Inlägg från: Anonym (Anonym1) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonym1)

Borde detta vara en varning?

Anonym (Abc) skrev 2025-11-20 10:26:21 följande:
    Vi har verkligen tolkat ts olika.

Det ger ändå inte er rätten att uttrycka er nedlåtande på bästa internettroll-maner. Det är otäckt när folk gaddar ihop sig och för att sänka folk.
    Tack! Alla kan ha olika åsikter och tankar, men som du skriver så behöver man inte gadda ihop sig för att sänka en person som redan är på botten. Jag skrev också att jag var öppen för alla alternativ.. Dom vet inte hur jag mår i övrigt? -Jag kanske inte kan äta eller sova eller jobba. Och människor hoppa på en istället för att försöka förstå mig också.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (qwerty) skrev 2025-11-20 12:39:01 följande:
    Nej vi vet inte vilka problem du har i övrigt, men vi vet att du skapar fler problem för dig själv här genom att inte lyssna på rim och reson. Det är ingen här som "gaddar ihop sig och försöker sänka dig" det är ett forum där flertalet främlingar utan att något att vinna försöker stötta dig och hjälpa dig med detta men det vägrar du ta in.
    Jag kontaktade min operatör för mer information och det här fick jag som svar 

?Det skulle kunna vara någon skicklig men det kan man inte vara säker på. Dessa typer av scam-sms är inte vanliga och särskilt inte när det är så här grovt. Jag hoppas polisen kan hjälpa dig med detta. Vi hos oss har inte fått in några anmälningar angående scam, oftast är det länkar som blir skickade till vederbörande person?.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Abc) skrev 2025-11-20 10:26:21 följande:
    Vi har verkligen tolkat ts olika.

Det ger ändå inte er rätten att uttrycka er nedlåtande på bästa internettroll-maner. Det är otäckt när folk gaddar ihop sig och för att sänka folk.
    Jag kontaktade min operatör för mer information och det här fick jag som svar 

?Det skulle kunna vara någon skicklig men det kan man inte vara säker på. Dessa typer av scam-sms är inte vanliga och särskilt inte när det är så här grovt. Jag hoppas polisen kan hjälpa dig med detta. Vi hos oss har inte fått in några anmälningar angående scam, oftast är det länkar som blir skickade till vederbörande person?.
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (m) skrev 2025-11-20 16:00:10 följande:

Vanligt vet jag väl inte, men det förekommer säkert. Människor kan bete sig lite hur som helst i känslomässiga och jobbiga situationer. 

Vet du inte på ett ungefär vilka arbetskamrater din man har? Om det finns någon kvinna där som eventuellt är dålig på svenska språket tex.

Jag har inte träffat hans kollegor men de han jobbar med är svenskar, vad jag vet om iallafall. Men finns det något i det att min sambo inte villl att jag bryr mig? Även om det skulle visa sig vara fake så sårar det mig alltså det som stod i meddelandet
  • Anonym (Anonym1)
    Tecum skrev 2025-11-20 17:51:43 följande:
    Om det är så är det troligen en person som är intresserad av honom och vill ha bort dig. Men i så fall tyder det på att din sambo inte är otrogen utan hon som skriver vill få dig att göra slut så han blir ledig.

Det som får mig att tro att det är "på riktigt" är detta med att du är underviktig och att din man inte gillar det. Men då det är MYCKET vanligare att folk är överviktiga borde ett blint skott köra på sannolikheten, alltså övervikt. Plus att många män gillar smala kvinnor.

Men oavsett vilket ska du inte göra någonting för det är vad skribenten vill. Släpp det och bara avvakta.
    Det är vad jag också tror..frågan är hur personen fått mitt nummer finns inte ute på nätet 
  • Anonym (Anonym1)
    Spucks skrev 2025-11-20 18:10:34 följande:
    TS har inte skrivit hur smal hon verkligen är. Och ifall det inte är en slump gissning utan en mer riktat sms, räcker det med en profilbild på Facebook för att se kroppsformen på ett ungefär.
    Vid ett slump sms skulle det även funkar för alla, som är benägen att tror på sånt trams. På smala stämmer det in. Normalviktiga skulle då anse att "älskarinnan" säkert är själv överviktig och avundsjuk. Och överviktiga skulle se det som ett hån mot deras övervikt.
    Alltså som sagt - de personer som absolut vill tro att det är sant.
    Har ingen helkroppsbild som profilbild på FB
  • Anonym (Anonym1)
    Spucks skrev 2025-11-20 18:51:53 följande:
    Om du är extrem smal syns det även i ansiktet, troligen. Dessutom skrev du att du haft fler bilder på FB tidigare.
    Yes har haft bilder tidigare ca 2 år sedan men inte nu. 
  • Anonym (Anonym1)
    Spucks skrev 2025-11-20 18:10:34 följande:
    TS har inte skrivit hur smal hon verkligen är. Och ifall det inte är en slump gissning utan en mer riktat sms, räcker det med en profilbild på Facebook för att se kroppsformen på ett ungefär.
    Vid ett slump sms skulle det även funkar för alla, som är benägen att tror på sånt trams. På smala stämmer det in. Normalviktiga skulle då anse att "älskarinnan" säkert är själv överviktig och avundsjuk. Och överviktiga skulle se det som ett hån mot deras övervikt.
    Alltså som sagt - de personer som absolut vill tro att det är sant.

Jag är smal, jag var ?fylligare? innan men rasade i vikt för ca 3 år sedan pga stress ångest osv. Men jag skulle inte se mig som ett benrangel, enligt min längd och vikt är jag underviktig men jag anser mig själv som normalt smal.. dock har jag fått höra av människor i min omgivning att jag är smal det är väl för de som ser mig ofta inte är vana att jag är smal.. jag vet inte faktiskt Oavsett om det är scam eller hittepå om otrohet så är de inte ok att skriva så. Jag har redan problem med min självkänsla innan jag ens fick meddelandet.

• Anonym (Anonym1)
    Anonym (m) skrev 2025-11-20 19:41:55 följande:
    Klart det inte är ok, du blir ju trakasserad, oavsett om det är scam eller en riktig älskarinna. Kanske kan det till och med vara olagligt av det skälet, även om personen skulle tala sanning om vem den är. Och att skriva grova saker om knulla, till en främling.
    Ja alltså tycker orden och fraserna är rena trakasserier.. det jag reagerade mest på var när jag skrev du är sjuk i huvudet så svarade personen folk tröttnar på att knulla ett jävla benrangel.. väldigt argt och provocerande!
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (IQ80) skrev 2025-11-20 22:26:16 följande:

Trolleritroll.

Vad är trolleri troll?
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (m) skrev 2025-11-20 19:41:55 följande:
    Klart det inte är ok, du blir ju trakasserad, oavsett om det är scam eller en riktig älskarinna. Kanske kan det till och med vara olagligt av det skälet, även om personen skulle tala sanning om vem den är. Och att skriva grova saker om knulla, till en främling.
    Tack! Alla får såklart yttra sig och komma med tankar och idéer kring inlägget. Men jag avskyr när enstaka individer pushar mig att tro att det är scam 100% så om jag nu tror det är sanning och det är en riktig människa bakom smset så är jag naiv och dum osv.
  • Anonym (Anonym1)
    Tecum skrev 2025-11-20 18:58:52 följande:
    Men om någon letat upp henne på FB är det ju riktat!
    Från djupet av mitt hjärta så önskar jag att detta är scam, men ju mer jag tittar på innehållet och på fraserna så luktar det mer som svartsjuka. Det är 100% en person som inte står ut med mig, om det är hans älskarinna eller någon nära honom det kommer jag aldrig få veta. Tänkte smsa imorgon får jag en länk då vet jag att det är scam!
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Kimchi) skrev 2025-11-21 08:57:02 följande:

Varför inte jävlas lite. Lägg upp en bild på story. En bild på er båda med stora leenden och kärleksfullt. Framför er en stor kaloririk pizza. Kommentar som bäddar mjukt, snart inte bara pizza i magen, här bakas/gräddas det. Insinuera att du vill upp i vikt och snart gravid. 

Eller skriv jag har blivit kallad benrangel (av en idiot) så nu deffar jag med pizza. 

Hur som lägg ut något som lockbete. Bäst med bild på er båda som tokköra. Blir det inte livat med SMS då så släpp det. 

Har skickat sms och bett personen svara på personliga frågor men får inget svar, därav släpper jag det om inget dyker upp under dagen! 
  • Anonym (Anonym1)
    Anonym (Förstår) skrev 2025-11-21 14:08:21 följande:

Intressant att se om du får något svar. Då vet du åtminstone med säkerhet om det är sant eller inte, eftersom personen antydde att du skulle få bevis.

Personligen tror jag att det är scam. De blir tyvärr bara allt skickligare med tide. Jag förstår dig dock att du kan behöva någon form av avslut eftersom din tillit redan var dålig innan. Antar att du haft en magkänsla? Då är det nog svårare när något sådant dyker upp, Men logiskt sett borde han inte hunnit inleda en relation till en annan kvinna på så kort tid? 

Om han betett sig annorlunda, eller du har någon historia av tillits brist kan också skapa denna känsla. Hoppas allt ordnar sig till det bästa, och att meddelandet bara var fejk. 

Det kan tyvärr vara någon intresserad som vill förstöra, men den dåliga svenskan talar mer åt att det handlar om en scam.

Jag fick aldrig något svar så har försökt att släppa det! Även om det varit jobbigt så finns det Inget jag kan göra åt saken.
  • Anonym (Anonym1)
    molly50 skrev 2025-11-23 12:11:12 följande:
    Om du inte fick något svar så låter det heller inte som något seriöst.
    Hade det varit allvarligt menat så hade personen svarat på dina frågor.

Håller med dig, skulle fått något svar då jag inte fått det och det gått 2 dagar så får jag gå vidare! Att älta och stressa utan bevis är inte värt att förstöra sin hälsa för. 

Svar på tråden Borde detta vara en varning?