-
Ja vi planerar att aktivt skaffa barn, men just nu vet jag inte vad jag känner. Vill såklart bilda en familj men jag vill inte vara gravid under stress och oro..Tow2Mater skrev 2025-11-19 17:57:32 följande:Du tror han är otrogen och ni planerar barn? Du låter mer som ett offer även där med hur du uttrycker dig. Vill du ha barn? Planerar ni aktivt att skaffa barn? Kanske du ska borja med skydd tills ni rett ut alla frågor om ert forhållande. -
Okej hur får jag reda på vems numret är? Om det är så lätt..Spucks skrev 2025-11-19 18:09:15 följande:Man behöver inte vara i närheten av att vara IT-expert för att komma fram till de mest basala saker. Det räcker med lite vett och förmågan att googla. -
Goneril skrev 2025-11-19 18:31:33 följande:Nej, man behöver inte vara IT-expert. Det räcker att vara normalbegåvad och att kunna googla. Det finns hur mycket information som helst om bluff-SMS. Man behöver inte gå in och analysera texterna, för övrigt urdåligt översatta, för att begripa att det är fejk.
Vad i texten får dig att misstänka att det är scam?
Vilka fraser?
Din man är otrogen mot dig på jobbet. Öppna ögonen - många vet om det här och har gjort narr av dig
Du kommer inte kunna sova, för varje dag kommer vi närmare varandra på jobbet och du kan inte göra något åt det eller få bort det ur ditt huvud. Jag finns i ditt huvud nu. Om du vill ha detaljer om sexet, säg til.
-
Jag vet, fortfarande har fått sms inte mail samt inga länkar skickade..Anonym (MM) skrev 2025-11-19 19:05:16 följande:https://pctidningen.se/sakerhet/bedragare-anvander-falsk-otrohet-som-lockbete
-
Ja precis men alla här som skriver att dom fått scam har fått det via mail inte ett enda inlägg har jag läst här där personen har fått det via sms och utan länk..Anonym (MM) skrev 2025-11-19 19:01:22 följande:Titta vad en enkel googling gav för AI sammanfattning
"Scam sms otrohet" är ett bedrägeri där bedragare utnyttjar en falsk påstående om otrohet för att locka mottagaren till att klicka på en länk eller lämna ifrån sig personlig information. Om du får ett sådant meddelande bör du inte svara, klicka på länkar, eller lämna ut några personliga uppgifter, och istället vidarebefordra sms:et till 7726 (SPAM) för att rapportera det till telekomoperatörerna.Hur du hanterar ett bluff-smsSvara inte: Interagera inte alls med meddelandet.
Klicka inte på länkar: Länkar i bluff-sms kan leda till skadlig programvara eller nätfiske.
Läpp inte ut personliga uppgifter: Lämna aldrig ut personnummer, kontonummer, kortuppgifter eller inloggningsuppgifter.
Rapportera meddelandet: Viderbefordra sms:et till 7726 för att hjälpa teleoperatörerna att stoppa bedragarna. Efter att du har rapporterat det kan du radera meddelandet. -
Anonym (MM) skrev 2025-11-19 19:24:19 följande:Det är fortfarande så att AI texten pratar om sms och tror du att detta bedrägeri som beskrivs i PC tidningen bara använts på mejl och inte SMS? Du har bekräftat att ditt nummer fungerar, du får kanske ett nytt SMS från annan avsändare om en vecka med annan text och länk.
uppskattar mer än gärna att jag får sms igen och en länk så som alla andra fått då kan jag släppa skiten och gå vidare?
-
Numret du fick det från var det ett svenskt nummer eller utländskt nummer? Svarade du på meddelandet och fick du svar tillbaka snabbt?Anonym (MM) skrev 2025-11-19 19:31:36 följande:Jag har fått scam per sms utan länk 2ggr - hej pappa, min mobil har gått sönder så lånar kompisens, jag behöver lite pengar, kollar vart du kan skicka pengarna, skriver mer snart.
Jag är mamma, inte pappa, och ungarna var hemma när jag fick SMS. Att mobilen gått sönder och att pengar behövdes var däremot trovärdigt -
Anonym (Scam) skrev 2025-11-19 21:30:55 följande:Som någon annan skrev. Det är ett sätt för de som scammar att få reda på vilka som svarar och som då kan vara ett bra offer för framtida scam som då kan innehålla länkar.
De som använder dessa typ av meddelanden vill först skapa en oro och rädsla hos offret och senare bygga vidare på detta genom att börja förslå tex lösningar genom olika länkar.Märkligt att jag får detta som reklam (skräp) när jag öppnar upp safari, på nätet säkert för vi alla diskuterar om scamming?
https://www.anonymsms.se/blogg/amp/rapportera-otrohet-anonymt/ -
Det här fick jag upp som reklam när jag öppnade upp safari.. märkligt!Anonym (Abc) skrev 2025-11-19 21:48:50 följande:Googla.
Det Verkar vara ett vanligt råd i tråden.
Att avbryta all kontakt är dock ett bra råd. Det håller jag med om. Men än har inte skammen inträffat!
Rapportera otrohet på ett säkert och anonymt sätt genom denna webbplats via ett anonymt SMS. Det enda som du behöver är mobilnumret till den person som blir bedragen. Du kan berätta för den här personen i dina egna ord om den olyckliga situationen.Meddelandet som du skriver kommer att levereras på uppdrag av en anonym avsändare. Vi kommer att hålla dina uppgifter strikt konfidentiella för mottagaren. Dina (personliga) uppgifter kommer aldrig att delas med andra eller användas för kommersiella ändamål.)
-
Så det kan också vara så att jag fått den typen av sms fast av någon jag eller sambon känner?molly50 skrev 2025-11-19 22:42:34 följande:Fast det där kan man ju använda sig av om man vill jävlas med eller hämnas på någon man är arg på också.