• Anonym (Sofie87)

Lämnad och dumpad

För ungefär 3 veckor sedan började jag märka att min pojkvän blev kall och drog sig undan mig, det var som att allt blev jobbigt och plötsligt gick ut över mig, var en laddare sönder var det mitt fel, fanns det ingen mat klar var det mitt fel, Var vi tillsammans vid tv:n var jag i vägen. Helt plötsligt bara dog allt ut och han skyllde på att jag var total förändrad, att jag inte är nog tillräcklig för honom. Igår hade vi ett snack, vi skulle försöka igen. Idag kom han hem från jobbet, det första han gör är att möta mig med en kall blick och en enkel hälsning. Jag frågar vad vi ska äta tillsammans ikväll, han svarar ?nu är det bra, du får Packa dina saker, jag är så trött på dig? jag får panik och börjar panik gråta, han säger att jag ska rycka upp mig och att mitt liv kommer bli bättre. Han tar nyckeln från mig, ser ut att fundera väldigt mycket och mina föräldrar kommer och hämtar mig. Han bara står och kollar på mig för att sedan ge mig en kram? Jag går, lämnar hans lägenhet, han drar ner alla gardiner och bara går och sover, skiter alltså totalt i mig, helt känslokallt. 

jag kan inte sluta gråta, han har alltid varit min nummer 1, det kändes inte som att han ville detta egentligen. jag mår jätte dåligt. jag fick inte ens en ärlig chans, jag fick ingen rimlig anledning, jag fick bara gå, och där står han. 

• Svar på tråden Lämnad och dumpad
  • Anonym (Sofie87)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-11-13 11:57:47 följande:
    Har exakt samma erfarenhet. Har alltid funnits nån annan när liknande det ts beskriver har hänt. De har alltid ångrat sig och precis som du gick jag tillbaka en gång. Det gör jag aldrig om.
    Vill du berätta lite om din situation, hur kom denne tillbaka? 
  • Lynx123
    Anonym (Sofie87) skrev 2025-11-13 11:02:03 följande:

Tack alla för alla svar. 

det värsta av allt var att han sa dagen innan att vi skulle försöka, sen kommer han tillbaka dagen efter och vägrar ens prata med mig, vägrar diskutera. Jag blir jätte ledsen och får panik, han reagerar med ?det här var ju tråkigt? lägger sig i soffan och bara tänker. 

sättet han gör det på och inte reagerar. jag Har märkt att han har varit avtrubbad och lätt irriterad. Och att han säger att jag gråter för att jag försöker fjäska och att inget kan ändra hans beslut. 

Fick slut SMS som var: jag förstår att du är ledsen men jag bestämmer detta. 

Det värsta är att du ens tänker tanken att detta är en relation värd att ha. Varför låter du honom styra och ställa och vara hemsk mot dig? Sök hjälp för det här, du kommer snabbt inse att ditt liv kommer bli så mycket bättre utan den här personen. Nu får du banne mig stå upp rakryggad - ha lite självrespekt för guds skull.
  • Anonym (C)

Ja nu är det tid att ta hand om dig själv och sörja förhållandet. Han verkar vara en okänslig typ. Tror inte att du skulle ha haft det så bra med honom på längre sikt. 

• Anonym (Sofie87)
    Anonym (C) skrev 2025-11-13 19:47:22 följande:

Ja nu är det tid att ta hand om dig själv och sörja förhållandet. Han verkar vara en okänslig typ. Tror inte att du skulle ha haft det så bra med honom på längre sikt. 

Tack snälla! det konstiga var att igår, när jag väl blev hämtad av mina föräldrar så såg han Såå fundersam ut, han funderade och funderade och sa ?det här var ju tråkigt, förstår att du är ledsen? 

det var allt jag fick höra, sen fick jag dra helt utan anledning. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Sofie87) skrev 2025-11-13 20:05:41 följande:
    Tack snälla! det konstiga var att igår, när jag väl blev hämtad av mina föräldrar så såg han Såå fundersam ut, han funderade och funderade och sa ?det här var ju tråkigt, förstår att du är ledsen? 

det var allt jag fick höra, sen fick jag dra helt utan anledning. 
    Han kan ha sagt så för att han tyckte att det lät bra inför dina föräldrar. Att han skulle låta lite medkännande.
  • KimLinnefeldt
    Anonym (C) skrev 2025-11-13 20:20:37 följande:
    Han kan ha sagt så för att han tyckte att det lät bra inför dina föräldrar. Att han skulle låta lite medkännande.
    Eller så sa han det för att han genuint känner sympati för TS, och inser att uppbrottet inte är lättvindigt.

Man bör inte bara hänga killen, reflexmässigt. En relation består av två personer. It takes two to tango.

För mig tog det många år innan jag insåg vilken del jag hade i att ett äktenskap tog slut efter 20 år. 
  • Anonym (C)
    KimLinnefeldt skrev 2025-11-14 14:03:42 följande:
    Eller så sa han det för att han genuint känner sympati för TS, och inser att uppbrottet inte är lättvindigt.

Man bör inte bara hänga killen, reflexmässigt. En relation består av två personer. It takes two to tango.

För mig tog det många år innan jag insåg vilken del jag hade i att ett äktenskap tog slut efter 20 år. 
    Killen tog aldrig ett allvarligt snack med TS om att han ville att det skulle vara slut och varför. Han var bara otrevlig mot TS på olika sätt i vardagen och sedan bara slängde ur sig att det var slut.

Sättet att avsluta säger något om en person.

Ibland passar man bara inte ihop, men det är bara den ena som inser det. Det behöver inte vara fel på någon av parterna. 
  • Anonym (Sofie87)
    Anonym (C) skrev 2025-11-14 14:12:36 följande:
    Killen tog aldrig ett allvarligt snack med TS om att han ville att det skulle vara slut och varför. Han var bara otrevlig mot TS på olika sätt i vardagen och sedan bara slängde ur sig att det var slut.

Sättet att avsluta säger något om en person.

Ibland passar man bara inte ihop, men det är bara den ena som inser det. Det behöver inte vara fel på någon av parterna. 

Tack! Nu har jag försökt prata med honom Över telefon, bor just nu på hotell men han är bara genuint arg på mig. 

Jag frågade om vi kunde ses imorgon för att diskutera som vuxna människor, han svarade att det inte finns något att diskutera, att han skiter i mig totalt, han hade även berättat för han föräldrar att allt är avslutat. Han ser heller ingen anledning att vi ska hålla kontakten. 

Hans anledning till det hela är att han är trött på mig och har tappat känslorna. Jag försöker fråga varför han är så arg på mig, han blir då argare och menar att jag kan flytta så långt bort från honom som det går. Han säger sedan: ?vi hörs, hejdå? sedan får jag på SMS Att jag är trög som inte kan fatta och inse hans beslut. 

efter det här samtalet så var jag så chockad, jag vet så många som har avslutat och kunnat diskutera bådas sidor, kanske kan man även tillsammans komma överens. 

Och ja, jag har lite tappat mig själv, men han har ju aldrig velat göra saker med mig och har satsat mycket på att jag kan ?fika själv, resa själv, försöka liva ut mitt liv och festa loss? jag har ändå försökt med allt med honom generellt men han är bara ARG. 

alltså hörni jag fattar ingenting? han har aldrig någonsin varit såhär förbannad, igår fick han även en parkeringsböter och det var tydligen mitt fel. 

Kan inte sluta gråta heller på kvällarna över att han helt plötsligt blev såhär? 

• Lynx123
    Anonym (Sofie87) skrev 2025-11-14 22:19:48 följande:

Tack! Nu har jag försökt prata med honom Över telefon, bor just nu på hotell men han är bara genuint arg på mig. 

Jag frågade om vi kunde ses imorgon för att diskutera som vuxna människor, han svarade att det inte finns något att diskutera, att han skiter i mig totalt, han hade även berättat för han föräldrar att allt är avslutat. Han ser heller ingen anledning att vi ska hålla kontakten. 

Hans anledning till det hela är att han är trött på mig och har tappat känslorna. Jag försöker fråga varför han är så arg på mig, han blir då argare och menar att jag kan flytta så långt bort från honom som det går. Han säger sedan: ?vi hörs, hejdå? sedan får jag på SMS Att jag är trög som inte kan fatta och inse hans beslut. 

efter det här samtalet så var jag så chockad, jag vet så många som har avslutat och kunnat diskutera bådas sidor, kanske kan man även tillsammans komma överens. 

Och ja, jag har lite tappat mig själv, men han har ju aldrig velat göra saker med mig och har satsat mycket på att jag kan ?fika själv, resa själv, försöka liva ut mitt liv och festa loss? jag har ändå försökt med allt med honom generellt men han är bara ARG. 

alltså hörni jag fattar ingenting? han har aldrig någonsin varit såhär förbannad, igår fick han även en parkeringsböter och det var tydligen mitt fel. Men

Kan inte sluta gråta heller på kvällarna över att han helt plötsligt blev såhär? 

Åter - varför vill du vara med en person som behandlar dig som skit?;
  • Anonym (C)

Sådär kan människor bli när de försöker bryta sig loss från ett förhållande. De vill bara kapa allt.

Egentligen är det bäst att du tar honom på orden. Hans känslor för dig har gått över. Det är bara att fortsätta sörja för din del. Det brukar ta ett par månader innan man känner sig bättre. Det hade varit smärtsamt för dig även om separationen hade gått till på ett "trevligare" sätt.

Svar på tråden Lämnad och dumpad