• Anonym (Sofie87)

Lämnad och dumpad

För ungefär 3 veckor sedan började jag märka att min pojkvän blev kall och drog sig undan mig, det var som att allt blev jobbigt och plötsligt gick ut över mig, var en laddare sönder var det mitt fel, fanns det ingen mat klar var det mitt fel, Var vi tillsammans vid tv:n var jag i vägen. Helt plötsligt bara dog allt ut och han skyllde på att jag var total förändrad, att jag inte är nog tillräcklig för honom. Igår hade vi ett snack, vi skulle försöka igen. Idag kom han hem från jobbet, det första han gör är att möta mig med en kall blick och en enkel hälsning. Jag frågar vad vi ska äta tillsammans ikväll, han svarar ?nu är det bra, du får Packa dina saker, jag är så trött på dig? jag får panik och börjar panik gråta, han säger att jag ska rycka upp mig och att mitt liv kommer bli bättre. Han tar nyckeln från mig, ser ut att fundera väldigt mycket och mina föräldrar kommer och hämtar mig. Han bara står och kollar på mig för att sedan ge mig en kram? Jag går, lämnar hans lägenhet, han drar ner alla gardiner och bara går och sover, skiter alltså totalt i mig, helt känslokallt. 

jag kan inte sluta gråta, han har alltid varit min nummer 1, det kändes inte som att han ville detta egentligen. jag mår jätte dåligt. jag fick inte ens en ärlig chans, jag fick ingen rimlig anledning, jag fick bara gå, och där står han. 

• Svar på tråden Lämnad och dumpad
  • Anonym (Hmm..,.)

Som vissa andra skriver så gissar även jag på att han har träffat nån annan. När (om) det inte funkar kommer han troligen försöka komma tillbaka till dig. Det har hänt mig ett flertal gånger. Då gäller det att komma ihåg detta, vara stark och stå emot. Han har gjort sitt val, du ska tänka att det är hans förlust. 
    Sörj och gå vidare, detta är inte ditt fel oavsett om han hittat nån annan eller bara tröttnat på "er". 
    Lycka till {#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ytytu)

Har du skrivit förut bla om att du köpte en ny laddare till honom och han gick banans?

I vilket fall, han är inte en bra person! Behandlar han dig så här MÅSTE du sluta kontakta honom.

Om din syster eller bästa vän hade berättat att en man hade gjort så mot dig, hur hade du pratat med dem om detta.

Ingen ska finna sig i att bli behandlad så här. Stå upp för dig själv! 

• Viravi

Han låter ordentligt emotionellt omogen, istället för att berätta om vad som händer inom honom tar han ut det på dig. Du har ingen chans att hänga med i svängarna för han släpper inte in dig i hans inre där det förmodligen är kaos och finns känslor han säkert skäms för. Lättare att skylla allt på yttre omständigheter än att ta ansvar för sitt eget känsloliv. Det kommer aldrig bli bättre förrän han verkligen vill jobba på dessa sidor hos sig själv av egen fri vilja, och nånting säger mig att han inte riktigt är där än. Låt han leva i sitt eget kaos och gå vidare ensam.

• Anonym (C)

En del som vill föra slut behandlar sin partner illa, just för att de vill göra slut. För att den andra ska förstå att de vill göra slut.

• Anonym (Sofie87)
    Viravi skrev 2025-11-13 10:00:32 följande:

Han låter ordentligt emotionellt omogen, istället för att berätta om vad som händer inom honom tar han ut det på dig. Du har ingen chans att hänga med i svängarna för han släpper inte in dig i hans inre där det förmodligen är kaos och finns känslor han säkert skäms för. Lättare att skylla allt på yttre omständigheter än att ta ansvar för sitt eget känsloliv. Det kommer aldrig bli bättre förrän han verkligen vill jobba på dessa sidor hos sig själv av egen fri vilja, och nånting säger mig att han inte riktigt är där än. Låt han leva i sitt eget kaos och gå vidare ensam.

Tack alla för alla svar. 

det värsta av allt var att han sa dagen innan att vi skulle försöka, sen kommer han tillbaka dagen efter och vägrar ens prata med mig, vägrar diskutera. Jag blir jätte ledsen och får panik, han reagerar med ?det här var ju tråkigt? lägger sig i soffan och bara tänker. 

sättet han gör det på och inte reagerar. jag Har märkt att han har varit avtrubbad och lätt irriterad. Och att han säger att jag gråter för att jag försöker fjäska och att inget kan ändra hans beslut. 

Fick slut SMS som var: jag förstår att du är ledsen men jag bestämmer detta. 

• Anonym (Emy)

Så gott som alla gånger jag varit med om liknande från killar, så har det alltid funnits någon annan i bilden. Kanske tecknen funnits där innan men du inte märkt av det.

Det är vanligt att de försöker  få en att bete sig illa tillbaka så att de kan slippa känna dåligt samvete och skjuta över skulden på dig. Att skjuta över skulden är tyvärr vanligt och ett riktigt DÅLIGT beteende.

Jag gick tillbaka en gång, men av precis samma skäl funkade det inte. Så mitt råd är att gå vidare och skapa lycka utan honom. Det kommer inte dröja länge då innan han vill försöka igen. Stå emot!

Beklagar sorgen, men ser det inte som en förlust. En konflikträdd person som inte kan prata ut innan det är försent,  kommer du klara dig bättre utan.

• KimLinnefeldt

Instämmer med alla andra här. Du har ett bättre liv runt hörnet.

Bryt ihop och gå vidare. Unna dig en sorgeperiod. Gråt, svär, banka kudde. Låt dig känna det du känner.

Men sen går solen upp igen.

• Anonym (Hmm..,.)
    Anonym (Emy) skrev 2025-11-13 11:21:20 följande:

Så gott som alla gånger jag varit med om liknande från killar, så har det alltid funnits någon annan i bilden. Kanske tecknen funnits där innan men du inte märkt av det.

Det är vanligt att de försöker  få en att bete sig illa tillbaka så att de kan slippa känna dåligt samvete och skjuta över skulden på dig. Att skjuta över skulden är tyvärr vanligt och ett riktigt DÅLIGT beteende.

Jag gick tillbaka en gång, men av precis samma skäl funkade det inte. Så mitt råd är att gå vidare och skapa lycka utan honom. Det kommer inte dröja länge då innan han vill försöka igen. Stå emot!

Beklagar sorgen, men ser det inte som en förlust. En konflikträdd person som inte kan prata ut innan det är försent,  kommer du klara dig bättre utan.

Har exakt samma erfarenhet. Har alltid funnits nån annan när liknande det ts beskriver har hänt. De har alltid ångrat sig och precis som du gick jag tillbaka en gång. Det gör jag aldrig om.
  • Anonym (Sofie87)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-11-13 11:57:47 följande:
    Har exakt samma erfarenhet. Har alltid funnits nån annan när liknande det ts beskriver har hänt. De har alltid ångrat sig och precis som du gick jag tillbaka en gång. Det gör jag aldrig om.
    Jag tror genuint inte att han ändrar sig eller kommer ändra sig. Jag var så totalt nedbruten och han brydde sig inte över huvudtaget, det känns inte som att han kommer tillbaka. Han frågar mig varför jag ska söka lägenhet i hans stad när jag inte ens har något kvar där, han menar på att jag kan få en annan kille som har tid med mig. Han tränar varje dag utan paus inom hans sport och gör han inte det så går han gärna ut och festar med grabbarna. men sen kände han att jag ville för mycket, allt började han tycka var skit, att ens se mig verkade vara skit helt utan anledning. Han bara drog ner gardinerna och låtsades som ingenting. Jag fick knappt ge honom en kram på slutet för då blev han bara arg. 
  • Anonym (Emy)
    Anonym (Hmm..,.) skrev 2025-11-13 11:57:47 följande:

Ja precis, att gå tillbaka brukar sällan bli bra.

Problemet som fanns där innan går inte automatiskt bort, och risken är stor att de vill tillbaka för att det inte gick som de ville med den andra. Inte för att de kommit på att de älskar en mest i världen. 

Visst existerar det sådana fall, men risken är större att det inte är så. Efter några månader av smekmånad, och allt blivit som vanligt igen kommer problemen tillbaka som ett brev på posten.

TS om du väljer att gå tillbaka bör du åtminsotne kräva parterapi. Vare sig han lämnat för någon annan eller inte. Ett sunt förhållande innehåller inte maktobalans eller förminskanden. 

Svar på tråden Lämnad och dumpad