• Anonym (Pensionären)

BF Juli 2026 ☀️

Hej!

Jag har ingen aning om varför jag startar en sån här tråd, då vi troligtvis inte kommer behålla det lilla livet. 😔 Men jag gjorde alltid såna här trådar med mina två andra barn, och när jag sökte så hittade jag ingen.. så varför inte? 😅

Välkomna!! 🌸

• Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️
  • Skumbanan01
    Anonym (MA) skrev 2026-02-12 19:01:15 följande:

Nu var det dags för lite uppdatering från mig. Vi har i dag varit på rutin ultraljud. Allt såg helt normalt ut och även bekräftat att är en liten tjej (har gjort Nipt så visste redan det). 

Var en sådan lättnad att se henne och att allt såg bra ut! Jag har inte känt några rörelser än men hoppas snart! Är vårt första barn. 

Åh vad roligt med en uppdatering i tråden!

Grattis till ett fint rul! 
    Vi har vårat på måndag och jag längtar verkligen. Ska bli skönt att se att allt är som det ska förhoppningsvis. Jag har känt rörelser i några veckor men är ändå svårt att förstå att det är ett litet liv som växer i en :)
  • Annapanna91

Grattis till fint RUL :)

Vårat är först den 24e feb. Gick in i vecka 19 igår och kände första rörelsen med handen utanpå magen! Känt rörelser inuti magen längre men nu känns det ännu mer verkligt :)

• Anonym (MA)

Längtar verkligen till att få känna något! Tänker att det blir mer verkligt då! Längtar också till att sambon ska kunna känna! Just nu är det ju mest att magen växer och spänner! 

Lycka till på era RUL framöver!

• Anonym (Pensionären)
    Anonym (MA) skrev 2026-02-12 19:01:15 följande:

Nu var det dags för lite uppdatering från mig. Vi har i dag varit på rutin ultraljud. Allt såg helt normalt ut och även bekräftat att är en liten tjej (har gjort Nipt så visste redan det). 

Var en sådan lättnad att se henne och att allt såg bra ut! Jag har inte känt några rörelser än men hoppas snart! Är vårt första barn. 

Åh, så mysigt.. stort grattis till tjejen! 🌸
    Blev BF ändrat någonting?
  • Anonym (Pensionären)
    Annapanna91 skrev 2026-02-13 13:06:04 följande:

Grattis till fint RUL :)

Vårat är först den 24e feb. Gick in i vecka 19 igår och kände första rörelsen med handen utanpå magen! Känt rörelser inuti magen längre men nu känns det ännu mer verkligt :)

Det är sällan man vill att helgerna ska gå fort, men jag kan gissa att det är exakt vad du vill just nu! 😁
  • Anonym (MA)
    Anonym (Pensionären) skrev 2026-02-14 06:42:11 följande:
    Åh, så mysigt.. stort grattis till tjejen! 🌸
    Blev BF ändrat någonting?
    Nej vi fick det ändrat en dag vid förra ultraljudet från 7/7 till 8/7. Har förstått det som att man nog sällan ändrar vid senare ultraljud då. Men hennes storlek var också enligt vad som är normalt vid v. 20. 
  • Snögummans

Hej. Vi ska på rutinultraljud den 24 februari. befinner mig i något slags mellanläge där jag knappt känner mig gravid och har ännu inte känt några rörelser. Går in i vecka 19 imorgon. Har ni alla känt rörelser så här tidigt? fick höra hjärtljud 28 januari men nu börjar man noja igen när man inte känner något och bara vill se ett livstecken! 

• Anonym (MA)
    Snögummans skrev 2026-02-15 17:44:24 följande:

Hej. Vi ska på rutinultraljud den 24 februari. befinner mig i något slags mellanläge där jag knappt känner mig gravid och har ännu inte känt några rörelser. Går in i vecka 19 imorgon. Har ni alla känt rörelser så här tidigt? fick höra hjärtljud 28 januari men nu börjar man noja igen när man inte känner något och bara vill se ett livstecken! 

Jag hade inte känt något innan ultraljudet. Är i v. 20 och gjorde det i torsdags. Sedan ultraljudet har jag legat och känt efter och tyckt att jag kan ana något. Men det är ju fullt normalt att du inte kännt något ännu!  

Jag tyckte också det var jobbigt att inte kännt något och kändes så skönt att se en levande liten tjej! 
  • Skumbanan01

Jag har känt i några veckor nu och är i v20 men detta är min 3a och då är det vanligare att man kan känna tidigare. Men innan så tänkte jag hela tiden att skulle något vara fel så kommer kroppen säga ifrån med smärta eller liknande, så livstecknet på att allt är som det ska är att man mår bra :)

• Skumbanan01

Vi hade RUL igår och allt såg fint ut, bebisen var rätt lugn i magen tyckte jag. Fick veta att livmodern ligger uppantill vilket förklarar varför jag känner mig så uppblåst så fort jag äter något, kommer nog bli jobbigt när magen blir stor sen skulle jag tro.
    Vi har inte tagit reda på kön än men nu har vi två papper hemma som avslöjar könet, ett från nipt-testet och ett från journalen från RUL där hon skrev könet hon såg. Får se om vi lyckas hålla oss från att titta tills bebisen kommer ut eller inte :)

Svar på tråden BF Juli 2026 ☀️