Borde detta vara en varning?
Jag visste också att det inte stämde då webkameran på den datorn inte fungerade.
Så jag svarade inte utan skickade det till skräppost och blockerade och anmälde som scam.
Om det inte är en scam så kan det ju vara någon i din närhet som är sur för nåt. Eftersom det fokuseras på dig.
Lägg märke till meningsuppbyggnad och specifika stavfel och se sen om du kan känna igen dem bland dina vänner och kollegor.
Ponera att han har en affär på jobbet. För att få krypa på så snackar han ju skit om dig. Brukar ju vara så för männen att få till det.
Det är nog mer som skaver här än vad som hittills har kommit fram. Hur har du det med svartsjukan? Verkar som det är en stor grej att han numera jobbar med kvinnliga kollegor. Stör du dig på det också även utan scammers?
Vikten verkar också vara ett problem eftersom du tar så illa vid dig att bli kalkad benrangel? Normalt sett så skakar man av sig och säger ja ja jag är tunn och spinkig. So what?? På det stora hela så kan det vara bra att skaffa en samtalskontakt för att få rätsida på tankar och känslor. Det här verkar oavsett inte vara sunt.
Ring upp från dolt nummer och se om någon svarar.
Tänk om folk kunde vara lite mer kritiskt distanserade, vaksamma och pålästa. Bedragare plockar årligen miljoner från längtande kvinnor som tror på allt "han" skriver.
Jösses, en klassiker, har du inte läst om denna typ av scam?;klicka aldrig på några länkar, gå inte in i meddelandet för de försöker infektera datorn. Skaffa PC-tidningen!'
Det är många besserwissrar som svarar dig ts. De verkar övertygade om att det är en scam. Hur de nu kan veta det när du inte fått någon länk eller liknande. Vad är liksom poängen med den scamen?
Nej det är nog någon som jävlas. Det finns ju inget som tyder på att din make varit otrogen i övrigt antar jag?
Kan vara någon random människa som tycker det är kul eller någon du känner som jävlas.
jag har ingen dator hemma har en iPad, jag har inte fått något SKICKAT alltså länk/länkar som många andra påstått sig fått via scam meddelanden.. jag skrev bara att personen i fråga var sjuk i huvudet och den svarade mig folk tröttnar på att knulla ett benrangel.. innan det så står det att sambon tycker jag är smal tråkig och utan livsmål, att de båda kommit varandra nära på jobbet och det finns inget jag kan göra åt saken, sen skrev personen vill du ha detaljer kring vårt sex säg till mig. varför fick kag ingen länk skickad Så som alla andra? Sen att jag är dumbo och ska öppna upp mina ögon osv