• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Tow2Mater

Vad ska diskuteras?

Vad du ska göra? Gråt, skrik, bli arg, sörj. Sedan res dig upp igen.

• Anonym (,,,)

Var glad att du inte hann gifta dig och skaffa barn med honom. Fast han tänkte kanske aldrig göra det heller? 

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-26 17:59:12 följande:
    Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
    På något sätt verkar han ha varit tudelad. Gillade dig, men var inte helt säker på att han ville gifta sig.
    Så det var nog bäst som skedde, ett äktenskap är fullt av påfrestningar och var han så tvehågsen från början, så hade det nog blivit väldigt svårt att hålla ihop i längden.

Som någon skrev, tur att det hände före ni bildade familj!

Men jätte-, jättesorgligt för dig! Som inte var osäker, utan ville vara i förhållandet utan tvekan. Som hade börjat knyta an till honom på ett djupare plan. Som trodde helt på vad han sa att han tyckte mer och mer om dig. Han kan ha menat det han sa, men hans "tycka om" var inte tillräckligt starkt.

Det enda du kan göra är att försöka ta hand om dig nu så bra du kan och ge dig tid att sörja. 
  • Anonym (k)

Vad snapade han till tjejen eller är det borta?
    Då han inte verkar teknisk kan en gammal prenumeration legat kvar om ni möttes på tinder?

• Anonym (Emma)

Jag tror att de flesta män är "otrogna" på nätet. De flesta har nog appar som syftar till att få kontakt med kvinnor för sex eller dejting. Och de flesta har nog kontakt med kvinnor från dessa appar även när de är i förhållanden. De skriver nog både sexuellt och kärleksfullt och ber att få se kvinnorna nakna. Förhoppningsvis stannar det vid chattande och videosamtal och de träffar inte kvinnorna i verkligheten. Jag tror att få män anser att det är otrohet - så länge det stannar på nätet. 

• Anonym (Sårad)

Varför gör man så här ens? Hur har man mage till det? Jag förstår inte. Verkligen alltså!
    Under alla mina 32 år har aldrig flörtat, gått bakom ryggen, varit otrogen, chattat med någon eller något sånt. Aldrig!
    Hur kan man ens sova i samma säng, äta vid samma bord, hålla om en, pussa en, komma med blommor, gå på dejter, säga man älskar, vara så kärleksfull och underbar men samtidigt göra så där?
    Jag tänker en sak. Han har alltid stubb nertill då jag föredrar lite sånt för tycker det är manligt.
    I höstas förra året var han helt plötsligt helt slätrakad? Aldrig varit på alla år.
    Tänkte okej? Då sa han ja det är varmt, blir svettigt.
    Okej... det var inte varmt i somras då? Nu vintern plötsligt efter 3 år är det varmt...?
    Tror han var otrogen! Har inga bevis eller något. 
    Alltså fan vet inte vad jag ska göra.
     Ville gifta mig och ha barn med honom.
    Min vän sa att jag ska lugna mig och sen träffa honom för att prata och kanske ge det en chans.
    Men hur? Hur kan man ens gå vidare från sånt här?! 
    Uppenbart älskar han inte mig. Har ingen respekt för mig. Värderar och uppskattar inte mig eftersom han brydde sig inte om han sårade mig och förlorade mig.
    Skulle aldrig göra något som skulle riskera att jag skulle förlora honom :(.
    Har inte sovit alls inatt och har sån huvudvärk. Mina ögon är så svullna. Är yr och matt. Inte ätit heller.
    Hur kan man ens göra så här? Jag trodde aldrig det om honom. Han var verkligen drömmen! Så underbar kärleksfull lugn trygg och ja helt perfekt.
    Såg aldrig några tecken heller och hade aldrig dålig magkänsla. Förutom att han var renrakad den gången.

• Anonym (Tråkigt)

Men?han var ju inte drömmen. Du fick bara se en del av honom och det du fick se var bra. Men tänk så många gånger han lustat efter andra bakom din rygg, chattat och kanske träffat andra medan du varit clueless. Så gör inte en drömkille eller hur? Var glad att du kom på honom nu och inte om fem år istället. Var han äldre än dig? 

• Anonym (F)
    Anonym (Emma) skrev 2026-04-26 19:25:19 följande:

Jag tror att de flesta män är "otrogna" på nätet. De flesta har nog appar som syftar till att få kontakt med kvinnor för sex eller dejting. Och de flesta har nog kontakt med kvinnor från dessa appar även när de är i förhållanden. De skriver nog både sexuellt och kärleksfullt och ber att få se kvinnorna nakna. Förhoppningsvis stannar det vid chattande och videosamtal och de träffar inte kvinnorna i verkligheten. Jag tror att få män anser att det är otrohet - så länge det stannar på nätet. 

Känner flera som inte funkar så. De har haft sin fria tid och träffat många tjejer, men nu vill de vara i ett förhållande, har barn och vill inte chansa med förhållandet.

Sedan vet jag inte om de tittar på porr, det vill jag säga är osäkert. Men ta kontakt direkt med tjejer, gör de inte. De säger själva att de tycker att det är otrohet, utan att man behöver pressa dem till det.

De får väl sina kickar och sin bekräftelse på annat sätt. Är djupt involverade i sina jobb och idrottar/har hobbies.
  • Anonym (F)

Det ät vanligt att man inte sover någon natt när sådant här händer. Det är också vanligt att man sover dåligt.

Tvinga i dig lite mat och dryck. Lägg dig och vila i natt, även om du inte kan sova. Med andra ord ta hand om dig!

Skriv ner spontant vad du känner och tänker. Det behöver inte vara några fina meningar eller så. Vill du skriva "skit, skit" på 5 rader t.ex., så gör det. Eller beskriv situationen och hur du känner dig. 

Även om ni pratar ut kan du inte få det hela ogjort. Tänk hur det skulle bli om ni varit tillsammans i 10 år om det redan nu blir så här! Då kan du ge dig på att han skulle vara otrogen, och då satt du kanske där med 2 små barn! Svårt att bryta upp då!

Nej sök med tiden upp någon partner som inte är osäker på dig! 
    Men nu behöver du sörja och vila. Kaos brukar vara ca 3 dagar och verkligt djup ledsenhet ca 3 månader. 

• Anonym (Sårad)

Han var utanför och jag tog min nyckel. Lämnade alla hans saker och alla gåvor han gett mig, alla smycken hans mamma gett mig. Ringen från förlovning också.
    Känns tungt i bröstet Gråter.

Han var så off. Helt tom i ansiktet, blicken..Sa ingenting mer än om smyckena om att jag ska behålla dem. Jag sa till honom hoppas du känner att detta var värt. Värt kasta bort nästan 4 år, hoppas du är nöjd och sover gott nu. Hej då. Sen gick jag

Svar på tråden Mannen hade tinder