• Anonym (Moralpanik deluxe)

Moralpanik på FL

Varför råder det total moralpanik på FL numera? Tidigare kunde folk ha öppna diskussioner om saker, ta del av varandras tankar och få tips och råd. Precis som meningen med forumet bör vara. 

Nu spammas alla trådar med hur äckligt och avvikande allt är. Många anklagas för att trolla, ha flera konton, kvinnor anklagas för att vara män som ljuger, de flesta påstås vara runktroll eller incels. 

Trodde att vi hade kommit längre i samhället idag. Respekt för varandra och allas lika värde verkar bortglömt. 

• Svar på tråden Moralpanik på FL
  • Meddelande borttaget
  • Postman
    Tukt skrev 2025-12-06 14:56:10 följande:
    För att citera familjeliv själva "Oavsett om du väntar ditt första barn, jonglerar livet som småbarnsförälder eller navigerar genom tonårstiden, finns vi här för dig."
    Den är alltså inte till för barn utan vuxnas behov av att avhandla det som ingår i familjelivet. Sex är en sådan sak bland många.
    Precis, instämmer till fullo. 
  • Anonym (L)

Att man är less på pubertala fjortistrådar och män som låtsas vara kvinnor har inget med moralpanik att göra. Men förstår att de uppfattar det som det. Om ni är transparenta med vad ni är och vad syftet med tråden är så kommer ni att bli annorlunda bemötta. 

• Anonym (Lättkränkta)
    Anonym (Inc) skrev 2025-12-06 14:41:19 följande:
    Jepp. Och btw, folk som slänger sig med ord som ?moralpanik? är, i min erfarenhet, gränslösa typer som själva oftast saknar moral. Som om det skulle vara en dålig egenskap i sig att ha moral och visa vanlig anständighet mot sina medmänniskor, så även vid onlinekontakt.
    Just så. Normal moral och vanlig anständighet är något som dessa typer knappt ens vet vad det är. För mig är det inte så mycket vad som skrivs utan hur det skrivs, och vilket syfte det har.
  • Anonym (M.)

Jag förstår faktiskt inte varför Fl-ledningen tillåter alla perversa snuskgubbar här, samtidigt som man blir avstängd för minsta kommentar om politik och samhällsfrågor - trots att man bara skriver sanningen. 

Jag tycker att många trådar och inlägg på det här delforat är långt över gränsen på en familjesajt. Det finns särskilda sajter för människor med olika perversioner, en familjesajt är helt enkelt inte platsen för sådana frågor och fantasier. Men jag gissar att det förhåller sig så, att snuskgubbarna hänger här just för att de VILL att deras fantasier ska bli lästa av just vanliga, normala, relativt "rena" kvinnor. Är det inte så?

Men det är inte juste, vi blir påtvingade detta. Och Fl-ledningen bryr sig inte. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (M.)
    Anonym (Larry) skrev 2025-12-06 16:32:20 följande:
    Ingen som påtvingar er nånting. Bara låta bli att läsa.
    Det går ju inte undgå rubrikerna under "nya inlägg", "senaste inlägg" o.s.v.. Och även förutom det, så har man ju rätt att läsa på alla forum, men man har också rätt att vänta sig att innehållet ska motsvara ett familjeforum.

Frågor som är normala på ett sexdelforum på ett familjeforum, är t.ex.:

- Hur långt fram i graviditeten hade ni sex när ni var gravida? Tips på ställningar?

- Hur långt efter förlossningen kom ni igång med sexlivet igen? Har ni några tips?

- Hur långt upp i barnets ålder kan man ha sex i samma rum, när han/hon sover? Hur gjorde ni?

- Hur får man möjlighet att ha sex, när man har tonåringar som är vakna längre än man själv?
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Jo)
    Anonym (L) skrev 2025-12-06 15:58:22 följande:

Att man är less på pubertala fjortistrådar och män som låtsas vara kvinnor har inget med moralpanik att göra. Men förstår att de uppfattar det som det. Om ni är transparenta med vad ni är och vad syftet med tråden är så kommer ni att bli annorlunda bemötta. 

Håller med.
Svar på tråden Moralpanik på FL