• Anonym (Dejten)

Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

• Svar på tråden Killens reaktion efter
  • Anonym (Dejten)
    Erik Hantverkare skrev 2025-12-10 06:08:02 följande:
    Nu kan jag bara tala för mig själv, men efter sex när man precis fått orgasm  så finns det en känsla som infinner sig  och  tar över och jag är övertygad om att det är lika för dom flesta män. Även om man gillar tjejen man legat med och gärna vill träffas igen så skriker hela kroppen " Dra här ifrån  nu"

Man kan bestämma på förhand att man stanna över och mena det, men så fort man kommer så ändras det i huvudet och man letar efter dörren, det kan man inte göra något åt, efter sex vill man oftast inte kramas och mysa bara vara ifred, märkligt men så är det, det har inte med tjejen att göra, det är huvudet som gör så med oss
    Vad är det för känsla?

jag vet att min dejt är sårad genom åren. Jag har även sagt att jag behöver ta det väldigt lugnt. Vårat sex är väldigt sexigt om man säger så. Kanske är avgörande för hans känsla efteråt.
  • Anonym (Dejten)
    Dardi007skane skrev 2025-12-10 17:08:28 följande:

Jag är som han , behöver lite tid att ''återhämta'' mig på just det sättet ... då kan jag inte vara så nära! 

Även med någon du är kär i?
  • Anonym (Dejten)
    Anonym (Efterspel precis lika viktigt.) skrev 2025-12-10 03:33:46 följande:

Konstig människa. Hur kan man orka ha sex med inte orka hålla om sin pertner efteråt, vilket kräver betydligt mindre ansträngning än själv akten i sig. Hade inte fortsatt dejta en sån isbit. Varma, inbjudande personer ska det vara, såna som bryr sig på riktigt, annars kan det vara.

Ja jag lutar åt det hållet, att lämna dejten. Vill bara undersöka. Det finns så mycket i människohjärnan som spökar.
  • Anonym (Anonym signatur)

Jag kan absolut relatera.

Bästa sättet att beskriva det är att man tänker sig att man är superhungrig och har en läcker pizza framför sig. Man vill inget hellre än att sluka den och njuta av varje bit. När man svalt den sista biten, och är proppmätt, så är mer pizza det sista man vill ha. Då vill man bara vara ifred och smälta maten.

Så är det för mig inför, under och efter sex. Dock kan jag gärna ligga bredvid min partner och jäsa tillsammans med henne, och så att säga dra ett finger över tallriken och slicka av för att få lite pizzasmak, dvs lite smek och kanske några pussar. 

• Anonym (Efterspel precis lika viktigt.)
    Anonym (f) skrev 2025-12-10 17:38:24 följande:
    Vad är känslokallt med att umgås men inte sitta ihop efter sex? Det har inget med energi att göra heller, vad läser du in egentligen? En kropp som upplever beröring just då obehaglig och t.om smärtsam är ingen jag skulle tvinga mig själv på. 

Och här skiljer jag inte på kön som sagt. Båda kan bli överstimulerade. Av sex eller annat.
    Isåfall är det ert problem och inte vårt. Jag hade aldrig velat vara tillsammans med en sån typ, som inte ens kan kramas efter sex?? Låter bara konstigt och som en lågfunktionell kropp.

Det finns också fler män i tråden som vittnar om att de inte har några problem med varken ork eller beröring efter sex. Föredrar såna män alla dagar i veckan.
  • Anonym (Dejten)
    Anonym (Efterspel precis lika viktigt.) skrev 2025-12-11 05:43:51 följande:
    Isåfall är det ert problem och inte vårt. Jag hade aldrig velat vara tillsammans med en sån typ, som inte ens kan kramas efter sex?? Låter bara konstigt och som en lågfunktionell kropp.

Det finns också fler män i tråden som vittnar om att de inte har några problem med varken ork eller beröring efter sex. Föredrar såna män alla dagar i veckan.

Ja absolut den personen är alla gånger att föredra. 

Tror det är bra ändå att de som inte klarar av fysisk kontakt efter sex för möjlighet förklara varför. Både för en undrande som jag och för sig själva. Tror att många med det beteendet inte lyckas så bra alla gånger med förhållanden. 

Den här personen som jag träffar är en annars väldigt omtänksam person och har mycket från livet i ryggsäcken.

Jag är nyfiken på varför. Förstår att folk vill tumma neråt som bara den nu. Men vila tummarna så ämnet får en chans. 

• Anonym (f)
    Anonym (Efterspel precis lika viktigt.) skrev 2025-12-11 05:43:51 följande:

Jag vet inte vem jag ska paras ihop med för att vara ert när vi diskuterar ett allmänt fenomen. Vad vissa säger här i tråden håller jag inte med om men att vara mättad av hudkontakt är ett riktigt fenomen som här trevligt verkar framföras av TS dejt. Eller så är det en tvärtomtråd där TS undrar om någon kan acceptera henne för hur hon fungerar. 

Är min partner perfekt på alla andra sätt är jag helt ok att inte vara klistrad på denne just efter sex. Snacka om ett billigt pris att betala för något annars superbra. Jag är förövrigt inte man utan en kvinna som gärna klänger på sin man efter sex men som faktiskt förstår och kan prata om dessa saker.

• Anonym (f)
    Anonym (Dejten) skrev 2025-12-11 08:14:10 följande:

Ja absolut den personen är alla gånger att föredra. 

Tror det är bra ändå att de som inte klarar av fysisk kontakt efter sex för möjlighet förklara varför. Både för en undrande som jag och för sig själva. Tror att många med det beteendet inte lyckas så bra alla gånger med förhållanden. 

Den här personen som jag träffar är en annars väldigt omtänksam person och har mycket från livet i ryggsäcken.

Jag är nyfiken på varför. Förstår att folk vill tumma neråt som bara den nu. Men vila tummarna så ämnet får en chans. 

Med tanke på att du inte verkar vilja diskutera ämnet så mycket mer än teorisera om att personen säkert inte lyckas med förhållandet, att du nog ska lämna så är du nog den som inte vill bli rörd va? Annars en del att jobba med där.
  • Anonym (Dejten)
    Anonym (f) skrev 2025-12-11 12:26:50 följande:
    Med tanke på att du inte verkar vilja diskutera ämnet så mycket mer än teorisera om att personen säkert inte lyckas med förhållandet, att du nog ska lämna så är du nog den som inte vill bli rörd va? Annars en del att jobba med där.

Nej det är inte jag som inte vill bli rörd efter sex. Det är jag som velat krypa upp i hans famn men då har han blivit väldigt obekväm samtidigt som han skäms för det. Jag har så klart tolkat det då som att han inte är intresserad. Men så är inte fallet.

Därför är jag nyfiken på fenomenet. Hur det går ihop att känna så, vad det beror på. Jag vill veta mer utan att tvinga dejten till att svara på en massa frågor. 

Jag har inte varit med om det förut. Att en kille både är intresserad och har svårt med närhet direkt efter.

• Dardi007skane
    Anonym (Dejten) skrev 2025-12-10 23:28:56 följande:
    Även med någon du är kär i?
    Ja faktist , det stämmer :)
Svar på tråden Killens reaktion efter