• Anonym (Sårad)

Mannen hade tinder

Skulle hjälpa honom med läxor runt 1 tiden ca och han laddade ner en ai app och det var problem med den, så vi skulle avsluta prenumeration på den.

Han kunde inte, så jag skulle hjälpa honom. Väl inne på prenumerationer ser jag tinder och att han haft tinder gold som prenumeration avslutades maj 2025.. Sen går in på hans snapchat och ser där massa tjejer varav en skickade han en snap till för 2 dagar sen. Samma dag han kom till mig. Samma dag han sa att mamma tjatar om när vi ska gifta oss, att det är synd om mig som väntar. Samma dag han kramar mig och säger han saknat mig och längtat att se mig. Några veckor innan säger "jag älskar dig mer och mer för varje dag".....
    Jag packade hans saker och gav honom hans kläder och skickade hem honom.
    Vi har varit ett par i 3½ år snart 4. 
    Jag är så äcklad och sårad :( vet inte vad jag ska göra. Hela min värld rasade samman. Vi skulle gifta oss och ha barn . Han var min dröm, allt det jag önskat mig i en man både utseendet, stil, personlighet, kärleksfull etc etc.
  • Svar på tråden Mannen hade tinder
  • Anonym (Sårad)

Vad gjorde jag för fel? Vad är felet på mig?
    Jag är lugn, trygg, bråkar aldrig eller svartsjuk eller kontrollerande. Bara jobbar och är hemma ser film och läser böcker. Lagar grym mat. Festar inte och ränner ute på helgerna. Ser bra ut också. Är lugn, snäll, kärleksfull, lojal! Gör allt i sängen för att verkligen tillfredsställa. 
    Gnäller och klagar inte. 
    Men detta är fan den 4e mannen som varit otrogen mot mig! Varför är jag aldrig tillräcklig...? Aldrig värd nog?!

Den första var tillsammans i 5 år.
    Den andra i 3 år.
    Den 3e i 5½ år (en narcissist).
    Denna här nästan 4 år.
    Trodde jag skulle gifta mig och ha barn. Nu känns allt för sent och jag orkar inte heller mer med män. Så många år jag slösat. Dessa år kunde jag fokusera på mig själv och leva livet.
    Han är den första jag verkligen älskat på riktigt. Verkligen allt det jag längtat efter och drömt om i alla år  Gråter

• TL12

Tycker din reaktion och behandling till honom är helt rätt 
    rejält och clean 
    låt tiden gå å ta det lugnt några dagar så du får får landa i allt och får prata av dig med nån vän. 

Få se om han kommer å säger något. 

Ni har inga barn och du sitter inte fast med honom 
    Det kommer vara skit jobbigt ett tag men förhoppningsvis när du lugnat ner dig så tänker du klarare och kan ta nya beslut hur du vill leva framöver. 

Han vet inte vad han gick miste om i livet , en sån grym tjej som du växer inte på träd ?

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-26 21:56:51 följande:

Han var utanför och jag tog min nyckel. Lämnade alla hans saker och alla gåvor han gett mig, alla smycken hans mamma gett mig. Ringen från förlovning också.
    Känns tungt i bröstet Gråter.

Han var så off. Helt tom i ansiktet, blicken..Sa ingenting mer än om smyckena om att jag ska behålla dem. Jag sa till honom hoppas du känner att detta var värt. Värt kasta bort nästan 4 år, hoppas du är nöjd och sover gott nu. Hej då. Sen gick jag

Ja, det måste kännas jättetungt för dig! Det är så sorgligt.  

Det bästa hade ju varit, om han kände sig osäker på er som par, att ni hade tagit paus från förhållandet istället. Då hade ni båda varit fria. Istället var han nu förlovad med dig och samtidigt hade andra! 

Försök att slappna av och ta en timeout nu en stund. Grubbla mer kan du göra i morgon. Försök att distrahera dig med annat, för man tänker ändå inte så bra när man är uttröttad.
  • Anonym (Sårad)

Nu skickade han sms .

"Älskling luktade gott. Min favorit parfym"
    Rynkar på näsan

Det gör så ont. Jag ska på intervju imorgon. Hur ska det ens gå. Kommer se för jävlig ut och inte vara mig själv. 
    Hur kan man säga man älskar någon, pussa, hålla om och vara så kärleksfull sen samtidigt skriva med andra?
    Jag vet inte om han legat med någon men skriva för mig är nästan värre än själva fysik otrohet. För så här byggs tycke och känslor till

• Anonym (Sårad)

Tänkte jag ska köra no contact nu.
    Han ville ses om 1 vecka för att prata. När allt lugnat sig 

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-26 22:09:22 följande:

Vad gjorde jag för fel? Vad är felet på mig?
    Jag är lugn, trygg, bråkar aldrig eller svartsjuk eller kontrollerande. Bara jobbar och är hemma ser film och läser böcker. Lagar grym mat. Festar inte och ränner ute på helgerna. Ser bra ut också. Är lugn, snäll, kärleksfull, lojal! Gör allt i sängen för att verkligen tillfredsställa. 
    Gnäller och klagar inte. 
    Men detta är fan den 4e mannen som varit otrogen mot mig! Varför är jag aldrig tillräcklig...? Aldrig värd nog?!

Den första var tillsammans i 5 år.
    Den andra i 3 år.
    Den 3e i 5½ år (en narcissist).
    Denna här nästan 4 år.
    Trodde jag skulle gifta mig och ha barn. Nu känns allt för sent och jag orkar inte heller mer med män. Så många år jag slösat. Dessa år kunde jag fokusera på mig själv och leva livet.
    Han är den första jag verkligen älskat på riktigt. Verkligen allt det jag längtat efter och drömt om i alla år  Gråter

Det förhållande som man har när man är riktigt ung håller mycket sällan.

Att det inte höll med den person som du uppfattar som narcissist är egentligen inte så konstigt, för de förhållandena brukar ju ofta ta slut just för att narcissisten är så jobbig. 

Sedan är det två till som har tagit slut.

Det kan ju vara något som du gör, säger eller accepterar i ett förhållande, som du inte riktigt är medveten om men som gör det svårare att hålla samman. Eller att du av någon anledning väljer fler killar, inte ser vissa varningssignaler. 

Så när du funderat lite så kanske du väljer att gå och tala med en legitimerad terapeut?  På vårdcentralen brukar det finnas sådana. Om inte, byt till en vårdcentral som har det. Ibland kan man behöva titta lite extra på vem man är och vem man är i ett kärleksförhållande. Kanske är det nu ett bra tillfälle för det.

Men framförallt är det tid för dig nu att vila och varva ner, efter en mycket påfrestande tid. 
  • Anonym (Sårad)

Den första killen frågade jag efteråt vad jag gjorde fel. Han svarade med ingenting, det var han som var felet som inte uppskattade mig och tog mig för givet, vi var unga.
    Den andra frågade jag vad jag gjorde för fel. Samma där men han skyllde på att han hade alkoholproblem senare. Han drack ej när vi träffades, utan började festa med sina nya kollegor och det blev sen varje helg och på fyllan träffade han en annan.
    Den 3e ja..  en narcissist . Han gjorde samma mot mig som mot de 2 andra efter mig.
    Denna här säger också du har inte gjort något fel, du var för bra men jag var en idiot..... Så jag förstår inte.
    Kan även säga att ex 1 och 2 ångrar sig än idag.
    Jag har försökt rannsaka mig själv men jag gör faktiskt inget fel som gör att de ska göra så här. Jag är ingen gnällig och tjatig tjej som klagar och ger huvudvärk eller drama. Som sagt är en lugn trygg tjej som bara jobbar och hemma ser film eller läser böcker. Stöttar mannen i allt, pushar, motiverar och är som en hemmafru och gör allt. Om han ber om något så hjälper jag utan suck och stön. 

Enda felet jag kan se är väl att jag inte har stora bröst som alla män suktar efter, jag har ingen värsta fit kropp eller långt hår ner till rumpan etc. etc. Ser inte ut som en instagram modell. 
    Men jag är fin och har kurvig kropp. Många säger jag påminner om Jennifer Lopez fast med blå ögon. Om nu detta spelar roll, jag vet inte. De kanske tröttnar och blir sugna på att bädda ner sig i sängen med en fit kropp med stora bröst, allt det jag saknar.

Sen att folk kanske tror jag dras till fel typer. Nja...
    Jag har valt bra och varit noga med att välja ordentlig partner, men någonting händer efter 3 år, som att de blir sugna på andra helt plötsligt. Spelar ingen roll vad jag än gör. Förstår om jag valt en low-life som bara festar, har massa ex och barn med flera mammor. Men har valt bra män från bra familjer, trygga uppväxt, bra jobb och karriär. Artiga,  respektfulla. Jag förstår inte :(
    Narcissisten sa en gång "du är för vacker för att man ska knalla dig och vara vild med. Du är sån man bara vill mysa med". Så jag vet inte.... 
    Ex 2 sa också. "Du är inte sexig men du är vacker och vacker är bättre än sexig". Men den han var otrogen med var lättklädd, sexig och vulgär :(.
    tänker på madonna hora komplexet

• Anonym (Sårad)

Jag önskar han kunde älska mig och vara rädd om mig och oss. Känna att jag är hans drömtjej som han aldrig vill såra eller förlora. Precis som jag kände Gråter

• Anonym (,,,)

Många dras undermedvetet till samma typ om och om igen. Tror inte de plötsligt varit otrogna efter tre år. De har nog fulat sig hela tiden.

Fundera inte på vad det är för fel på dig. Tom de säger att felet är de själva. Tror du verkligen att man måste vara perfekt för att inte bli bedragen?

• Anonym (F)
    Anonym (Sårad) skrev 2026-04-26 23:29:03 följande:

Den första killen frågade jag efteråt vad jag gjorde fel. Han svarade med ingenting, det var han som var felet som inte uppskattade mig och tog mig för givet, vi var unga.
    Den andra frågade jag vad jag gjorde för fel. Samma där men han skyllde på att han hade alkoholproblem senare. Han drack ej när vi träffades, utan började festa med sina nya kollegor och det blev sen varje helg och på fyllan träffade han en annan.
    Den 3e ja..  en narcissist . Han gjorde samma mot mig som mot de 2 andra efter mig.
    Denna här säger också du har inte gjort något fel, du var för bra men jag var en idiot..... Så jag förstår inte.
    Kan även säga att ex 1 och 2 ångrar sig än idag.
    Jag har försökt rannsaka mig själv men jag gör faktiskt inget fel som gör att de ska göra så här. Jag är ingen gnällig och tjatig tjej som klagar och ger huvudvärk eller drama. Som sagt är en lugn trygg tjej som bara jobbar och hemma ser film eller läser böcker. Stöttar mannen i allt, pushar, motiverar och är som en hemmafru och gör allt. Om han ber om något så hjälper jag utan suck och stön. 

Enda felet jag kan se är väl att jag inte har stora bröst som alla män suktar efter, jag har ingen värsta fit kropp eller långt hår ner till rumpan etc. etc. Ser inte ut som en instagram modell. 
    Men jag är fin och har kurvig kropp. Många säger jag påminner om Jennifer Lopez fast med blå ögon. Om nu detta spelar roll, jag vet inte. De kanske tröttnar och blir sugna på att bädda ner sig i sängen med en fit kropp med stora bröst, allt det jag saknar.

Sen att folk kanske tror jag dras till fel typer. Nja...
    Jag har valt bra och varit noga med att välja ordentlig partner, men någonting händer efter 3 år, som att de blir sugna på andra helt plötsligt. Spelar ingen roll vad jag än gör. Förstår om jag valt en low-life som bara festar, har massa ex och barn med flera mammor. Men har valt bra män från bra familjer, trygga uppväxt, bra jobb och karriär. Artiga,  respektfulla. Jag förstår inte :(
    Narcissisten sa en gång "du är för vacker för att man ska knalla dig och vara vild med. Du är sån man bara vill mysa med". Så jag vet inte.... 
    Ex 2 sa också. "Du är inte sexig men du är vacker och vacker är bättre än sexig". Men den han var otrogen med var lättklädd, sexig och vulgär :(.
    tänker på madonna hora komplexet

Tycker ändå att du ska prata med någon. För du verkat vara lite för snäll och enbart centrerad på killen i dina förhållanden. Så att de tar dig för given.

Det  här med att du gör precis allt hemma. Hur tror du det ska gå om ni får barn? Eller jag vet hur det ska gå, du blir utmattad om du jobbar samtidigt.

Om du är så där eftergiven så uppskattar de dig inte. Du behandlar dem som att du är underlägsen dem och gör precis allt för dem för att kompensera det. Du verkar inte hinna ha några intressen/aktiviteter förutom att sköta hemmet och titta på TV. 

En kille som verkligen gillar dig, gillar din kropp också. Så är det. Har en djupare anknytning till dig än bara kroppen. 

Fick du anpassa dig väldigt mycket som barn, är det sådana mönster som spökar?
Svar på tråden Mannen hade tinder