Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

Borde detta vara en varning?

Anonym (Kimchi) skrev 2025-11-18 21:22:57 följande:

Något är lite fishy. Helt klart. Lite knepig reaktion från din sambo. Egentligen ärvdes bara att strunta i meddelandena. Det är ju till dig han kommer hem. Han kanske heller inte vill boosta din oro och dåliga självförtroende. 

Fast ändå sugen att svara på sm-et. Be henne att plocka fram bildbevis när han har sex med dig. Bara utan bildbevis och detaljer så är det lögn. Be henne beskriva en av hans tatueringar. Alltså om han inte har några. 

Jag var så arg den dagen så jag svarade bara att personen är sjuk i huvudet, fick svar ?folk tröttnar på att knulla ett benrangel?. Den skrev inte något mer efteråt tyvärr tror jag inte detta är scam utan någon som står någon av oss två nära.. 
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (J A) skrev 2025-11-18 21:22:19 följande:

Utgå ifrån att det är scam. Det är så mycket konstigt nu för tiden. Olika konstiga nummer som ringer. Märkliga vänförfrågningar i sociala medier. Allt spam i mailen ibland. Det är så nu får tiden. 

Man kan skaffa en burner app så du skriver från ditt svenska nummer men du kan välja riktnummer oavsett land eller region. detta kändes väldigt Personligt, skrev bara att personen är sjuk i huvudet och fick som svar ?folk tröttnar på att knullar ett benrangel. 
  • Anonym (Anonym1)
    molly50 skrev 2025-11-18 22:17:18 följande:

Jag hade blivit nyfiken och bett personen skicka dessa bildbevis hon påstår sig ha. Kommer det inga så är det ju uppenbarligen en lögn.
    Och skulle det komma bilder så får du ju bevis på om din sambo ljuger eller inte.
    Jag hade också försökt söka på numret om det går att ta reda på vem det är. Det går ju att söka på utländska telefonnummer också. (Om det inte kommer från en sk Burnerapp.)
    Eller bett personen skriva med sitt riktiga nummer om hon är så angelägen om att du ska få veta.
    Kommer det inget svar på det heller så hade jag tagit det med en nypa salt.
    Du kan ju också be personen beskriva något på din sambos utseende som bara den som sett honom utan kläder kan veta. En tatuering eller ett födelsemärke t ex.
    Det kan ju också vara scam,men i så fall tycker jag att din sambo reagerar lite konstigt.

Klokt, nu agerade jag väldigt snabbt och skrev bara att personen är sjuk i huvudet varpå jag fick svar Folk tröttnar på att knulla ett benrangel, men om personen vill avslöja min sambo varför skickade hon inte mer bevis? Utan gick på personangrepp om mitt utseende? 
  • Anonym (Anonym1)
    molly50 skrev 2025-11-18 22:41:15 följande:
    Och jag förstår att du reagerade som du gjorde. Du blev ju chockad.
    Det hade nog vem som helst blivit.
    Och personen ifråga gick ju på dig som person istället för att presentera några bevis för det hon påstår.
    Det är du nog inte heller ensam om att reagera på.

Smsen var något i denna stilen för mig ren provokation och väldigt personligt den vill åt mitt psyke, läs och avgör själv. 

Du kommer inte kunna sova, för varje dag kommer vi närmare varandra på jobbet och du kan inte göra något åt det eller få bort det ur ditt huvud. Jag finns i ditt huvud nu. Om du vill ha detaljer om sexet, säg till

• Anonym (Anonym1)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-11-18 22:48:33 följande:

Du verkar ju fokusera mer på att personen kallar dig för ett benrangel än att du är brydd över ev otrohetsaffär.

Nu har du ju redan skrivet till personen. Kräv bildbevis. Be personen vara så pass rakryggad att träda fram. Visa din sambo att du skriver. Kolla hur han reagerar  Bäst är att släppa det hela  

Om personen inte vågar svara då och det blir tyst? Sks jag släppa det och gå vidare? Nejdå, har reagerat på allt. Jag undrar mer om en person verkligen går på ens utseende om det är ens ?älskarinna? är det vanligt?
  • Anonym (Anonym1)
    molly50 skrev 2025-11-18 23:16:04 följande:
    TS kan ju bara be om bevis. Och kommer det då en länk så är det väl bara att blockera.
    Länkar ska man givetvis inte klicka sig in på.

tänkte också på det, men frågan är vad jag ska skriva till personen i fråga? 

• Anonym (Anonym1)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-11-18 23:24:02 följande:

1. VARFÖR skulle det skickas ett sms till dig från et amerikanskt nummer? Har din sambos arbete någon koppling till USA eller medborgare som är därifrån? De flesta i Sverige har ett svenskt nummer.

2. Varför är du mer upprörd över att du kallas benrangel än att din parner ska ha varit otrogen? Har han varit det förut? Finns det någon anledning till att du går så hårt in i detta?

3. Har du testat att söka på eller helt enkelt ringa upp numret? Lär ju vara den mest logiska och snabba lösningen till att få reda på vem som är i andra änden. Be att få låna din sambos telefon och ring därifrån.

4. Sannolik är detta ett scam, du blir hysterisk och tänker inte klart, klickar på någon länk eller ger personen i fråga tillgång till din information eller teknik. Don't Take The Bait: Fresh Scam Targeting Couples Uses ?Cheating? Spouse?s Name As Leverage

Det är burnerapp du skriver med ditt svenska nummer i appen men kan välja annat nummer från ett annat land.. då det är svårare att spåra.. -Vi har haft det upp och ner då han bytt jobb i Augusti och börjat jobba med kvinnor, sen hade vi ett tjafs förra veckan och sedan kommer detta smset i Fredags även om det är scam hur vet personen att jag är känslig extremt Smal och övertänkare? Det togs upp att han inte vill ha familj och barn med mig 
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Scam) skrev 2025-11-18 23:25:30 följande:

Typisk text för ett scam. 

För några år sedan fick jag ett email med liknande innehåll men som beskrev att denna hade tillgång till min web kamera och hade intima bilder på mig. Naturligtvis ett scam eftersom jag inte har en web kamera men texten var tydlig att den skulle orsaka oro för mig. 

Är detta typiskt scam  Han sa att du är för smal och att han inte kan skapa en familj med dig. Du har inga mål och ingenting förändras. Du är tråkig. Ät mina rester. Jag har honom varje dag på jobbet. Vi har haft sex femton gånger?.
  • Anonym (Anonym1)
    Grässtrå77 skrev 2025-11-18 23:07:42 följande:

Be inte om bildbevis för då är risken stor att du klickar på nåt skit som kommer att ta sig in i din telefon, alltså nåt sorts virus. 

Jag tror som många andra här att detta är ett massutskick som scam. Så bäst att blocka och sen prata med din sambo. Det verkar ju finnas saker som skaver i dig eller er relation.

Om du absolut vill svara på mailet så be om personlig info om din sambo.

Detta var sms inte mail fick aldrig någon länk bara fråga om jag vill ha detaljer om deras sex
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (?) skrev 2025-11-19 00:14:05 följande:

Typiskt scam! Vet flera som fått liknande "Det rä nåt allvarligt som jag har gått och tänkt på ett tag och vill nu berätta det för di... " typ. Och sen en massa peronliga saker som man känner igen. Det är en AI som letar upp saker i dina sociala medier och på nätet, sen sitter en riktig människa nånstans och skriver med dig. Kasta bort det och gå vidare.

Har dessa personer fått meddelandena via sms? Men det som är skrämmande är att hans jobb nämns samt otrohet på jobbet och det är något som jag befarat länge så du tror inte det är någon sanning i de meddelanden alls?
Svar på tråden Borde detta vara en varning?