat förhållande med en idiot. Annars är risken stor att man springer på nästa idiot direkt. Igen och igen..

Svar på tråden Lämnad och dumpad