• Anonym (Moralpanik deluxe)

Moralpanik på FL

Varför råder det total moralpanik på FL numera? Tidigare kunde folk ha öppna diskussioner om saker, ta del av varandras tankar och få tips och råd. Precis som meningen med forumet bör vara. 

Nu spammas alla trådar med hur äckligt och avvikande allt är. Många anklagas för att trolla, ha flera konton, kvinnor anklagas för att vara män som ljuger, de flesta påstås vara runktroll eller incels. 

Trodde att vi hade kommit längre i samhället idag. Respekt för varandra och allas lika värde verkar bortglömt. 

• Svar på tråden Moralpanik på FL
  • Anonym (Lättkränkta)
    Tecum skrev 2025-12-05 17:05:41 följande:
    Tycker inte att ditt inlägg var så vinklat, numera är bägge kön blixtsnabba att döma och anklaga för minsta lilla. Vi som är gamla på FL märker en tydlig skillnad och jag är rädd att forumets dagar är räknade. Själv är jag SÅ nära att lägga ner då det är omöjligt att få till en vettig diskussion. Allt verkar handla om att män är lata och hopplösa runkpellar som förtjänar att vara ensamma i livet och att kvinnor bara vill ha snygga och framgångsrika män.

Vad gäller sexforumet är det bara att sluta läsa trådar som moraltanter av bägge kön inte tål. Hur svårt kan det vara? Men det är för enkelt, det är mycket roligare att strö okvädningsord omkring sig... Och varför är onani plötsligt något fult, det om något visar att moraltanterna tagit över här.
    Det kanske är för att vissa män på forumet verkligen är det, dvs lata och perverterade snuskisar. Kvinnor på forumet hade nog bara blivit glada om dessa försvann. Istället för att hänga här kunde de t.ex. börja jobba med att få bättre personligheter (lägga ner snuskis-mentaliteten bl.a.) och fräscha upp sina utseenden samt gå ned i vikt, och sen ge sig ut och försöka träffa kvinnor/ dejta. Skulle de börja med det skulle de antagligen inte ha något behov mer av att uppröra sig över "moraltanter" på ett anonymt forum.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Viiva)
    Tecum skrev 2025-12-05 17:05:41 följande:
    Tycker inte att ditt inlägg var så vinklat, numera är bägge kön blixtsnabba att döma och anklaga för minsta lilla. Vi som är gamla på FL märker en tydlig skillnad och jag är rädd att forumets dagar är räknade. Själv är jag SÅ nära att lägga ner då det är omöjligt att få till en vettig diskussion. Allt verkar handla om att män är lata och hopplösa runkpellar som förtjänar att vara ensamma i livet och att kvinnor bara vill ha snygga och framgångsrika män.

Vad gäller sexforumet är det bara att sluta läsa trådar som moraltanter av bägge kön inte tål. Hur svårt kan det vara? Men det är för enkelt, det är mycket roligare att strö okvädningsord omkring sig... Och varför är onani plötsligt något fult, det om något visar att moraltanterna tagit över här.
    Hej, ja det är nog ett sinande forum. Jag tror inte heller att det lönar sig att försöka diskutera något annat än lättsamheter, om det inte gäller graviditet och tillhörande ämnen. Det finns andra forum.
  • Tecum
    Anonym (Viiva) skrev 2025-12-05 19:47:01 följande:
    Hej, ja det är nog ett sinande forum. Jag tror inte heller att det lönar sig att försöka diskutera något annat än lättsamheter, om det inte gäller graviditet och tillhörande ämnen. Det finns andra forum.
    Kan du rekommendera något?
  • Anonym (Viiva)
    Tecum skrev 2025-12-05 19:49:02 följande:
    Kan du rekommendera något?
    Ja, det beror lite på intressen och språkval, men quora är ett: sv.quora.com/ Annars finns den svenska versionen av reddit: www.reddit.com/r/sweden/ 
  • Anonym (Jo)
    Anonym (Viiva) skrev 2025-12-05 19:47:01 följande:
    Ja, det är ett sinande forum, tyvärr.
  • Anonym (Lättkränkta)
    Anonym (A) skrev 2025-12-05 19:25:38 följande:
    Det har nog mer att göra med att ingen säger något vettigt här inne på forumet nu längre, utan precis som du kör bara något "Hej, jag bara letar lite like" krig. 

Noll jävla substans eller ledarskap i någonting ni alla skriver. 
    Hur vill du att forumet ska se ut då och vad är substans enligt dig? Vad menar du med ledarskap? Menar du att någon borde ta på sig uppgiften att leda andra här?
  • Anonym (Värt ett försök)
    Anonym (Inc) skrev 2025-12-05 19:16:18 följande:
    Vilket fullkomligt idiotiskt förslag. Finns inte några bittra kvinnor, bara mentalt sjuka gubbcels som trakasserar kvinnor på forumet och inte hör hemma nånstans, ännu mindre med de normalfuntade kvinnorna här.
    Är du en av dom? Skulle det inte vara trevligt med lite sällskap?
  • Anonym (Inc)
    Anonym (Värt ett försök) skrev 2025-12-05 21:35:20 följande:
    Är du en av dom? Skulle det inte vara trevligt med lite sällskap?
    Finns ingen kvinna i världen som vill ha sällskap från störda äckliga gubbsvin som pratar snusk och sextrakasserar kvinnliga medlemmar. Skärp dig.
  • Meddelande borttaget
Svar på tråden Moralpanik på FL