• Anonym (Dejten)

Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

• Svar på tråden Killens reaktion efter
  • Anonym (Dejten)

ingen som känner igen och vet något om reaktionen?

• Anonym (f)

Ser inget konstigt i att vara helt slut i kroppen och behöva en paus från beröring, ser du verkligen det?

• Anonym (Efterspel precis lika viktigt.)

Konstig människa. Hur kan man orka ha sex med inte orka hålla om sin pertner efteråt, vilket kräver betydligt mindre ansträngning än själv akten i sig. Hade inte fortsatt dejta en sån isbit. Varma, inbjudande personer ska det vara, såna som bryr sig på riktigt, annars kan det vara.

• Erik Hantverkare
    Anonym (Dejten) skrev 2025-12-09 21:02:31 följande:

ingen som känner igen och vet något om reaktionen?

Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter sex när man precis fått orgasm  så finns det en känsla som infinner sig  och  tar över och jag är övertygad om att det är lika för dom flesta män. Även om man gillar tjejen man legat med och gärna vill träffas igen så skriker hela kroppen " Dra här ifrån  nu"

Man kan bestämma på förhand att man stanna över och mena det, men så fort man kommer så ändras det i huvudet och man letar efter dörren, det kan man inte göra något åt, efter sex vill man oftast inte kramas och mysa bara vara ifred, märkligt men så är det, det har inte med tjejen att göra, det är huvudet som gör så med oss
  • Farbror Grön
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 06:08:02 följande:
    Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter sex när man precis fått orgasm  så finns det en känsla som infinner sig  och  tar över och jag är övertygad om att det är lika för dom flesta män. Även om man gillar tjejen man legat med och gärna vill träffas igen så skriker hela kroppen " Dra här ifrån  nu"

Man kan bestämma på förhand att man stanna över och mena det, men så fort man kommer så ändras det i huvudet och man letar efter dörren, det kan man inte göra något åt, efter sex vill man oftast inte kramas och mysa bara vara ifred, märkligt men så är det, det har inte med tjejen att göra, det är huvudet som gör så med oss
    Jag tror inte att det är så för de flesta män. Inget jag känner igen hos mig själv åtminstone. Däremot har jag dejtat en tjej som var så ibland, vilket var ganska tråkigt.

Detta kan ju bli ganska jobbigt om du tycker om att ligga kvar och mysa, som jag tror att de flesta vill. Men jag tror inte det betyder att han är känslokall eller en "isbit" eller så. Bara en konstig reaktion som man inte själv kan styra över.
  • Mayjel

Låter rätt känslokallt faktiskt. Inget jag hade accepterat. Vill känna mig uppskattad, även efteråt.

• Anonym (Man)

Inget jag relaterar till. Även om man är helt slut efteråt tycker jag om att ligga och hålla om varandra efteråt. Men det är inte alla tjejer som vill det heller är min erfarenhet.

• Anonym (Mimmi)

Jag kan känna igen det om det är så att det bara handlar om sex utan mera känslor. Då vill jag absolut inte mysa efteråt eller vara nära. Så för mej hänger det ihop med om jag har känslor i någon form eller inte. Jag skulle inte dejta om jag kände så för det skulle aldrig leda till nåt mer än sex för min del. 

Jag kan också känna igen det från killar jag varit med tidigare. De som haft känslor för mej har velat mysa och vara nära. De som inte haft känslor har varit kallare. 

• Erik Hantverkare
    Anonym (Mimmi) skrev 2025-12-10 10:37:25 följande:

Jag kan känna igen det om det är så att det bara handlar om sex utan mera känslor. Då vill jag absolut inte mysa efteråt eller vara nära. Så för mej hänger det ihop med om jag har känslor i någon form eller inte. Jag skulle inte dejta om jag kände så för det skulle aldrig leda till nåt mer än sex för min del. 

Jag kan också känna igen det från killar jag varit med tidigare. De som haft känslor för mej har velat mysa och vara nära. De som inte haft känslor har varit kallare. 

Ganska enkel om man tänker efter, jag har inga problem med att sambon kryper upp i famnen på mig efteråt 
  • Anonym (f)
    Anonym (Efterspel precis lika viktigt.) skrev 2025-12-10 03:33:46 följande:

Konstig människa. Hur kan man orka ha sex med inte orka hålla om sin pertner efteråt, vilket kräver betydligt mindre ansträngning än själv akten i sig. Hade inte fortsatt dejta en sån isbit. Varma, inbjudande personer ska det vara, såna som bryr sig på riktigt, annars kan det vara.

Likaså som en kvinna som tar hand om en bebis kan bli mättad på kroppskontakt och inte vilja vara nära sin partner utan en paus kan detta ske i andra sammanhang av båda könen. Det har inget att göra med vad man vill utan hur ens KROPP fungerar. 
Svar på tråden Killens reaktion efter