Anonym (Sårad) skrev 2026-04-26 22:09:22 följande:
Vad gjorde jag för fel? Vad är felet på mig?
Jag är lugn, trygg, bråkar aldrig eller svartsjuk eller kontrollerande. Bara jobbar och är hemma ser film och läser böcker. Lagar grym mat. Festar inte och ränner ute på helgerna. Ser bra ut också. Är lugn, snäll, kärleksfull, lojal! Gör allt i sängen för att verkligen tillfredsställa.
Gnäller och klagar inte.
Men detta är fan den 4e mannen som varit otrogen mot mig! Varför är jag aldrig tillräcklig...? Aldrig värd nog?!
Den första var tillsammans i 5 år.
Den andra i 3 år.
Den 3e i 5½ år (en narcissist).
Denna här nästan 4 år.
Trodde jag skulle gifta mig och ha barn. Nu känns allt för sent och jag orkar inte heller mer med män. Så många år jag slösat. Dessa år kunde jag fokusera på mig själv och leva livet.
Han är den första jag verkligen älskat på riktigt. Verkligen allt det jag längtat efter och drömt om i alla år 
Det förhållande som man har när man är riktigt ung håller mycket sällan.
Att det inte höll med den person som du uppfattar som narcissist är egentligen inte så konstigt, för de förhållandena brukar ju ofta ta slut just för att narcissisten är så jobbig.
Sedan är det två till som har tagit slut.
Det kan ju vara något som du gör, säger eller accepterar i ett förhållande, som du inte riktigt är medveten om men som gör det svårare att hålla samman. Eller att du av någon anledning väljer fler killar, inte ser vissa varningssignaler.
Så när du funderat lite så kanske du väljer att gå och tala med en legitimerad terapeut? På vårdcentralen brukar det finnas sådana. Om inte, byt till en vårdcentral som har det. Ibland kan man behöva titta lite extra på vem man är och vem man är i ett kärleksförhållande. Kanske är det nu ett bra tillfälle för det.
Men framförallt är det tid för dig nu att vila och varva ner, efter en mycket påfrestande tid.