Ikaros12 skrev 2025-12-05 10:51:58 följande:
Jag tycker absolut att det är viktigt att diskutera sakfrågan du tar upp. Synd att du vinklar den så mycket i texten bara. Jag vet inte om syftet med texten är att det är kvinnor som trycker ner män. På så sätt så
är min erfarenhet i detta forum att personer som är intresserad av diskussion lämnar. Samtidigt som de som är för eller mot ämnet skriver massor av inlägg för att framhäva sin sak och samtidigt visar noll intresse av att vilja förstå andra.
om du på riktigt är intresserad av att diskutera det du skriver, så tycker jag att du ska skriva en mer öppen frågeställning, utan att vinkla det till en genusfråga. Själv lämnar jag snabbt såna här trådar.
Tack för konstruktiv kritik och jag tycker att du har helt rätt. Erkänner att jag var irriterad när tråden skapades.
Saknar att ha nyanserade diskussioner utan påhopp och anklagelser. Tycker att så mycket urartar nu att det blir meningslöst att försöka framföra eller tillföra något.
Är kvinna och frisinnad utan att vara extrem på något sätt men börjar ta lite illa upp för alla anklagelser som kastas på en för minsta lilla. Det känns som att om man är kvinna och tycker att något utanför det absoluta mainstream är ok så är det ok att gå till angrepp med anklagelser, påhopp och anmälningar av inlägg som inte på något sätt är extrema eller bryter mot reglerna med grund i att man trollar och är en man som låtsas vara kvinna.
Tycker också överlag att män får en hel del dåliga bemötanden av kvinnor numera. Visst finns det rötägg det säger jag inget om men många med ganska oskyldiga inlägg eller åsikter utsätts för rätt stora påhopp. Saknar den grundläggande respekten människor emellan. Bara för att man tycker något annat än ?motståndaren? har man inte rätt att bete sig hur som helst