• Anonym (Dejten)

Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

• Svar på tråden Killens reaktion efter
  • Anonym (f)

Här har han inte kastat iväg TS utan faktiskt berättat om sitt behov. Han verkar inte heller försvinna utan fortfarande umgås, bara inte ihopklistrade.

• Anonym (*gäsp*)

Tumme ner på det mesta här, så töntigt

• KimLinnefeldt

En orgasm är som en enorm urladdning. Sen är laddningen borta. Jag ligger gärna kvar och pustar, och smågosar lite. Men jag är inte sugen på att hångla med henne efteråt. 

Och det är hon som reser sig först. Hon är nog mindre urlakad än jag. Kan börja diskutera vad vi ska se på teve.

• Dardi007skane

Jag är som han , behöver lite tid att ''återhämta'' mig på just det sättet ... då kan jag inte vara så nära! 

• Anonym (Kille)

Jag är likadan. Typ efter orgasmen så tappar jag suget på mer sex eller närhet. Men jag lärt mig själv att göra det för sambons skull. Men innerst inne kunde jag lika gärna gå o duscha o sen fortsätta dagen

• Anonym (Samma här)

Hej TS,

jag känner exakt samma med den jag dejtar nu. Älskar att ha sex med henne men efter vill jag bara gå och duscha och att hon har försvunnit när jag är färdig.

Varför? Jo för att jag har noll känslor för henne! Men har jag känslor för den jag dejtar så kan jag kramas och gosa hela dagen?  

• Anonym (Efterspel precis lika viktigt.)
    Anonym (f) skrev 2025-12-10 13:11:55 följande:
    Likaså som en kvinna som tar hand om en bebis kan bli mättad på kroppskontakt och inte vilja vara nära sin partner utan en paus kan detta ske i andra sammanhang av båda könen. Det har inget att göra med vad man vill utan hur ens KROPP fungerar. 
    Skyll på det. Man behöver inte låta sig styras av sin kropp om denna gör en så känslokall efter en intim stund mellan två personer som faktiskt älskar varann. Att hålla om sin partner kräver som sagt ingen större ansträngning. 

Inget önskvärt partnermaterial heller med en såpass vek man som tappar all energi efter klimax. Tar hellre en vital man med normal energinivå, inte nån loj och trött förtidsgubbe.
  • Anonym (f)
    Anonym (Efterspel precis lika viktigt.) skrev 2025-12-10 17:30:43 följande:
    Skyll på det. Man behöver inte låta sig styras av sin kropp om denna gör en så känslokall efter en intim stund mellan två personer som faktiskt älskar varann. Att hålla om sin partner kräver som sagt ingen större ansträngning. 

Inget önskvärt partnermaterial heller med en såpass vek man som tappar all energi efter klimax. Tar hellre en vital man med normal energinivå, inte nån loj och trött förtidsgubbe.
    Vad är känslokallt med att umgås men inte sitta ihop efter sex? Det har inget med energi att göra heller, vad läser du in egentligen? En kropp som upplever beröring just då obehaglig och t.om smärtsam är ingen jag skulle tvinga mig själv på. 

Och här skiljer jag inte på kön som sagt. Båda kan bli överstimulerade. Av sex eller annat.
  • Anonym (f)
    Anonym (*gäsp*) skrev 2025-12-10 13:27:33 följande:

Tumme ner på det mesta här, så töntigt

Tydligt bevis på att FL inte kan diskutera sex på en djupare nivå än höhö knull är kul... 
  • Anonym (P)
    Anonym (Dejten) skrev 2025-12-09 20:14:10 följande:
    Killens reaktion efter

Dejtar en kille som jag har väldigt bra sexuellt med. Vi har det bra på andra sätt också. 

Men han har berättat att efter sex och orgasm har han svårt vara nära fysiskt. Att han då bara behöver umgås.

Alltså att det blir jobbigt ett tag efter sex och orgasm med tex kramar.

Är det någon här som känner igen sig och kan förklara mer?

Har läst att många killar blir trötta och sömninga efter sex. Men att de flesta tjejer inte blir det. Så det blir lite friktion där. Men jag vet inte hur det skulle stämma överens med det som du skriver. Vill han bara ligga och vila efteråt?
Svar på tråden Killens reaktion efter