Vaccination
Gick det hur bra som helst?
Uppstod det några komplikationer?
Nu pratar du plötsligt om likvärdiga preparat, innan var det tal om skadlig medicin.
Jag vet inte var gränsen går för muta av läkare anställda av regioner, men tror du att läkare inte har råd med lyxmiddag på egen hand utan blir så imponerade av lite wine and dine att de tex beordrar kollegor att skriva ut en speciell medicin utan att motivera varför? De blir så imponerade av en förstaklassbiljett att de börjar skriva ut medicin utan en tanke på patientens bästa? Och föreskriver vaccin som de vet skadar folk, för de fick ju faktiskt fria cocktails?
De gör naturligtvis reklam för sitt företag och sina mediciner och hoppas att läkare ska skriva ut det första dom tänker på, vilket förhoppningsvis är just den medicin företaget tjatat om under champagneminglandet.
Ju fler gånger man hör och ser ett produktnamn, ju bättre kommer man ihåg det. De delar inte ut pennor etc med deras namn för att ge läkarna något att skriva med.
De gör naturligtvis reklam för sitt företag och sina mediciner och hoppas att läkare ska skriva ut det första dom tänker på, vilket förhoppningsvis är just den medicin företaget tjatat om under champagneminglandet.
Ju fler gånger man hör och ser ett produktnamn, ju bättre kommer man ihåg det. De delar inte ut pennor etc med deras namn för att ge läkarna något att skriva med.
"Trots att jag inte är en skeptiker" = ifrågasätter en väl beprövat vaccin
Ja vad ska han säga? Jag litar på fakta men väger gärna in anekdotiska historier från random anonyma på internet i ett viktigt beslut om mitt barns hälsa?
Folkhälsomyndigheten, WHO och forskare är eniga om att vaccin är bra, men signaturen Ted98 på FL skrev att hans lille Neo blev grön i ansiktet av vaccin och hade hicka i två dagar, så jag skiter i vaccinet.