• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Anonym (MA)

Jag har nu fått lergigan comp utskrivet och hoppas det kommer hjälpa mig! 

• Annasandra

Längesen jag uppdaterade här nu, men jag har mått så fruktansvärt dåligt, blev sjukskriven 15 december och sjukskrivningen löper än sålänge till och med sista januari, hyperemesis denna gång också.. fått testa massor av olika mediciner och har äntligen fått en kombination där jag får behålla en hel del mat men jag går alltid med ett konstant illamående, värst när jag ligger ner så sömnen är ytterst påverkad, gått ner några kilon men inget alarmerande och jag har "bara" behövt dropp 2 gånger! Haha

Kul att läsa ikapp iallafall, att vi redan är i KUB tiderna hörrni!! Jag har fått tid 19 januari, kommer då vara i v.13+5, längtar!!! 

• Skumbanan01
    Annasandra skrev 2026-01-06 04:42:57 följande:

Längesen jag uppdaterade här nu, men jag har mått så fruktansvärt dåligt, blev sjukskriven 15 december och sjukskrivningen löper än sålänge till och med sista januari, hyperemesis denna gång också.. fått testa massor av olika mediciner och har äntligen fått en kombination där jag får behålla en hel del mat men jag går alltid med ett konstant illamående, värst när jag ligger ner så sömnen är ytterst påverkad, gått ner några kilon men inget alarmerande och jag har "bara" behövt dropp 2 gånger! Haha

Kul att läsa ikapp iallafall, att vi redan är i KUB tiderna hörrni!! Jag har fått tid 19 januari, kommer då vara i v.13+5, längtar!!! 

Åh vad tungt, hejja dig!!
    Hur långt har det hängt kvar i tidigare graviditeter, är det hela eller går det över efter v20 typ?
  • Annasandra
    Skumbanan01 skrev 2026-01-06 07:59:57 följande:
    Åh vad tungt, hejja dig!!
    Hur långt har det hängt kvar i tidigare graviditeter, är det hela eller går det över efter v20 typ?
    Första hängde kvar till vecka 24 ungefär, andra graviditeten varade fram till förlossningen, dock betydligt mildare sista 5 veckorna! Men då fanns inte Xonvea som nu finns, jag äter maxdos Xonvea och kombinerar med primperan ♡
  • Skumbanan01
    WaterAnimal skrev 2025-12-25 14:09:54 följande:

Skumbanan, jag förstår hur du känner, blev helt tokig om något symptom blev mindre..

Efter det du skriver, och allt jag läst många andra skriva angående vecka 12-14; Symptomen (illamående, trötthet, ömma bröst osv) minskar för många (för mig också verkar det som). Så om du inte hade så starka symptom innan så kanske de upplevs som borta? Jag har till och med läst att det kan kallas "spökveckor", när man nästan känner sig som vanligt men innan man börjar känna rörelse. 

Hoppas detta kan lugna lite och att tiden går snabbt till tisdag ❤️

Jag har fortfarande noll symtom på att jag skulle vara gravid så det var skönt att få se en levande krabat iaf.

Hur har det gått för er, något svar på Nipt än?
  • Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2026-01-05 17:22:40 följande:

Jag har nu fått lergigan comp utskrivet och hoppas det kommer hjälpa mig! 

Hoppas att det kommer att hjälpa!
    Annasandra skrev 2026-01-06 04:42:57 följande:

Nämen usch, stackare... 🌸
  • Snögummans

Så var det min tur att komma med en liten uppdatering. Idag var vi på KUB ultraljudet och få se den lilla för tredje gången och vilken upplevelse det var att få se hur han/hon plötsligt vuxit till sig och blivit en livs levande liten bebis. Vi fick bästa möjliga resultat och den lilla gjorde en livlig entré med sparkande ben och viftande armar. Log på mage och stod på huvud! Beräknad förlossning har flyttats fram till den 19 juli ☀️ 

• Skumbanan01

Åh vad roligt, stort grattis till er Snögummans! Är så häftigt att se att dom rör sig så mycket där inne i magen utan att man har en aning lixom :)

• Annasandra
    Snögummans skrev 2026-01-14 19:01:08 följande:

Så var det min tur att komma med en liten uppdatering. Idag var vi på KUB ultraljudet och få se den lilla för tredje gången och vilken upplevelse det var att få se hur han/hon plötsligt vuxit till sig och blivit en livs levande liten bebis. Vi fick bästa möjliga resultat och den lilla gjorde en livlig entré med sparkande ben och viftande armar. Log på mage och stod på huvud! Beräknad förlossning har flyttats fram till den 19 juli ☀️ 

Men åh så mysigt!! Det är dags för mig på måndag, är både spänd och nervös ♡♡♡
  • Snögummans
    Annasandra skrev 2026-01-14 22:10:02 följande:
    Men åh så mysigt!! Det är dags för mig på måndag, är både spänd och nervös ♡♡♡
    Det kommer gå hur bra som helst tror jag. Man är självklart full av nerver innan. Min sambo har varit jättenervös och knappt vågat tro att det funnits något liv där inne trots två tidigare ultraljud. Ibland önskar man att det fanns drop in för ultraljud så att man hade möjlighet att få hälsa på den lilla där inne lite oftare! Håller alla tummar och tår för er på måndag 🥰
Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️