• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (MA)

Nu har vi varit på ultraljud med kub. Allt såg bra ut och vi kommer inte få göra nipt på grund av för låg sannolikhet. Vi har dock bokat privat nipt som vi troligen kommer köra på ändå! 

Blev så lättad att allt såg bra ut! 

• Skumbanan01
    Anonym (MA) skrev 2026-01-02 17:12:10 följande:

Nu har vi varit på ultraljud med kub. Allt såg bra ut och vi kommer inte få göra nipt på grund av för låg sannolikhet. Vi har dock bokat privat nipt som vi troligen kommer köra på ändå! 

Grattis, vad skönt!
    Kommer ni vilja veta kön då på Nipt om ni genomför det?
    Vart har ni bokat? Bor ni i sthlm?

Kul att kuben gick bra!
  • Anonym (MA)
    Skumbanan01 skrev 2026-01-02 19:11:34 följande:
    Grattis, vad skönt!
    Kommer ni vilja veta kön då på Nipt om ni genomför det?
    Vart har ni bokat? Bor ni i sthlm?

Kul att kuben gick bra!
    Ja vi vill gärna veta kön. Försökte pressa barnmorskan om det gick att gissa redan nu men hon ville inte säga något 😆 

Vi bor inte i stockholm men har bokat via svea vaccin då det var der billigaste alternativet (vi har 3 olika i vår stad). Det skillde nästan 3000 på dyraste och billigaste! 
  • Skumbanan01
    Anonym (MA) skrev 2026-01-02 20:20:32 följande:
    Ja vi vill gärna veta kön. Försökte pressa barnmorskan om det gick att gissa redan nu men hon ville inte säga något 😆 

Vi bor inte i stockholm men har bokat via svea vaccin då det var der billigaste alternativet (vi har 3 olika i vår stad). Det skillde nästan 3000 på dyraste och billigaste! 
    Hehe nä det brukar dom inte vilja säga så tidigt :) Har du fått någon känsla för vad det kan vara?

Oj, vilken skillnad! 
  • Anonym (MA)
    Skumbanan01 skrev 2026-01-03 11:57:20 följande:
    Hehe nä det brukar dom inte vilja säga så tidigt :) Har du fått någon känsla för vad det kan vara?

Oj, vilken skillnad! 
    I går fick jag känslan att det är en pojk! Har alltid velat ha en flicka men nu känner jag bara att det viktigaste är att det är ett friskt barn! 

Jag mår fortfarande väldigt dåligt och ska ringa till mottagningen på måndag och boka tid med läkare för receptbelagd medicin. Hade förhoppning om att det skulle avta nu men eftersom det just nu är riktigt dåligt så känner jag att jag inte kan fortsätta må så här nu när man ska jobba igen efter helgerna. 

Min mamma mådde tydligen illa i princip hela graviditeten... hoppas ändå att jag slipper det! 

Och ja, prisskillnaden är sjuk! 
  • Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2026-01-02 17:12:10 följande:

Anonym (MA) skrev 2026-01-02 20:20:32 följande:

Anonym (MA) skrev 2026-01-03 13:54:32 följande:
    I går fick jag känslan att det är en pojk! Har alltid velat ha en flicka men nu känner jag bara att det viktigaste är att det är ett friskt barn! 

Jag mår fortfarande väldigt dåligt och ska ringa till mottagningen på måndag och boka tid med läkare för receptbelagd medicin. Hade förhoppning om att det skulle avta nu men eftersom det just nu är riktigt dåligt så känner jag att jag inte kan fortsätta må så här nu när man ska jobba igen efter helgerna. 

Min mamma mådde tydligen illa i princip hela graviditeten... hoppas ändå att jag slipper det! 

Och ja, prisskillnaden är sjuk! 

Vad skönt att allt såg bra ut!!
    Oj, vad dyrt det verkar vara.. tycker inte det borde kosta något alls att få veta att allt är bra med sitt barn eller inte.

Mår du så illa att du spyr?
    Jag såg för någon dag sedan att jag fått recept på Lergigan och att det ska vara bra mot illamående. Nu behöver jag ju inte hämta ut de 😅 men det kanske är något som kan funka, kanske i samband med någon annan tablett?
  • Anonym (MA)

Ja jag spyr dock inte varje dag men mår konstant illa. Är sjukt jobbigt och känner att min ork börjar ta slut nu när jag mått så här konstant i 6 veckor.... 

• Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2026-01-03 19:40:21 följande:

Ja jag spyr dock inte varje dag men mår konstant illa. Är sjukt jobbigt och känner att min ork börjar ta slut nu när jag mått så här konstant i 6 veckor.... 

Jobbar du? Om du gör det borde du kanske sjukskriva dig 1-2 veckor för att få lite ork tillbaka.
  • Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2026-01-04 15:53:15 följande:
    Jobbar du? Om du gör det borde du kanske sjukskriva dig 1-2 veckor för att få lite ork tillbaka.
    Ja jag ska tillbaka nu 7 januari men vet inte riktigt hur jag ska klara det. Mitt jobb gör det dock sjukt jobbigt att sjukskriva sig vilket gör att jag helst vill undvika det! 
  • Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2026-01-04 16:10:20 följande:
    Ja jag ska tillbaka nu 7 januari men vet inte riktigt hur jag ska klara det. Mitt jobb gör det dock sjukt jobbigt att sjukskriva sig vilket gör att jag helst vill undvika det! 
    Förstår att det kan vara svårt.. Men är det inte bättre att du är hemma 1-2 veckor nu, än att bli sjukskriven längre fram i flera månader? ❤️🙂
Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️