Anonym (J83) skrev 2026-03-03 20:52:31 följande:
Låter bra det:)! Se bara till att du håller en liten gard uppe så du inte sväljer allt med hull och hår som med den förra. Samtidigt måste man ju våga släppa allt för att bli kär och det ska bli bra med någon ny. Men roligt du har träffat en kille som verkar vara bra för dig! Att man känner sig bekväm med den andre är ett väldigt gott tecken i alla fall.
Anonym (C) skrev 2026-02-28 13:20:28 följande:
Låter ju jättefint! Bra också att du tar med dig erfarenheten, det gör dig mindre sårbar!
Men betala för dig själv ibland också. Annars blir du liksom "skyldig" honom.
Ja alltså det här gick inte alls bra, jag har varit så himla ledsen. Han var ju hos mig, det var ju så bråttom med att ses och han åkte ju ändå flera timmar, vi gick ut och åt, han höll min hand och jag föll verkligen för honom, och inte bara för den han var, utan att han verkligen brydde sig, vi hade daglig kontakt och han ringde nästan varje kväll utan stopp, han kunde även bli lite halvsur om jag gillade andras killars bilder? Det var han väldigt tydlig med.
jag kom sedan till honom, jag hade köpt en fin present till honom, han tog emot mig och han sa något i stil med ?egentligen visste jag inte om jag hade orkat träffa dig efter min jobb vecka, men jag ville ju såklart träffa dig?
ingenting var riktigt planerat, men jag gillade stunden med honom, jag förklarade lite min situation, att jag kände mig lite osäker på honom och så, han sa att jag absolut inte behövde vara det. Han började planera sommar planer med mig, talade om att jag skulle med på någon stor midsommar fest med hans släktingar osv.
jag kramade på honom mycket, visade hur mycket jag gillade honom, men chill liksom. Sen kommer dagen jag ska åka hem, han planterar blommor för att sedan ta med mig på en random biltur runt och runt i 3 timmar.
sedan ska jag alltså då hem, han säger att vi absolut ska ses igen, att det kommer bli tomt utan mig, att jag fyller upp hans liv och att jag gör honom glad.
kontakten fortsätter som vanligt, han följer upp hur jag mår, om jag saknar honom och så.
SEN kommer dagen efter, då får jag ett kort SMS där det står att han har tänkt efter, och att vi inte klickar på alla plan, han vill avsluta Pågrund av ?dålig kommunikation?
jag ringer upp honom, då han alltid varit så noga med att prata telefon annars. han blir nästan lite arg men också chockad över att jag ringer upp, han säger att han inte vet vad han vill ha men att vår kommunikation inte riktigt klickade och att jag var för tystlåten. Jag frågade om vi kunde utveckla detta, eftersom att vi bara hade setts två gånger. jag sa även min del och han sa bara att han ser en helhet och att det är såhär ett dejtingliv ser ut. Sedan tog han bort mig på alla kanaler.
Jag ser även att han följer nya tjejer hela tiden efter det vi hade och jag har varit förkrossad, jag har bestämt mig att jag kommer aldrig mer ge mig in i dejtinglivet.
just i den här situationen var det sååå mycket också som han lovade och målade upp, alltså han pratat Såå gott om mig hela tiden, höll min hand hela tiden, pratade om vad trygg han var med mig, sen bara vänder han totalt.
jag förstår inte vad jag gör för fel <3 och det här är också svårt och släppa då han verkade klok, visade en bra sida och var äldre.