• Anonym (Dejten)

Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

• Svar på tråden Killens reaktion efter
  • Anonym (Dejten)
    Dardi007skane skrev 2025-12-11 14:13:05 följande:
    Ja faktist , det stämmer :)
    Hoppas du pallar fortsätta även om folk vill tumma neråt. Vi vet ju alla att det är ett märkligt beteende och vissa vill stoltsera med att de fick alla rätt i beteende och emotionellt bakgrund.

så undrar om du kan utveckla. Hur fungerar det, varför känner du så? Om du vet varför, vill säga. Eller har möjlighet analysera.
  • Anonym (Efterspel precis lika viktigt.)
    Anonym (f) skrev 2025-12-11 12:25:00 följande:

Jag vet inte vem jag ska paras ihop med för att vara ert när vi diskuterar ett allmänt fenomen. Vad vissa säger här i tråden håller jag inte med om men att vara mättad av hudkontakt är ett riktigt fenomen som här trevligt verkar framföras av TS dejt. Eller så är det en tvärtomtråd där TS undrar om någon kan acceptera henne för hur hon fungerar. 

Är min partner perfekt på alla andra sätt är jag helt ok att inte vara klistrad på denne just efter sex. Snacka om ett billigt pris att betala för något annars superbra. Jag är förövrigt inte man utan en kvinna som gärna klänger på sin man efter sex men som faktiskt förstår och kan prata om dessa saker.

Whatever. De flesta kvinnor vill inte ha en kärlekspartner som stöter bort dem fysiskt och känslomässigt efter sex. Framstår bara som kallt och ovälkomnande.
  • Anonym (Anonym signatur)

Det var ju värst vad många i den här tråden "vet" hur andra människor är eller kanske "ska" vara för att vara "rätt".

Jag är inte sugen på att gosa efter sex (är inte så jättegosig annars heller) och vet ni, det är inte min fru heller! Ingen av oss har ett behov av att mysa hela tiden, vilket gör att vi passar väldigt bra ihop fortfarande efter 20 år. Vi är dock väldigt kärleksfulla mot varandra till vardags och har ett härligt sexliv.

Så tagga ned lite med dömandet...alla är vi olika, och ingen är rätt eller fel. Bara för att du, ja just du som känner dig träffad nu, tycker att en person som inte vill gosa efter sex måste vara en kall typ betyder det inte att du har rätt i din uppfattning.

• Anonym (C)
    Anonym (Anonym signatur) skrev 2025-12-11 02:11:38 följande:

Jag kan absolut relatera.

Bästa sättet att beskriva det är att man tänker sig att man är superhungrig och har en läcker pizza framför sig. Man vill inget hellre än att sluka den och njuta av varje bit. När man svalt den sista biten, och är proppmätt, så är mer pizza det sista man vill ha. Då vill man bara vara ifred och smälta maten.

Så är det för mig inför, under och efter sex. Dock kan jag gärna ligga bredvid min partner och jäsa tillsammans med henne, och så att säga dra ett finger över tallriken och slicka av för att få lite pizzasmak, dvs lite smek och kanske några pussar. 

Så när du är nöjd så struntar du i din partner...
    Anonym (C) skrev 2025-12-11 17:28:18 följande:
    Så när du är nöjd så struntar du i din partner...
    Har jag skrivit det?
  • Anonym (C)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 06:08:02 följande:
    Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter sex när man precis fått orgasm  så finns det en känsla som infinner sig  och  tar över och jag är övertygad om att det är lika för dom flesta män. Även om man gillar tjejen man legat med och gärna vill träffas igen så skriker hela kroppen " Dra här ifrån  nu"

Man kan bestämma på förhand att man stanna över och mena det, men så fort man kommer så ändras det i huvudet och man letar efter dörren, det kan man inte göra något åt, efter sex vill man oftast inte kramas och mysa bara vara ifred, märkligt men så är det, det har inte med tjejen att göra, det är huvudet som gör så med oss
    Om dom flesta män beter sig så, då blir det inga relationer.
    Anonym (C) skrev 2025-12-11 17:32:25 följande:
    Om dom flesta män beter sig så, då blir det inga relationer.
    Varför inte? Det finns ju massor av kvinnor som inte vill ha närhet efter sex.
  • Tukt

Sex kanaliserar väldigt mycket psykiskt. Inte extremt ovanligt att en del börjar gråta exempelvis. Sedan kan de känslorna ge olika behov, kanske även detta.

• Olsdotter
    Anonym (Dejten) skrev 2025-12-09 20:14:10 följande:
    Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

Vissa människor upplever oxytocin på ett mer smärtsamt sätt. Tänk babyblues!

Det är inte någonting en person väljer, däremot kan människor utveckla sin oxytocinbindning successivt med tiden.

Detta har alltså ingenting alls med hans känslor för dig att göra. Antagligen vet han inte själv varför han upplever fysisk närhet efter orgasm som obehaglig.

Någonting att känna till är att när människor inte binder genom oxytocin får de ofta svårt att binda till romantiska partners under längre tid, detta då det ofta efter 1-3 år annars handlar om oxytocinbindning snarare än dipamin och vasopressin.

Ägna gärna tid tillsammans under olika "uppgifter", tex bowla, klättra, gör utflykter osv. Detta då gemensam problemlösning ger vasopressinbindning. Om du nu verkligen vill utveckla en relation med den här killen, vill säga.
  • Anonym (Dejten)
    Olsdotter skrev 2025-12-11 18:07:57 följande:
    Vissa människor upplever oxytocin på ett mer smärtsamt sätt. Tänk babyblues!

Det är inte någonting en person väljer, däremot kan människor utveckla sin oxytocinbindning successivt med tiden.

Detta har alltså ingenting alls med hans känslor för dig att göra. Antagligen vet han inte själv varför han upplever fysisk närhet efter orgasm som obehaglig.

Någonting att känna till är att när människor inte binder genom oxytocin får de ofta svårt att binda till romantiska partners under längre tid, detta då det ofta efter 1-3 år annars handlar om oxytocinbindning snarare än dipamin och vasopressin.

Ägna gärna tid tillsammans under olika "uppgifter", tex bowla, klättra, gör utflykter osv. Detta då gemensam problemlösning ger vasopressinbindning. Om du nu verkligen vill utveckla en relation med den här killen, vill säga.
    Tack för ditt svar! Precis så är han och jag med, svårt med långa förhållande. Men vill ju lära mig.

just nu har jag nog sabbat det hela tyvärr. Men han o jag kanske hörs i framtiden. vem vet 
Svar på tråden Killens reaktion efter